Trh s karavany, obytnými automobily a různými obytnými konverzemi se v posledních měsících výrazně rozrůstá. Snadno už si tak můžete postavit stan na střeše auta, pohodlně bydlet nad korbou pickupu, postavit z malého karavanu útulnou garsonku nebo zbavit karavan kol a pověsit ho jen na tažné zařízení. Co ale karavan, který by uměl plavat?
Ať už hledáte karavan, obytný automobil a nebo snad jen možnost, jak na cestách rychle a pohodlně přespat, možností máte mnoho. Zřejmě tou nejpůsobivější je ale novinka německé společnosti Caravanboat, která se pustila do výroby kdysi oblíbených "karavanbótů."Departue One totiž kombinuje moderně pojatý karavan s hausbótem. Pokud tedy toužíte po svobodě a soukromí, jedná se vlastně o ideální způsob cestování.
Okolo 9 metrů dlouhý návěs nabízí pohodlné spaní pro čtveřici lidí, pro které jsou přichystány dvě postele v přední části. Hned za nimi následuje malá kajuta kapitána, odkud je možné ovládat 15-koňový závěsný lodní motor, kterým se řídí směr i rychlost na vodě. Následuje místnost s kuchyní a jídelnou, která může snadno poskytnout spaní pro další posádku.
Na konci karavanu se pak nachází malá krytá terasa. Pokud by ale někomu prostor nestačil, je možné využít ještě terasu na střeše, která je doplněna pohodlným sezením. Přístup na ni je však řešen prostřednictvím žebříku z přední části. Koupelna se sprchou a toaletou uvnitř je pak brána za samozřejmost.
Karavan, respektive hausbót, byl navržen tak, aby splňoval všechny evropské legislativní požadavky pro plavbu ve vnitrozemských i v příbřežních vodách. Společnost ovšem uvádí, že v případě zájmu ze zámoří je schopna parametry hausbótu upravit tak, aby splňoval i místní legislativní požadavky.
Pojďme se ale vrátit z vody zpátky na pevninu. Pokud není Departue One připojen k elektrické síti, je schopen redukovat vnitřní teplotu (chlazení i vyhřívání) prostřednictvím vlastního benzínového systému. Nechybí ovšem ani rozvod elektrické energie s 230V. Výrobce uvádí, že karavan byl vybaven tak, aby nabídl dvojici lidí komfortní ubytování na dva dny a to i bez nutnosti připojení k externímu zdroji elektrické energie.
A cena? Unikátní Caravanboat je možné objednávat v několika barevných kombinacích, přičemž základní cena v Německu startuje od 58 000 dolarů, tedy cca necelého 1.5 milion korun. Za tuto částku ovšem dostanete moderní, dobře vybavený a prostorný karavan, se kterým se můžete vydat i na vodu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.