Trh s karavany, obytnými automobily a různými obytnými konverzemi se v posledních měsících výrazně rozrůstá. Snadno už si tak můžete postavit stan na střeše auta, pohodlně bydlet nad korbou pickupu, postavit z malého karavanu útulnou garsonku nebo zbavit karavan kol a pověsit ho jen na tažné zařízení. Co ale karavan, který by uměl plavat?
Ať už hledáte karavan, obytný automobil a nebo snad jen možnost, jak na cestách rychle a pohodlně přespat, možností máte mnoho. Zřejmě tou nejpůsobivější je ale novinka německé společnosti Caravanboat, která se pustila do výroby kdysi oblíbených "karavanbótů."Departue One totiž kombinuje moderně pojatý karavan s hausbótem. Pokud tedy toužíte po svobodě a soukromí, jedná se vlastně o ideální způsob cestování.
Okolo 9 metrů dlouhý návěs nabízí pohodlné spaní pro čtveřici lidí, pro které jsou přichystány dvě postele v přední části. Hned za nimi následuje malá kajuta kapitána, odkud je možné ovládat 15-koňový závěsný lodní motor, kterým se řídí směr i rychlost na vodě. Následuje místnost s kuchyní a jídelnou, která může snadno poskytnout spaní pro další posádku.
Na konci karavanu se pak nachází malá krytá terasa. Pokud by ale někomu prostor nestačil, je možné využít ještě terasu na střeše, která je doplněna pohodlným sezením. Přístup na ni je však řešen prostřednictvím žebříku z přední části. Koupelna se sprchou a toaletou uvnitř je pak brána za samozřejmost.
Karavan, respektive hausbót, byl navržen tak, aby splňoval všechny evropské legislativní požadavky pro plavbu ve vnitrozemských i v příbřežních vodách. Společnost ovšem uvádí, že v případě zájmu ze zámoří je schopna parametry hausbótu upravit tak, aby splňoval i místní legislativní požadavky.
Pojďme se ale vrátit z vody zpátky na pevninu. Pokud není Departue One připojen k elektrické síti, je schopen redukovat vnitřní teplotu (chlazení i vyhřívání) prostřednictvím vlastního benzínového systému. Nechybí ovšem ani rozvod elektrické energie s 230V. Výrobce uvádí, že karavan byl vybaven tak, aby nabídl dvojici lidí komfortní ubytování na dva dny a to i bez nutnosti připojení k externímu zdroji elektrické energie.
A cena? Unikátní Caravanboat je možné objednávat v několika barevných kombinacích, přičemž základní cena v Německu startuje od 58 000 dolarů, tedy cca necelého 1.5 milion korun. Za tuto částku ovšem dostanete moderní, dobře vybavený a prostorný karavan, se kterým se můžete vydat i na vodu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?