Model 3 měl být pro automobilku Tesla zlomovým modelem, díky kterému se konečně dostane do zelených čísel a začne generovat zisky. Jenže již krátce po zahájení produkce se objevila řada komplikací, které výrobu nového modelu výrazně zpomalily. Po měsících odkladů už ale továrně jede slušným tempem a na jejích parkovištích se hromadí slušná zásoba vozidel připravených k doručení zákazníkům. Ovšem to je další problém.
Automobilka Tesla dlouho bojovala s problémem, který byl často označován jako "produkční peklo." Tuto fázi už sice automobilka celkem nedávno překonala, ovšem nyní se dostala do nových potíží, které dostaly označení "logistické peklo."
Jak totiž podle InsideEV's přiznal Elon Musk, doručování nových vozidel se začalo stávat malým problémem, zvláště u velmi žádaného Modelu 3. Automobilka si však je problému vědoma a podle všeho se již nyní aktivně pracuje na tom, aby byl co nejrychleji vyřešen. Jak k němu ale vůbec došlo?
Tesla je celkem dobře známá tím, že největší počty automobilů doručuje hlavně před koncem každého čtvrtletí. A to platí především pro americký trh. Ten byl navíc donedávna jediný, kde se dodávala i Tesla Model 3, která už ale před pár dny dorazila i na trh kanadský. MY v zámoří ale máme bohužel prozatím smůlu.
A jak všichni jistě dobře víme, Tesla měla s výrobou Modelu 3 celkem velké potíže, které se táhly několik měsíců. I z toho důvodu byla logistika odstavena na druhou kolej a nevěnovalo se jí příliš mnoho pozornosti. V současnosti ale Tesla produkuje stabilně okolo 5000 Modelů 3 týdně.
Navíc automobilka po jistou dobu vyráběla Modely 3, které ale nebyly z jakýchkoliv důvodů doručeny zákazníkům. Další automobily pak mohou váznout na různých tranzitních bodech, atd.
Celkově vzato se nyní přibližujeme ke konci září, což znamená, že se blíží i konec třetího čtvrtletí. Podle posledních zpráv bylo cílem automobilky vyrobit během tohoto čtvrtletí okolo 50 až 55 000 Modelů 3 a samozřejmě jich maximum doručit zákazníkům. Od mnoha předplatitelů se ale ozývají stížnosti, že na svůj vůz čekají už pořádně dlouho.
Musk ovšem na tyto zprávy rychle reagoval a vydal prohlášení, podle kterého Tesla aktivně pracuje na odstranění logistických potíží, které se odstraňují podstatně snadněji, než potíže produkční. A zdá se, že jeho slova jsou doprovázena i činy, neboť v posledních dnech se podle InsideEV's skutečně objevují náznaky, podle kterých bylo doručování Modelů 3 výrazně uspíšeno v USA i Kanadě. Doručovací centra prodloužila své otvírací hodiny a logistické oddělení byla zřejmě výrazně posíleno a vylepšeno.
Kimbal Musk, bratr Elona, navíc nedávno v rozhovoru pro CNBC "Clossing Bell" uvedl následující. „Tento měsíc je pro nás skutečně vzrušující. Víte, lidé nebudou věřit svým očím, kolik nových Modelů 3 se v USA během několika příštích týdnů objeví.
Samotný Elon Musk pak nedávno rozeslal dopis svým zaměstnancům, ze kterého jasně plyne, že Tesla učinila za krátké období obrovský krok kupředu. V závěru pak uvádí: „Čeká nás nejzajímavější čtvrtletí v naší historii, kdy jsme vyrobili a doručili téměř dvojnásobný počet automobilů, než ve čtvrtletí minulém."
Bude tedy zajímavé sledovat co přinesou další dny a s jakými čísly se Tesla zanedlouho vytasí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.