Model 3 měl být pro automobilku Tesla zlomovým modelem, díky kterému se konečně dostane do zelených čísel a začne generovat zisky. Jenže již krátce po zahájení produkce se objevila řada komplikací, které výrobu nového modelu výrazně zpomalily. Po měsících odkladů už ale továrně jede slušným tempem a na jejích parkovištích se hromadí slušná zásoba vozidel připravených k doručení zákazníkům. Ovšem to je další problém.
Automobilka Tesla dlouho bojovala s problémem, který byl často označován jako "produkční peklo." Tuto fázi už sice automobilka celkem nedávno překonala, ovšem nyní se dostala do nových potíží, které dostaly označení "logistické peklo."
Jak totiž podle InsideEV's přiznal Elon Musk, doručování nových vozidel se začalo stávat malým problémem, zvláště u velmi žádaného Modelu 3. Automobilka si však je problému vědoma a podle všeho se již nyní aktivně pracuje na tom, aby byl co nejrychleji vyřešen. Jak k němu ale vůbec došlo?
Tesla je celkem dobře známá tím, že největší počty automobilů doručuje hlavně před koncem každého čtvrtletí. A to platí především pro americký trh. Ten byl navíc donedávna jediný, kde se dodávala i Tesla Model 3, která už ale před pár dny dorazila i na trh kanadský. MY v zámoří ale máme bohužel prozatím smůlu.
A jak všichni jistě dobře víme, Tesla měla s výrobou Modelu 3 celkem velké potíže, které se táhly několik měsíců. I z toho důvodu byla logistika odstavena na druhou kolej a nevěnovalo se jí příliš mnoho pozornosti. V současnosti ale Tesla produkuje stabilně okolo 5000 Modelů 3 týdně.
Navíc automobilka po jistou dobu vyráběla Modely 3, které ale nebyly z jakýchkoliv důvodů doručeny zákazníkům. Další automobily pak mohou váznout na různých tranzitních bodech, atd.
Celkově vzato se nyní přibližujeme ke konci září, což znamená, že se blíží i konec třetího čtvrtletí. Podle posledních zpráv bylo cílem automobilky vyrobit během tohoto čtvrtletí okolo 50 až 55 000 Modelů 3 a samozřejmě jich maximum doručit zákazníkům. Od mnoha předplatitelů se ale ozývají stížnosti, že na svůj vůz čekají už pořádně dlouho.
Musk ovšem na tyto zprávy rychle reagoval a vydal prohlášení, podle kterého Tesla aktivně pracuje na odstranění logistických potíží, které se odstraňují podstatně snadněji, než potíže produkční. A zdá se, že jeho slova jsou doprovázena i činy, neboť v posledních dnech se podle InsideEV's skutečně objevují náznaky, podle kterých bylo doručování Modelů 3 výrazně uspíšeno v USA i Kanadě. Doručovací centra prodloužila své otvírací hodiny a logistické oddělení byla zřejmě výrazně posíleno a vylepšeno.
Kimbal Musk, bratr Elona, navíc nedávno v rozhovoru pro CNBC "Clossing Bell" uvedl následující. „Tento měsíc je pro nás skutečně vzrušující. Víte, lidé nebudou věřit svým očím, kolik nových Modelů 3 se v USA během několika příštích týdnů objeví.
Samotný Elon Musk pak nedávno rozeslal dopis svým zaměstnancům, ze kterého jasně plyne, že Tesla učinila za krátké období obrovský krok kupředu. V závěru pak uvádí: „Čeká nás nejzajímavější čtvrtletí v naší historii, kdy jsme vyrobili a doručili téměř dvojnásobný počet automobilů, než ve čtvrtletí minulém."
Bude tedy zajímavé sledovat co přinesou další dny a s jakými čísly se Tesla zanedlouho vytasí.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.