Pokud si kupujete nové auto, většina lidí vám pravděpodobně řekne, že děláte jednu z nejhorších možných investic. to ovšem neplatí v případě, kdy si kupujete sportovní vůz z limitované nabídky. U této kategorie automobilů se totiž jedná o spíše o investici, neboť hodnota nedostatkových vozů stoupá ještě předtím, než vůbec začnou sjíždět z výrobních linek. A toho bohužel rádi zneužívají překupníci.
Automobilky ovšem podobné obchodování velice nerady vidí. Často se ohání frázemi, že jejich úchvatné stroje měly být stavěny k ježdění a potěše řidiče za volantem, nikoliv ke stání ve sbírce, nabírání hodnoty a střídání majitelů. Skutečným problémem je ale fakt, že na podobném obchodování automobilky dost prodělávají.
Řada z nich se proto snaží podobným praktikám bránit různými způsoby. Například Lexus nutil zájemce o model LFA souhlasit s tím, že pokud se rozhodnou vůz prodat, budou ho muset nejprve nabídnout přímo v automobilce. V zámoří pak automobilka nedovolila lidem vůz si koupit, ale dva roky ho museli mít na leasing, než jim ho automobilka odprodala. A něco podobného nyní dělá Ford s nejnovější generací modelu GT.
O některé vozy je dokonce takový zájem, že s nimi překupníci kšeftují ještě dlouho předtím, než opustí brány automobilky. Posledním případem je britské luxusní GT Aston Martin Valkyrie, s jehož vývojem pomáhal závodní tým Red Bull Formule 1. Vůz, který se má začít prodávat příští rok, bude vyroben pouze ve 150 exemplářích a jeho cenovka začíná na částce 3.2 mil. dolarů, tedy cca 69.5 mil. korun.
Podle webu Motor1.com už se ale na webu Classic Motors For Sale objevilo jedno z "čekacích" míst na novou Valkyrii na prodej. Inzerát nenabízí příliš mnoho informací, pouze by se mělo jednat nabídku, která má být uzavřena pouze prostřednictvím advokátů.
Není to však poprvé, co se vzácný hypersport objevil na prodej. Již minulý měsíc se na jednom německém inzertním webu objevila nabídka na Aston Martin Valkyria s cenovkou 2.6 milionu liber, tedy cca 73.3 milionu korun. Překupníci se tedy snaží na autě vydělat již nyní.
Andy Palmer, CEO automobilky Aston Martin, již dříve uvedl, že pokud se podaří překupníky identifikovat, vyřadí je z rezervačního programu a již nikdy nedostanou příležitost koupit si od automobilky jiný speciál.
Nedá se říci, jak vážně je nabídka na prodej vozu myšlena. Už jen jeho existence ovšem ukazuje na nový trend, který se nevyhýbá snad žádnému prémiovému vozu z limitované nabídky. Nyní je tedy otázkou počkat, jak automobilka zareaguje. Podobně jako Ford by totiž do své smlouvy mohla zahrnout podmínku, že majitel nebude smět svůj vůz minimálně dva roky prodat. A že se podobné smlouvy nevyplácí ignorovat by vám mohl potvrdit i John Cena.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.