Známé přísloví „Kola dělají auto" už slyšel snad každý motorista. Věděli jste ale, že hliníková kola mají kromě estetické funkce i praktický význam? Pojďme se na jejich výhody společně podívat.
Většina lidí se montáží hliníkových kol pokouší docílit originálního a sportovního vzhledu svého automobilu. Mnoho z nich si však stále neuvědomuje, že hliníková kola mohou zásadním způsobem ovlivnit i jízdní vlastnosti. Zajímá vás jak?
Hned prvním argumentem, proč upřednostnit hliníková kola před plechovými, je jejich váha. Hliníková kola, stejného rozměru jako plechová, jsou obvykle mnohem lehčí. To má pozitivní vliv na rychlost jejich roztáčení, schopnost brzdění, přilnavost k povrchu vozovky i rychlost opotřebení jednotlivých prvků podvozku.
Nižší hmotnost kol se také podepíše na celkové váze automobilu. Díky tomu se budete moci těšit na nepatrně lepší akceleraci nebo nižší spotřebu
Mezi další výhody patří lepší schopnost chlazení. Díky velkým mezerám mezi jednotlivými paprsky kol totiž dochází k rychlejšímu ochlazování brzd, což zachovává jejich vyšší účinnost. Jak už jistě všichni dobře víme, přehřáté brzdy zkrátka příliš dobře nebrzdí.
Hliník také velmi dobře odvádí teplo, díky čemuž pomůže alespoň částečně ochlazovat vaše pneumatiky. Ty by se vám za to měly odměnit delší životností.
Abychom hliníková kola jen nechválili, je potřeba zmínit i pár jejich negativních vlastností. Tou nejpalčivější jsou právě použitý materiál, který během zimních měsíců trpí. Velkými otvory mezi jednotlivými paprsky se navíc mohou zanášet brzdy sněhem a štěrkem. Proto je lepší během zimních měsíců používat disky standardní plechové.
Sečteno a podtrženo, hliníková kola nejsou jen pro lidi, kteří touží po jedinečném vzhledu. Díky správně zvoleným hliníkovým kolům můžete zlepšit jízdní vlastnosti svého vozu, prodloužit životnost některých komponentů a nepatrně uspořit i na spotřebě paliva.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.