Model 3 měl být pro automobilku Tesla zlomovým modelem, díky kterému se konečně dostane do zelených čísel a začne generovat zisky. Jenže již krátce po zahájení produkce se objevila řada komplikací, které výrobu nového modelu výrazně zpomalily. Po měsících odkladů už ale továrně jede slušným tempem a na jejích parkovištích se hromadí slušná zásoba vozidel připravených k doručení zákazníkům. Ovšem to je další problém.
Automobilka Tesla dlouho bojovala s problémem, který byl často označován jako "produkční peklo." Tuto fázi už sice automobilka celkem nedávno překonala, ovšem nyní se dostala do nových potíží, které dostaly označení "logistické peklo."
Jak totiž podle InsideEV's přiznal Elon Musk, doručování nových vozidel se začalo stávat malým problémem, zvláště u velmi žádaného Modelu 3. Automobilka si však je problému vědoma a podle všeho se již nyní aktivně pracuje na tom, aby byl co nejrychleji vyřešen. Jak k němu ale vůbec došlo?
Tesla je celkem dobře známá tím, že největší počty automobilů doručuje hlavně před koncem každého čtvrtletí. A to platí především pro americký trh. Ten byl navíc donedávna jediný, kde se dodávala i Tesla Model 3, která už ale před pár dny dorazila i na trh kanadský. MY v zámoří ale máme bohužel prozatím smůlu.
A jak všichni jistě dobře víme, Tesla měla s výrobou Modelu 3 celkem velké potíže, které se táhly několik měsíců. I z toho důvodu byla logistika odstavena na druhou kolej a nevěnovalo se jí příliš mnoho pozornosti. V současnosti ale Tesla produkuje stabilně okolo 5000 Modelů 3 týdně.
Navíc automobilka po jistou dobu vyráběla Modely 3, které ale nebyly z jakýchkoliv důvodů doručeny zákazníkům. Další automobily pak mohou váznout na různých tranzitních bodech, atd.
Celkově vzato se nyní přibližujeme ke konci září, což znamená, že se blíží i konec třetího čtvrtletí. Podle posledních zpráv bylo cílem automobilky vyrobit během tohoto čtvrtletí okolo 50 až 55 000 Modelů 3 a samozřejmě jich maximum doručit zákazníkům. Od mnoha předplatitelů se ale ozývají stížnosti, že na svůj vůz čekají už pořádně dlouho.
Musk ovšem na tyto zprávy rychle reagoval a vydal prohlášení, podle kterého Tesla aktivně pracuje na odstranění logistických potíží, které se odstraňují podstatně snadněji, než potíže produkční. A zdá se, že jeho slova jsou doprovázena i činy, neboť v posledních dnech se podle InsideEV's skutečně objevují náznaky, podle kterých bylo doručování Modelů 3 výrazně uspíšeno v USA i Kanadě. Doručovací centra prodloužila své otvírací hodiny a logistické oddělení byla zřejmě výrazně posíleno a vylepšeno.
Kimbal Musk, bratr Elona, navíc nedávno v rozhovoru pro CNBC "Clossing Bell" uvedl následující. „Tento měsíc je pro nás skutečně vzrušující. Víte, lidé nebudou věřit svým očím, kolik nových Modelů 3 se v USA během několika příštích týdnů objeví.
Samotný Elon Musk pak nedávno rozeslal dopis svým zaměstnancům, ze kterého jasně plyne, že Tesla učinila za krátké období obrovský krok kupředu. V závěru pak uvádí: „Čeká nás nejzajímavější čtvrtletí v naší historii, kdy jsme vyrobili a doručili téměř dvojnásobný počet automobilů, než ve čtvrtletí minulém."
Bude tedy zajímavé sledovat co přinesou další dny a s jakými čísly se Tesla zanedlouho vytasí.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?