Trh s karavany, obytnými automobily a různými obytnými konverzemi se v posledních měsících výrazně rozrůstá. Snadno už si tak můžete postavit stan na střeše auta, pohodlně bydlet nad korbou pickupu, postavit z malého karavanu útulnou garsonku nebo zbavit karavan kol a pověsit ho jen na tažné zařízení. Co ale karavan, který by uměl plavat?
Ať už hledáte karavan, obytný automobil a nebo snad jen možnost, jak na cestách rychle a pohodlně přespat, možností máte mnoho. Zřejmě tou nejpůsobivější je ale novinka německé společnosti Caravanboat, která se pustila do výroby kdysi oblíbených "karavanbótů."Departue One totiž kombinuje moderně pojatý karavan s hausbótem. Pokud tedy toužíte po svobodě a soukromí, jedná se vlastně o ideální způsob cestování.
Okolo 9 metrů dlouhý návěs nabízí pohodlné spaní pro čtveřici lidí, pro které jsou přichystány dvě postele v přední části. Hned za nimi následuje malá kajuta kapitána, odkud je možné ovládat 15-koňový závěsný lodní motor, kterým se řídí směr i rychlost na vodě. Následuje místnost s kuchyní a jídelnou, která může snadno poskytnout spaní pro další posádku.
Na konci karavanu se pak nachází malá krytá terasa. Pokud by ale někomu prostor nestačil, je možné využít ještě terasu na střeše, která je doplněna pohodlným sezením. Přístup na ni je však řešen prostřednictvím žebříku z přední části. Koupelna se sprchou a toaletou uvnitř je pak brána za samozřejmost.
Karavan, respektive hausbót, byl navržen tak, aby splňoval všechny evropské legislativní požadavky pro plavbu ve vnitrozemských i v příbřežních vodách. Společnost ovšem uvádí, že v případě zájmu ze zámoří je schopna parametry hausbótu upravit tak, aby splňoval i místní legislativní požadavky.
Pojďme se ale vrátit z vody zpátky na pevninu. Pokud není Departue One připojen k elektrické síti, je schopen redukovat vnitřní teplotu (chlazení i vyhřívání) prostřednictvím vlastního benzínového systému. Nechybí ovšem ani rozvod elektrické energie s 230V. Výrobce uvádí, že karavan byl vybaven tak, aby nabídl dvojici lidí komfortní ubytování na dva dny a to i bez nutnosti připojení k externímu zdroji elektrické energie.
A cena? Unikátní Caravanboat je možné objednávat v několika barevných kombinacích, přičemž základní cena v Německu startuje od 58 000 dolarů, tedy cca necelého 1.5 milion korun. Za tuto částku ovšem dostanete moderní, dobře vybavený a prostorný karavan, se kterým se můžete vydat i na vodu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?