Známá fotografka Jacqui Kennyová nemůže vyjít z domu. Trpí totiž vzácnou agorafobií. Má strach z většího počtu lidí a prostoru většího, než je její byt. Přesto pořídila úžasné fotky ostrova Lanzarote. Fotky totiž vyfotila na dálku z paluby nového modelu Lexus UX. A to ze vzdálenosti 3000 km.
Ostrov zároveň nikdy předtím nenavštívila. Kennyová zkoumá svět prostřednictvím internetu ze své londýnské domácnosti, odkud zachycuje mimořádné snímky z celého světa.
Spolupráci s ní Lexus domluvil v rámci uvedení nového kompaktního crossoveru Lexus UX. Výsledkem je tak celosvětově první umělecké fotografování řízené kompletně na dálku.
„Jelikož se potýkám s agorafobií, daleké cesty jsou pro mne často obtížné, takže je úžasné mít takovou příležitost zkoumat svět novým způsobem a touto cestou odhalovat nové mimořádné a překvapivé věci,“ říká Jacqui Kennyová.
Model UX spojuje prvky nového designu a technologií s novými hospodárnými pohony. „Lexus UX je určen pro moderní průzkumníky ve městech, hledající svěží, aktuální a dynamickou formu luxusního cestování automobilem,“ komentovala Čika Kako, výkonná viceprezidentka Lexus International a hlavní konstruktérka modelu UX. „UX jsme navrhovali tak, aby oslovil mladší zájemce, kteří hledají nejen něco nového a zajímavého.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?