Automobily typu SUV s pohonem všech kol jsou v posledních letech stále populárnější, neboť v očích mnoha řidičů představují stroje, na které se zřejmě fyzikální zákony nevztahují. Pohon všech kol sice může nabídnout lepší trakci, při nesmyslném riskování vás ale rozhodně před nehodou nezachrání. To si ale mnoho řidičů uvědomuje až příliš pozdě.
Aquaplaning, neboli ztráta přilnavosti pneumatiky vlivem vody, která se dostane mezi pneumatiku a silnici, je noční můrou snad každého řidiče. Automobil se totiž v takovou chvíli stane naprosto neovladatelným a jeho řidič může jen bezmocně čekat, kam zamíří.
Na silnicích se však bohužel pohybuje stále velké množství řidičů, kteří si myslí, že je pohon všech kol před touto situací uchrání. Ve skutečnosti je to samozřejmě naprostý nesmysl, na to však mnozí řidiči přicházejí až v momentě, kdy už je pozdě.
Na vlastní kůži se o tom přesvědčil i řidič bílého Jeepu Cherokee z následujících záběru palubní kamery, který po ztrátě adheze ztratil kontrolu nad vozem a ten si to namířil přímo proti semaforu. Jak vozidlo dopadlo nevíme, naštěstí ale nenarazilo do žádného z jiných aut.
A jak vlastně k incidentu došlo? Ve většině případů je na vině nepřizpůsobení rychlosti, o čemž se domníváme, že hrálo roli i zde. Autor videa však na YouTube přidal komentář, podle kterého mohla být na vině možná jen přehnaná opatrnost řidiče Jeepu.
Autor videa seděl v prvním ze tří vozidel, která jela za sebou. Když se dostaly do míst, kde se silnice rozděluje na tři pruhy, druhý automobil odbočil do pravého odbočovacího pruhu a bílé SUV se tak posunulo přímo za vůz s kamerou. Když se ale automobily přibližovaly k semaforu, naskočila na něm oranžová.
Řidič s kamerou dle svých slov úmyslně nebrzdil, neboť mu to za příslušných podmínek přišlo příliš riskantní a nechal vůz jet. Řidič SUV se ale údajně možná lekl, že by brzdit začít mohl a proto se rozhodl přidat plyn a předjet ho v levém pruhu. Po pár metrech ale dostal smyk a ze silnice vyletěl.
Jakkoliv zní tato historka uvěřitelně, na kamerovém záběru je jasně vidět, že v tomto případě mohla za nehodu pouze zbytečně vysoká rychlost. Bílý Jeep už totiž předjížděl auto s kamerou ještě předtím, než se na semaforu oranžová objevila. Jediným viníkem je tak řidič bílého SUV, který zkrátka zbytečně pospíchal a nepřizpůsobil rychlost podmínkám na silnici.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?