Automobilka Kia je ve světě známá jako výrobce cenově dostupných a atraktivních modelů, mezi kterými nalezneme úspěšné zástupce jak městských hatchbacků, tak i dobrodružnějších SUV. Na domácím trhu však automobilka nabízí i modely, o kterých se v Evropě ani v zámoří příliš nemluví - přestože by dokázaly jistě zaujmout. Tedy minimálně jistou skupinu lidí a státních složek.
Když se řekne SUV Kia, většina z nás si nejspíše představí již tradiční modely Sportage nebo Sorento, případně novinku ukrývající se pod označením Telluride. Na domácím trhu však kia nabízí i stroj označovaný jako KLTV, což je zkratka pro Kia Light Tactical Vehicle - tedy „Lehké taktické vozidlo Kia."
Tento stroj, který se na první pohled až nápadně podobná strojům HMMWV od amerického AM General, které většina z nás zná pod označením Humvee, ale rozhodně není žádnou novinkou. V současnosti totiž automobilka nabízí již třetí generaci tohoto typu, který vznikl primárně pro armádu.
Podobnost s americkými stroji najdeme i v možnostech uplatnění. Podobně jako Humvee totiž Kia nabízí univerzální platformu, která může být osazena různými nástavbami. Zákazníci si dokonce mohou vybrat ze dvou rozchodů kol a váha nástavby může dosahovat až sedmi tun.
Ať už ale Kia KLTV nese na svém rámu cokoliv, pod její kapotou je vždy ukryt turbo-dieselový motor V6 o výkonu 225 koní s točivým momentem 500 Nm. Skrze osmistupňovou automatickou převodovku pak výkon putuje na všechna čtyři kola. A schopnosti v terénu? Například průzkumná obrněná verze dokáže zdolávat stoupání až 60 % a brodivost dosahuje 76 centimetrů.
Pro maximální komfort vůz osazen klimatizací, s pohybem v terénu pomůže kromě pohonu 4x4 i nezávislé zavěšení všech kol, portálové nápravy, couvací kamera a v případě zapadnutí i volitelný naviják. Samozřejmostí je pancéřovaná karoserie a neprůstřelná skla, přičemž čelní sklo je současně vyhřívané. Pneumatiky jsou typu run-flat, takže je ani několik zásahů nezastaví.
S modelem KLTV se tak Kia řadí do poměrně širokého spektra výrobců obrněných armádních strojů, mezi kterými můžeme zmínit kromě HMMWV ještě italské Iveco s modelem LMV, španělské URO s modelem VAMTAC, venezuelské Tiuna UR-53AR50 nebo ruský GAZ s modelem Tigr.
Na ikonické Humvee se však v minulosti snažily navázat i jiné světoznámé značky. Všichni si nejspíše vzpomeneme na první SUV Lamborghini LM002, kterému se brzy začalo přezdívat Rambo Lambo. To se sice nesnažilo prosadit v armádě, jeho podobnost s tvary HMMWV jsou však nepřehlédnutelné. Nedávno jsme také psali o Toyotě a jejím Mega Cruiseru, který se sice na civilním trhu příliš neprosadil, v japonské armádě však úspěšně slouží dodnes.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?