Většina automobilek se v současnosti soustředí především na vývoj elektromobilů, které se staly jakýmsi symbolem budoucnosti. V designu svých modelů ale často odkazují na slavné éry minulosti, kterými se chtějí připomenout. Peugeot však tyto dvě koncepce naprosto dokonale propojil a dal vzniknout retro-konceptu, který i v době autonomních elektromobilů slibuje vzrušující budoucnost.
Novinka ukrytá pod názvem Peugeot e-Legend Concept by měla být představena až během příštího měsíce v Paříži, my už ale nyní víme, že svou stylistickou inspiraci čerpala z klasického kupé Peugeot 504. Retro design pak automobilka propojila s moderními technologiemi, čímž dala vzniknout elegantnímu stroji s rafinovaným technickým pozadím.
Jako většina sportovních konceptů budoucnosti, i tento retro-skvost bude poháněn sestavou elektromotorů napájených bateriemi, které vozu poskytnou výkon okolo 462 koní (340 kW) a točivý moment 800 Nm. V kombinaci s bateriemi o kapacitě 100 kWh má vůz zvládat akceleraci z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy a maximální rychlost dosahuje 220 km/h.
O výkonnosti elektromobilů není pochyb, ovšem mnohem podstatnější informací bývá dojezd. V případě konceptu e-Legend se bavíme o 600 kilometrech na jedno nabití, ovšem kartou ukrytou v rukávu má být rychlost nabíjení. Již zhruba po 25 minutách rychlého indukčního nabíjení by totiž vůz měl být schopen překonat dalších 500 kilometrů.
„Peugeot e-Legend není jen ukázkou technologií," prohlásil Jean-Philippe Imparato, CEO automobilky. „Je to vize značky Peugeot, aktivně zaměřené na optimistickou a velmi žádoucí budoucnost. Pro Peugeot jsou slova autonomní a elektrický synonymem ještě silnějších pocitů. Nuda nikdy nebude součástí naší DNA."
Koncept byl navržen tak, aby mohl fungovat plně autonomně v relaxačním módu Soft nebo svižnějším módu Sharp. Pokud se ale řidič bude chtít ujmout řízení, stačí přepnout na režim Legend, případně si může užít trochu zábavy za volantem v režimu Boost.
Automobilka se navíc při vývoji konceptu spojila se společností Soundhound a společnými silami připravily hlasem ovládanou asistenční technologii. Společnost Focal pak dodala do kabiny speciální audio-systém, který se má přizpůsobit zvolenému jízdnímu režimu.
Barevná kombinace vozu je působivá, ovšem skutečně nejvýraznějším prvkem je jeho design, díky kterému bude Peugeot e-Legend bezesporu jedním z nejzajímavějších vozů na pařížském autosalonu.
„Moderní, ostřejší kupé, tento ultra-technologický archetyp automobilového potěšení, našel svou hlubokou sílu v DNA Peugeot 504 Coupé," dodal ředitel designu Gilles Vidal. „Peugeot e-Legend Concept nás ukazuje v blízké budoucnosti bez jakékoliv nostalgie. Formalizuje náš přístup k designu Peugeot, který se zabývá novými výzvami automobilového průmyslu."
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?