Dodge Charger SRT Hellcat je velice působivý stroj, který by v policejních barvách vyvolával dostatek respektu sám o sobě. Odborníci ze společnosti Armorax, která se zabývá vývojem sofistikovaných pancéřovaných osobních automobilů, však z nejvýkonnějšího Chargera vytvořila doslova monstrum, které kromě pancéřování nabídne i 700 koní, které přenáší na asfalt všechna čtyři kola.
Společnost Armorax se označuje za výrobce „technologicky nejpokročilejších obrněných silničních automobilů ve světě," což jsou poměrně silná slova. Tento Charger je však jasným důkazem, že to tito lidé myslí se svou prací smrtelně vážně.
Exteriér připomíná klasický americký policejní hlídkový vůz. Majáky na střeše doplňuje řada majáků v masce, v prazích i v zadní části vozu. Skla jsou neprůstřelná, karoserie dostala neprůstřelné plátování a kola jsou obuta do pneumatik run-flat. Drsný vzhled karoserie dotváří přední rám a zřejmě karbonová folie.
Zásadním prvkem vozu je však jeho zvýšená ochrana, takže se na ni pojďme podívat do detailu. Specialisté vyměnili tradiční skla za nová neprůstřelná, která jsou vyrobena z kombinace skla, akrylu a polykarbonátových laminátů. Speciální ochrany se dočkala i baterie, chladič, palivová nádrž a řídící jednotka. Zřejmě kvůli vzrůstající váze došlo i na přepracování podvozku. Samotná kabina pro cestující je chráněna lehkými lamináty ze syntetických vláken a vzduchem vytvrzenými a tepelně ošetřenými balistickými slitinami.
Armorax uvádí, že vůz nabízí ochranu na úrovni B7, což je v rámci standardu EN 1063 vytvořeného evropskou komisí pro standardizaci nejvyšší možná ochrana. A co si pod tím má člověk představit? Například odolnost vůči třem zásahům puškou ráže 7.62x51 mm. Navíc vůz splňuje všechny atributy standardizované ochrany na úrovních od B1 do B6.
Na tomhle stroji je však výjimečná ještě jedna věc.Jedná se totiž o Dodge Charger SRT Hellcat s pohonem všech kol, který by měl pomoci pokračovat v cestě i za stížených podmínek. O přísun dostatečného výkonu se stará 6.2 litrový motor V8 o výkonu přes 700 koní.
Pokud žijete v divoké čtvrti a máte o podobný stroj zájem, máme špatnou zprávu. Tenhle stroj, který je označován za „jedno z nejlépe vybavených obrněných vozidel na světě," je totiž určen pouze pro policejní sbory a vládní úřady.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?