Na letišti v tureckém Istanbulu se nedávno odehrál jeden z nejpodivnějších závodů tohoto roku. Na startovní čáře se totiž vedle sebe postavilo soukromé letadlo, armádní stíhačka F-16, vůz Formule 1, Superbike Kawasaki H2R, závodní Tesla Model S P100D a pár dalších sportovních automobilů.
Závody mezi elektromobily a běžnými sporťáky už jsme viděli mnohokrát, stejně jako srovnání akcelerace závodních motorek a závodních automobilů. V minulosti už se dokonce objevil i závod Formule 1 s armádní stíhačkou, ovšem ještě nikdo nepostavil všechny tyto stroje na jedno závodní pole.
Jak se ovšem již krátce po startu ukázalo, jednalo se o závod především mezi čtyřmi stroji. Již od začátku byla jasným kandidátem na vítěze závodní motorka Kawasaki, ovšem slušné naděje měla i stíhačka F-16 nebo vozidlo Formule 1. O závodní Tesle už jsme sice také psali, ovšem jaké výsledky předvede během tohoto závodu nejspíš nikdo netušil.
Hned po odstartování se vedoucí role ujala závodní motorka, které sekundovala závodní Tesla. Pilot formule 1 musel chvíli bojovat s trakcí, ovšem jakmile se jeho kola konečně pevně přilepila k asfaltu, vyrazil plnou rychlostí na stíhací jízdu motocyklu. Tesla se tak pomalu propadala, ovšem i tak je potřeba smeknout, jak se držela.
U videa, které publikoval web Motor1 nebo Global News, upozorňuje mnoho lidí na skutečnost, že stíhačka se odlepila od země poměrně pozdě, čímž se připravila o možnost nabrat vyšší rychlost. Ostatně v jiných soubojích, kde jsme viděli porovnávání sil letadla s auta, zvedali piloti své stroje dříve a nenechávali jezdcům příliš mnoho prostoru k úspěchu.
Konečně pořadí však bylo Kawasaki H2R, vůz Formule 1, stíhačka F16 a závodní Tesla se umístila na čtvrtém místě. Zajímavostí však je, že ačkoliv se motorka držela celou dobu na přední pozici, v závěru závodu ji od rivala v podobě Formule jedna dělilo jen 0.04 sekundy.
I to ale stačilo k tomu, aby si vítězství připsal závodní jezdec Kenan Sofuoglu, který je bývalým vítězem v závodní sérii Supersport World Championship.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?