Pokud si kupujete nové auto, většina lidí vám pravděpodobně řekne, že děláte jednu z nejhorších možných investic. to ovšem neplatí v případě, kdy si kupujete sportovní vůz z limitované nabídky. U této kategorie automobilů se totiž jedná o spíše o investici, neboť hodnota nedostatkových vozů stoupá ještě předtím, než vůbec začnou sjíždět z výrobních linek. A toho bohužel rádi zneužívají překupníci.
Automobilky ovšem podobné obchodování velice nerady vidí. Často se ohání frázemi, že jejich úchvatné stroje měly být stavěny k ježdění a potěše řidiče za volantem, nikoliv ke stání ve sbírce, nabírání hodnoty a střídání majitelů. Skutečným problémem je ale fakt, že na podobném obchodování automobilky dost prodělávají.
Řada z nich se proto snaží podobným praktikám bránit různými způsoby. Například Lexus nutil zájemce o model LFA souhlasit s tím, že pokud se rozhodnou vůz prodat, budou ho muset nejprve nabídnout přímo v automobilce. V zámoří pak automobilka nedovolila lidem vůz si koupit, ale dva roky ho museli mít na leasing, než jim ho automobilka odprodala. A něco podobného nyní dělá Ford s nejnovější generací modelu GT.
O některé vozy je dokonce takový zájem, že s nimi překupníci kšeftují ještě dlouho předtím, než opustí brány automobilky. Posledním případem je britské luxusní GT Aston Martin Valkyrie, s jehož vývojem pomáhal závodní tým Red Bull Formule 1. Vůz, který se má začít prodávat příští rok, bude vyroben pouze ve 150 exemplářích a jeho cenovka začíná na částce 3.2 mil. dolarů, tedy cca 69.5 mil. korun.
Podle webu Motor1.com už se ale na webu Classic Motors For Sale objevilo jedno z "čekacích" míst na novou Valkyrii na prodej. Inzerát nenabízí příliš mnoho informací, pouze by se mělo jednat nabídku, která má být uzavřena pouze prostřednictvím advokátů.
Není to však poprvé, co se vzácný hypersport objevil na prodej. Již minulý měsíc se na jednom německém inzertním webu objevila nabídka na Aston Martin Valkyria s cenovkou 2.6 milionu liber, tedy cca 73.3 milionu korun. Překupníci se tedy snaží na autě vydělat již nyní.
Andy Palmer, CEO automobilky Aston Martin, již dříve uvedl, že pokud se podaří překupníky identifikovat, vyřadí je z rezervačního programu a již nikdy nedostanou příležitost koupit si od automobilky jiný speciál.
Nedá se říci, jak vážně je nabídka na prodej vozu myšlena. Už jen jeho existence ovšem ukazuje na nový trend, který se nevyhýbá snad žádnému prémiovému vozu z limitované nabídky. Nyní je tedy otázkou počkat, jak automobilka zareaguje. Podobně jako Ford by totiž do své smlouvy mohla zahrnout podmínku, že majitel nebude smět svůj vůz minimálně dva roky prodat. A že se podobné smlouvy nevyplácí ignorovat by vám mohl potvrdit i John Cena.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.