Na letišti v tureckém Istanbulu se nedávno odehrál jeden z nejpodivnějších závodů tohoto roku. Na startovní čáře se totiž vedle sebe postavilo soukromé letadlo, armádní stíhačka F-16, vůz Formule 1, Superbike Kawasaki H2R, závodní Tesla Model S P100D a pár dalších sportovních automobilů.
Závody mezi elektromobily a běžnými sporťáky už jsme viděli mnohokrát, stejně jako srovnání akcelerace závodních motorek a závodních automobilů. V minulosti už se dokonce objevil i závod Formule 1 s armádní stíhačkou, ovšem ještě nikdo nepostavil všechny tyto stroje na jedno závodní pole.
Jak se ovšem již krátce po startu ukázalo, jednalo se o závod především mezi čtyřmi stroji. Již od začátku byla jasným kandidátem na vítěze závodní motorka Kawasaki, ovšem slušné naděje měla i stíhačka F-16 nebo vozidlo Formule 1. O závodní Tesle už jsme sice také psali, ovšem jaké výsledky předvede během tohoto závodu nejspíš nikdo netušil.
Hned po odstartování se vedoucí role ujala závodní motorka, které sekundovala závodní Tesla. Pilot formule 1 musel chvíli bojovat s trakcí, ovšem jakmile se jeho kola konečně pevně přilepila k asfaltu, vyrazil plnou rychlostí na stíhací jízdu motocyklu. Tesla se tak pomalu propadala, ovšem i tak je potřeba smeknout, jak se držela.
U videa, které publikoval web Motor1 nebo Global News, upozorňuje mnoho lidí na skutečnost, že stíhačka se odlepila od země poměrně pozdě, čímž se připravila o možnost nabrat vyšší rychlost. Ostatně v jiných soubojích, kde jsme viděli porovnávání sil letadla s auta, zvedali piloti své stroje dříve a nenechávali jezdcům příliš mnoho prostoru k úspěchu.
Konečně pořadí však bylo Kawasaki H2R, vůz Formule 1, stíhačka F16 a závodní Tesla se umístila na čtvrtém místě. Zajímavostí však je, že ačkoliv se motorka držela celou dobu na přední pozici, v závěru závodu ji od rivala v podobě Formule jedna dělilo jen 0.04 sekundy.
I to ale stačilo k tomu, aby si vítězství připsal závodní jezdec Kenan Sofuoglu, který je bývalým vítězem v závodní sérii Supersport World Championship.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.