Většina automobilek se v současnosti soustředí především na vývoj elektromobilů, které se staly jakýmsi symbolem budoucnosti. V designu svých modelů ale často odkazují na slavné éry minulosti, kterými se chtějí připomenout. Peugeot však tyto dvě koncepce naprosto dokonale propojil a dal vzniknout retro-konceptu, který i v době autonomních elektromobilů slibuje vzrušující budoucnost.
Novinka ukrytá pod názvem Peugeot e-Legend Concept by měla být představena až během příštího měsíce v Paříži, my už ale nyní víme, že svou stylistickou inspiraci čerpala z klasického kupé Peugeot 504. Retro design pak automobilka propojila s moderními technologiemi, čímž dala vzniknout elegantnímu stroji s rafinovaným technickým pozadím.
Jako většina sportovních konceptů budoucnosti, i tento retro-skvost bude poháněn sestavou elektromotorů napájených bateriemi, které vozu poskytnou výkon okolo 462 koní (340 kW) a točivý moment 800 Nm. V kombinaci s bateriemi o kapacitě 100 kWh má vůz zvládat akceleraci z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy a maximální rychlost dosahuje 220 km/h.
O výkonnosti elektromobilů není pochyb, ovšem mnohem podstatnější informací bývá dojezd. V případě konceptu e-Legend se bavíme o 600 kilometrech na jedno nabití, ovšem kartou ukrytou v rukávu má být rychlost nabíjení. Již zhruba po 25 minutách rychlého indukčního nabíjení by totiž vůz měl být schopen překonat dalších 500 kilometrů.
„Peugeot e-Legend není jen ukázkou technologií," prohlásil Jean-Philippe Imparato, CEO automobilky. „Je to vize značky Peugeot, aktivně zaměřené na optimistickou a velmi žádoucí budoucnost. Pro Peugeot jsou slova autonomní a elektrický synonymem ještě silnějších pocitů. Nuda nikdy nebude součástí naší DNA."
Koncept byl navržen tak, aby mohl fungovat plně autonomně v relaxačním módu Soft nebo svižnějším módu Sharp. Pokud se ale řidič bude chtít ujmout řízení, stačí přepnout na režim Legend, případně si může užít trochu zábavy za volantem v režimu Boost.
Automobilka se navíc při vývoji konceptu spojila se společností Soundhound a společnými silami připravily hlasem ovládanou asistenční technologii. Společnost Focal pak dodala do kabiny speciální audio-systém, který se má přizpůsobit zvolenému jízdnímu režimu.
Barevná kombinace vozu je působivá, ovšem skutečně nejvýraznějším prvkem je jeho design, díky kterému bude Peugeot e-Legend bezesporu jedním z nejzajímavějších vozů na pařížském autosalonu.
„Moderní, ostřejší kupé, tento ultra-technologický archetyp automobilového potěšení, našel svou hlubokou sílu v DNA Peugeot 504 Coupé," dodal ředitel designu Gilles Vidal. „Peugeot e-Legend Concept nás ukazuje v blízké budoucnosti bez jakékoliv nostalgie. Formalizuje náš přístup k designu Peugeot, který se zabývá novými výzvami automobilového průmyslu."
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?