Dodge Charger SRT Hellcat je velice působivý stroj, který by v policejních barvách vyvolával dostatek respektu sám o sobě. Odborníci ze společnosti Armorax, která se zabývá vývojem sofistikovaných pancéřovaných osobních automobilů, však z nejvýkonnějšího Chargera vytvořila doslova monstrum, které kromě pancéřování nabídne i 700 koní, které přenáší na asfalt všechna čtyři kola.
Společnost Armorax se označuje za výrobce „technologicky nejpokročilejších obrněných silničních automobilů ve světě," což jsou poměrně silná slova. Tento Charger je však jasným důkazem, že to tito lidé myslí se svou prací smrtelně vážně.
Exteriér připomíná klasický americký policejní hlídkový vůz. Majáky na střeše doplňuje řada majáků v masce, v prazích i v zadní části vozu. Skla jsou neprůstřelná, karoserie dostala neprůstřelné plátování a kola jsou obuta do pneumatik run-flat. Drsný vzhled karoserie dotváří přední rám a zřejmě karbonová folie.
Zásadním prvkem vozu je však jeho zvýšená ochrana, takže se na ni pojďme podívat do detailu. Specialisté vyměnili tradiční skla za nová neprůstřelná, která jsou vyrobena z kombinace skla, akrylu a polykarbonátových laminátů. Speciální ochrany se dočkala i baterie, chladič, palivová nádrž a řídící jednotka. Zřejmě kvůli vzrůstající váze došlo i na přepracování podvozku. Samotná kabina pro cestující je chráněna lehkými lamináty ze syntetických vláken a vzduchem vytvrzenými a tepelně ošetřenými balistickými slitinami.
Armorax uvádí, že vůz nabízí ochranu na úrovni B7, což je v rámci standardu EN 1063 vytvořeného evropskou komisí pro standardizaci nejvyšší možná ochrana. A co si pod tím má člověk představit? Například odolnost vůči třem zásahům puškou ráže 7.62x51 mm. Navíc vůz splňuje všechny atributy standardizované ochrany na úrovních od B1 do B6.
Na tomhle stroji je však výjimečná ještě jedna věc.Jedná se totiž o Dodge Charger SRT Hellcat s pohonem všech kol, který by měl pomoci pokračovat v cestě i za stížených podmínek. O přísun dostatečného výkonu se stará 6.2 litrový motor V8 o výkonu přes 700 koní.
Pokud žijete v divoké čtvrti a máte o podobný stroj zájem, máme špatnou zprávu. Tenhle stroj, který je označován za „jedno z nejlépe vybavených obrněných vozidel na světě," je totiž určen pouze pro policejní sbory a vládní úřady.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?