Pokud si kupujete nové auto, většina lidí vám pravděpodobně řekne, že děláte jednu z nejhorších možných investic. to ovšem neplatí v případě, kdy si kupujete sportovní vůz z limitované nabídky. U této kategorie automobilů se totiž jedná o spíše o investici, neboť hodnota nedostatkových vozů stoupá ještě předtím, než vůbec začnou sjíždět z výrobních linek. A toho bohužel rádi zneužívají překupníci.
Automobilky ovšem podobné obchodování velice nerady vidí. Často se ohání frázemi, že jejich úchvatné stroje měly být stavěny k ježdění a potěše řidiče za volantem, nikoliv ke stání ve sbírce, nabírání hodnoty a střídání majitelů. Skutečným problémem je ale fakt, že na podobném obchodování automobilky dost prodělávají.
Řada z nich se proto snaží podobným praktikám bránit různými způsoby. Například Lexus nutil zájemce o model LFA souhlasit s tím, že pokud se rozhodnou vůz prodat, budou ho muset nejprve nabídnout přímo v automobilce. V zámoří pak automobilka nedovolila lidem vůz si koupit, ale dva roky ho museli mít na leasing, než jim ho automobilka odprodala. A něco podobného nyní dělá Ford s nejnovější generací modelu GT.
O některé vozy je dokonce takový zájem, že s nimi překupníci kšeftují ještě dlouho předtím, než opustí brány automobilky. Posledním případem je britské luxusní GT Aston Martin Valkyrie, s jehož vývojem pomáhal závodní tým Red Bull Formule 1. Vůz, který se má začít prodávat příští rok, bude vyroben pouze ve 150 exemplářích a jeho cenovka začíná na částce 3.2 mil. dolarů, tedy cca 69.5 mil. korun.
Podle webu Motor1.com už se ale na webu Classic Motors For Sale objevilo jedno z "čekacích" míst na novou Valkyrii na prodej. Inzerát nenabízí příliš mnoho informací, pouze by se mělo jednat nabídku, která má být uzavřena pouze prostřednictvím advokátů.
Není to však poprvé, co se vzácný hypersport objevil na prodej. Již minulý měsíc se na jednom německém inzertním webu objevila nabídka na Aston Martin Valkyria s cenovkou 2.6 milionu liber, tedy cca 73.3 milionu korun. Překupníci se tedy snaží na autě vydělat již nyní.
Andy Palmer, CEO automobilky Aston Martin, již dříve uvedl, že pokud se podaří překupníky identifikovat, vyřadí je z rezervačního programu a již nikdy nedostanou příležitost koupit si od automobilky jiný speciál.
Nedá se říci, jak vážně je nabídka na prodej vozu myšlena. Už jen jeho existence ovšem ukazuje na nový trend, který se nevyhýbá snad žádnému prémiovému vozu z limitované nabídky. Nyní je tedy otázkou počkat, jak automobilka zareaguje. Podobně jako Ford by totiž do své smlouvy mohla zahrnout podmínku, že majitel nebude smět svůj vůz minimálně dva roky prodat. A že se podobné smlouvy nevyplácí ignorovat by vám mohl potvrdit i John Cena.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.