Model 3 měl být pro automobilku Tesla zlomovým modelem, díky kterému se konečně dostane do zelených čísel a začne generovat zisky. Jenže již krátce po zahájení produkce se objevila řada komplikací, které výrobu nového modelu výrazně zpomalily. Po měsících odkladů už ale továrně jede slušným tempem a na jejích parkovištích se hromadí slušná zásoba vozidel připravených k doručení zákazníkům. Ovšem to je další problém.
Automobilka Tesla dlouho bojovala s problémem, který byl často označován jako "produkční peklo." Tuto fázi už sice automobilka celkem nedávno překonala, ovšem nyní se dostala do nových potíží, které dostaly označení "logistické peklo."
Jak totiž podle InsideEV's přiznal Elon Musk, doručování nových vozidel se začalo stávat malým problémem, zvláště u velmi žádaného Modelu 3. Automobilka si však je problému vědoma a podle všeho se již nyní aktivně pracuje na tom, aby byl co nejrychleji vyřešen. Jak k němu ale vůbec došlo?
Tesla je celkem dobře známá tím, že největší počty automobilů doručuje hlavně před koncem každého čtvrtletí. A to platí především pro americký trh. Ten byl navíc donedávna jediný, kde se dodávala i Tesla Model 3, která už ale před pár dny dorazila i na trh kanadský. MY v zámoří ale máme bohužel prozatím smůlu.
A jak všichni jistě dobře víme, Tesla měla s výrobou Modelu 3 celkem velké potíže, které se táhly několik měsíců. I z toho důvodu byla logistika odstavena na druhou kolej a nevěnovalo se jí příliš mnoho pozornosti. V současnosti ale Tesla produkuje stabilně okolo 5000 Modelů 3 týdně.
Navíc automobilka po jistou dobu vyráběla Modely 3, které ale nebyly z jakýchkoliv důvodů doručeny zákazníkům. Další automobily pak mohou váznout na různých tranzitních bodech, atd.
Celkově vzato se nyní přibližujeme ke konci září, což znamená, že se blíží i konec třetího čtvrtletí. Podle posledních zpráv bylo cílem automobilky vyrobit během tohoto čtvrtletí okolo 50 až 55 000 Modelů 3 a samozřejmě jich maximum doručit zákazníkům. Od mnoha předplatitelů se ale ozývají stížnosti, že na svůj vůz čekají už pořádně dlouho.
Musk ovšem na tyto zprávy rychle reagoval a vydal prohlášení, podle kterého Tesla aktivně pracuje na odstranění logistických potíží, které se odstraňují podstatně snadněji, než potíže produkční. A zdá se, že jeho slova jsou doprovázena i činy, neboť v posledních dnech se podle InsideEV's skutečně objevují náznaky, podle kterých bylo doručování Modelů 3 výrazně uspíšeno v USA i Kanadě. Doručovací centra prodloužila své otvírací hodiny a logistické oddělení byla zřejmě výrazně posíleno a vylepšeno.
Kimbal Musk, bratr Elona, navíc nedávno v rozhovoru pro CNBC "Clossing Bell" uvedl následující. „Tento měsíc je pro nás skutečně vzrušující. Víte, lidé nebudou věřit svým očím, kolik nových Modelů 3 se v USA během několika příštích týdnů objeví.
Samotný Elon Musk pak nedávno rozeslal dopis svým zaměstnancům, ze kterého jasně plyne, že Tesla učinila za krátké období obrovský krok kupředu. V závěru pak uvádí: „Čeká nás nejzajímavější čtvrtletí v naší historii, kdy jsme vyrobili a doručili téměř dvojnásobný počet automobilů, než ve čtvrtletí minulém."
Bude tedy zajímavé sledovat co přinesou další dny a s jakými čísly se Tesla zanedlouho vytasí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?