Navzdory svému bohatství vlastní ti nejbohatší muži světa auta, která jsou možná levnější než u běžného smrtelníka. Koho by napadlo, že například spoluzakladatel Googlu Sergey Brin už léta jezdí svým oblíbeným hybridem, Toyotou Prius v hodnotě 680 000 korun.
Britská firma GoCompare podnikající ve finančních službách vydala přehled těch nejlevnějších vozů, které vlastní ti nejbohatší muži světa. Vyplývá z něj, že například dřívější generální ředitel Microsoftu Steve Ballmer jezdí dlouhá léta obyčejným Fordem, jednoduše proto, že jeho otec pracoval jako manažer ve Ford Motor Company.
Zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg často řídí černý vůz Acura TSX, jehož hodnota je jen něco přes 600 tisíc korun. Vyhovuje mu prý, že je bezpečný a pohodlný. Zde je zmíněný přehled devíti miliardářů a jejich vozů, včetně cen, které můžete porovnat s jejich celkovým bohatstvím
Michael Bloomberg
Celkový majetek: 1,15 bilionu Kč Vůz: Chevrolet Suburban Jeho hodnota: 860 000 KčSergey Brin
Celkový majetek: 1,2 bilionu Kč Vůz: Toyota Prius Jeho hodnota: 680 000 KčLarry Page
Celkový majetek: 1,2 bilionu Kč Vůz: Toyota Prius Jeho hodnota: 680 000 KčMark Zuckerberg
Celkový majetek: 1,4 bilionu Kč Vůz: Acura TSX Jeho hodnota: 675 000 KčSteve Ballmer
Celkový majetek: 923,3 miliardy Kč Vůz: Ford Fusion Hybrid Jeho hodnota: 560 000 KčJeff Bezos
Celkový majetek: 3,3 bilionu Kč Vůz: Honda Accord Jeho hodnota: 370 000 KčJack Ma
Celkový majetek: 845,7 miliardy Kč Vůz: Roewe RX5 SUV Jeho hodnota: 330 000 KčJim Walton
Celkový majetek: 995,5 miliardy Kč Vůz: Dodge Dakota Jeho hodnota: 195 000 KčPaul Allen
Celkový majetek: 443 miliardy Kč Vůz: Mazda B-Series Jeho hodnota: 156 000 KčPlug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?