Většina automobilek se v současnosti soustředí především na vývoj elektromobilů, které se staly jakýmsi symbolem budoucnosti. V designu svých modelů ale často odkazují na slavné éry minulosti, kterými se chtějí připomenout. Peugeot však tyto dvě koncepce naprosto dokonale propojil a dal vzniknout retro-konceptu, který i v době autonomních elektromobilů slibuje vzrušující budoucnost.
Novinka ukrytá pod názvem Peugeot e-Legend Concept by měla být představena až během příštího měsíce v Paříži, my už ale nyní víme, že svou stylistickou inspiraci čerpala z klasického kupé Peugeot 504. Retro design pak automobilka propojila s moderními technologiemi, čímž dala vzniknout elegantnímu stroji s rafinovaným technickým pozadím.
Jako většina sportovních konceptů budoucnosti, i tento retro-skvost bude poháněn sestavou elektromotorů napájených bateriemi, které vozu poskytnou výkon okolo 462 koní (340 kW) a točivý moment 800 Nm. V kombinaci s bateriemi o kapacitě 100 kWh má vůz zvládat akceleraci z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy a maximální rychlost dosahuje 220 km/h.
O výkonnosti elektromobilů není pochyb, ovšem mnohem podstatnější informací bývá dojezd. V případě konceptu e-Legend se bavíme o 600 kilometrech na jedno nabití, ovšem kartou ukrytou v rukávu má být rychlost nabíjení. Již zhruba po 25 minutách rychlého indukčního nabíjení by totiž vůz měl být schopen překonat dalších 500 kilometrů.
„Peugeot e-Legend není jen ukázkou technologií," prohlásil Jean-Philippe Imparato, CEO automobilky. „Je to vize značky Peugeot, aktivně zaměřené na optimistickou a velmi žádoucí budoucnost. Pro Peugeot jsou slova autonomní a elektrický synonymem ještě silnějších pocitů. Nuda nikdy nebude součástí naší DNA."
Koncept byl navržen tak, aby mohl fungovat plně autonomně v relaxačním módu Soft nebo svižnějším módu Sharp. Pokud se ale řidič bude chtít ujmout řízení, stačí přepnout na režim Legend, případně si může užít trochu zábavy za volantem v režimu Boost.
Automobilka se navíc při vývoji konceptu spojila se společností Soundhound a společnými silami připravily hlasem ovládanou asistenční technologii. Společnost Focal pak dodala do kabiny speciální audio-systém, který se má přizpůsobit zvolenému jízdnímu režimu.
Barevná kombinace vozu je působivá, ovšem skutečně nejvýraznějším prvkem je jeho design, díky kterému bude Peugeot e-Legend bezesporu jedním z nejzajímavějších vozů na pařížském autosalonu.
„Moderní, ostřejší kupé, tento ultra-technologický archetyp automobilového potěšení, našel svou hlubokou sílu v DNA Peugeot 504 Coupé," dodal ředitel designu Gilles Vidal. „Peugeot e-Legend Concept nás ukazuje v blízké budoucnosti bez jakékoliv nostalgie. Formalizuje náš přístup k designu Peugeot, který se zabývá novými výzvami automobilového průmyslu."
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?