Nechcete platit za auto, se kterým nejezdíte? Máte tuhle možnost

mao / AutoRoad.cz, 8. září 2018, 17:37 Aktualizováno 9.9.2018, 09:23 Google+

Každý rok se najdou stovky lidí, kteří zavřou svůj vůz na delší dobu do garáže a nevyjedou s ním z mnoha důvodů. Nejčastěji jsou mezi nimi majitelé kabrioletů, young-timerů, veteránů nebo lidé, kteří se přes zimu chystají na větší opravy či úpravy. Co ale dělat, abyste nemuseli platit povinné ručení za auto, se kterým rozhodně nevyjedete?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
SPZ

SPZ | foto: Mariusz Stankowski, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Jednou z možností je například sjednání sezonního pojištění, které bude odpovídat za škody způsobené vaším automobilem jen po sjednané měsíce. Tuto možnost v ČR nabízí bohužel jen několik pojišťoven, nicméně patří mezi ně například UNIQA, České podnikatelské pojišťovna nebo Allianz.

Druhou variantou je pak dočasné vyřazení vozidla z registru vozidel, neboli tzv. uložení do depozitu. O tom bylo poměrně hodně slyšet koncem roku 2015, kdy registry zrušily kromě vozidel v tzv. polo-převodu i desítky automobilů uložených v "depozitu" déle než jeden rok, tedy od 30.12.2014.

Co byste měli vědět, pokud se pro uložení do depozitu rozhodnete? Předně asi to, že uložení do depozitu není věčné. Pokud se rozhodnete dočasně vyřadit váš automobil z registru vozidel, bude tak učiněno automaticky na jeden rok. Pokud ale po 12 po sobě jdoucích kalendářních měsících nezažádáte o prodloužení dočasného vyřazení vozidla z registru, mohli byste o něj taky přijít - respektive by proběhl jeho zánik a s tím spojený jeho trvalý výmaz z registru vozidel.

Další nepříjemností spojenou s dočasným vyřazením vozidla z registru jsou cesty na úřad. Registr vozidel totiž budete muset navštívit nejdříve při podávání žádosti, pak při případném prodloužení uložení a nakonec při ukončení dočasného vyřazení. A všichni nejspíš víme, jaké fronty se na registrech umí vytvořit a že jejich otvírací hodiny nejsou zrovna dvakrát vstřícné k zaměstnaným lidem.

Poslední věcí, na kterou se vyplatí před uložením auta do depozitu myslet, je platnost technické kontroly. Pro vyjmutí auta z depozitu totiž potřebujete platnou technickou kontrolu. V opačném případě budete muset shánět odtah svého vozu bez značek na nejbližší stanici STK - což není zrovna něco, co byste chtěli absolvovat - ať už kvůli času, nebo kvůli financím.

Pokud se ale pro uložení značek do depozitu rozhodnete, pak si připravte průkaz totožnosti, technický průkaz vozidla, osvědčení o registraci vozidla (tzv. malý technický průkaz) a registrační značky (SPZ). Právnické osoby budou potřebovat ještě originál/ověřenou kopie výpisu z obchodního rejstříku, živnostenský list nebo koncesní listinu. Pokud se na úřad nebudete moci dostavit sami, ale budete vysílat někoho ve svém zastoupení, bude potřebovat ještě vaši plnou moc. Její ověření však vyžadováno není.

img-responsive

Státní poznávací značka, ilustrační foto | foto: INCORP images

Na úřadě vás pak čeká jen vyplnit formulář "Žádost o zápis změn údajů v registru vozidel" a zaplatit poplatek 100 korun. Pokud se po 12 měsících rozhodnete požádat ještě o prodloužení dočasného vyřazení, bude vás to stát 50 korun, ovšem poté už budete mít od depozitu klid a vůz může být "dočasně" vyřazen tak dlouho, jak dlouho budete chtít. Nebo dokud si politici nevymyslí další čištění registrů.

S dočasně vyřazeným vozidlem samozřejmě nesmíte jezdit po silnicích, nicméně můžete ho například prodat a na úřadě změnit jeho vlastníka z původního na nového.

K ukončení dočasného vyřazení vozidla budete potřebovat doklad o pojištění vozidla (povinné ručení) a platnou technickou prohlídku vozidla - zkrátka splněné podmínky pro provoz vozidla na pozemních komunikacích.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nechcete platit za auto, se kterým nejezdíte? Máte tuhle možnost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Dvoulitrový čtyřválec pro Audi RS5 DTM ukrývá výkon přes 610 koní

Audi se pochlubila novým závodním motorem, 2.0 litrový čtyřválec ukrývá přes 610 koní

Boss Hoss Lamborghini (Facebook/Boss Hoss Cycles Germany)

Motorka křížená s Lamborghini? Tahle výstřední hračka ukrývá V8 a 445 koní

Volkswagen Beetle Final Edition

Zachrání Volkswagen Beetle elektrifikace? Šéf automobilky byl nekompromisní

Hyundai Tucson N Line

Hyundai představuje Tucson N Line, sportovně laděné SUV nabídne i hybrid o výkonu až 185 koní

Legendární Škoda Octavia slaví 60. výročí

Nová Škoda Octavia dorazí ještě letos, oslaví tak 60. výročí modelu

Volvo se chystá instalovat do interiéru kamery, které budou hlídat pozornost řidiče

Volvo chce odhalovat opilé či nepozorné řidiče, pomoci mají kamery v interiéru

reklama
reklama

Doporučujeme

BMW i3 by s novými "Light Battery" mohlo nabídnout dojezd až 700 kilometrů

Mnichovské kladivo na Teslu? Upravené BMW i3 nabídne dojezd až 700 kilometrů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Luxus v ruském stylu? Takhle vypadá vojenský speciál přestavěný na luxusní SUV

  2. Legální podvod? Takto se automobilky snaží využít mezery v zákonech ve svůj prospěch

  3. Volkswagen potichu odhalil nové logo, téměř nikdo si ho ale nevšiml

  4. Nejdražší auto světa byla jen replika? Úchvatné Bugatti usvědčilo video z konce výstavy

  5. Nejvhodnější nové vozy v jednotlivých segmentech vybrala hvězda Top Gear

  6. Šéf Volkswagenu pod palbou kritiky. Ta tři slova si teď hodně vyčítá

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud