Trh s karavany, obytnými automobily a různými obytnými konverzemi se v posledních měsících výrazně rozrůstá. Snadno už si tak můžete postavit stan na střeše auta, pohodlně bydlet nad korbou pickupu, postavit z malého karavanu útulnou garsonku nebo zbavit karavan kol a pověsit ho jen na tažné zařízení. Co ale karavan, který by uměl plavat?
Ať už hledáte karavan, obytný automobil a nebo snad jen možnost, jak na cestách rychle a pohodlně přespat, možností máte mnoho. Zřejmě tou nejpůsobivější je ale novinka německé společnosti Caravanboat, která se pustila do výroby kdysi oblíbených "karavanbótů."Departue One totiž kombinuje moderně pojatý karavan s hausbótem. Pokud tedy toužíte po svobodě a soukromí, jedná se vlastně o ideální způsob cestování.
Okolo 9 metrů dlouhý návěs nabízí pohodlné spaní pro čtveřici lidí, pro které jsou přichystány dvě postele v přední části. Hned za nimi následuje malá kajuta kapitána, odkud je možné ovládat 15-koňový závěsný lodní motor, kterým se řídí směr i rychlost na vodě. Následuje místnost s kuchyní a jídelnou, která může snadno poskytnout spaní pro další posádku.
Na konci karavanu se pak nachází malá krytá terasa. Pokud by ale někomu prostor nestačil, je možné využít ještě terasu na střeše, která je doplněna pohodlným sezením. Přístup na ni je však řešen prostřednictvím žebříku z přední části. Koupelna se sprchou a toaletou uvnitř je pak brána za samozřejmost.
Karavan, respektive hausbót, byl navržen tak, aby splňoval všechny evropské legislativní požadavky pro plavbu ve vnitrozemských i v příbřežních vodách. Společnost ovšem uvádí, že v případě zájmu ze zámoří je schopna parametry hausbótu upravit tak, aby splňoval i místní legislativní požadavky.
Pojďme se ale vrátit z vody zpátky na pevninu. Pokud není Departue One připojen k elektrické síti, je schopen redukovat vnitřní teplotu (chlazení i vyhřívání) prostřednictvím vlastního benzínového systému. Nechybí ovšem ani rozvod elektrické energie s 230V. Výrobce uvádí, že karavan byl vybaven tak, aby nabídl dvojici lidí komfortní ubytování na dva dny a to i bez nutnosti připojení k externímu zdroji elektrické energie.
A cena? Unikátní Caravanboat je možné objednávat v několika barevných kombinacích, přičemž základní cena v Německu startuje od 58 000 dolarů, tedy cca necelého 1.5 milion korun. Za tuto částku ovšem dostanete moderní, dobře vybavený a prostorný karavan, se kterým se můžete vydat i na vodu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?