Dubajská společnost Devel Motors na sebe upozornila v minulém roce, kdy na dubajském autosalonu představila svůj model Devel Sixteen, který by měl disponovat motorem o výkonu rovných 5000 koní. Kromě toho však také představila extrémní SUV Devel Sixty s pohonem 6x6, pod jehož kapotou se také ukrývá pořádné stádo koní.
Devel Sixty sice vypadá jak super-SUV zkonstruované k maximální ochraně posádky, jeho konstruktéři se však nejspíše řídili radou "kdo uteče, vyhraje." Pod jeho kapotu totiž ukryli 6.7 litrový turbodiesel V8, jehož výkon dosahuje cca 700 koní. Točivý moment sice neznáme, jeho hodnoty však nejspíš budou kolosální. Vždyť tohle monstrum akceleruje z 0 na 96 km/h za pouhých 5.8 sekundy.
Představit si podobný výkon u auta s pohonem 6x6 je celkem neuvěřitelné, automobilka však na své image silně pracuje a tak před pár dny vydala další video, na kterém Devel Sixty srovnává své síly s exkluzivní konkurencí. Zatímco v prvním případě byl poraženým protivníkem Mercedes-AMG GTS, v tomto případě se na start postavil rozmazaný Bentley Continental Flying Spur.
A výsledek? Naprosto neuvěřitelný. Během dvou závodů totiž Devel pokaždé jen protočil všechna kola a za skřípění pneumatik, řevu jeho naftového motoru a tmavých oblak dýmu z výfuků nechal luxusní limuzínu hodně daleko za sebou.
Kvůli rozmazané spodní části obrazovky bohužel nemůžeme říci, zda dal řidič Bentley do závodu opravdu vše a držel plyn až na podlaze - jeho akcelerace nám totiž přišla poněkud líná. Ani tak to ale nemění nic na tom, že Devel Sixty je neskutečným monstrem, které akceleruje naprosto nevídaným způsobem - hlavně tedy na své rozměry.
Zatím se díváme pouze na záběry prototypu, výrobce však ve videu dodává že: „Produkční varianta modelu Devel Sixty bude stejně rychlá, jako koncept. Pouze dojde na výrazné snížení výfukových emisí."
A snížení emisí bude skutečně důležité, neboť výroba modelu Sixty by měla probíhat v USA. V zámoří jsou však na diesely a jejich vysoké emise škodlivých látek poněkud citliví a výrazně tak bojují proti všemu, co se označuje jako "rolling coal" (rozjeté uhlí) - nejčastěji se jedná o velké pickupy s naftovými motory, ze kterých se po sešlápnutí plynu vyvalí obrovské množství tmavého dýmu.
Pokud se ale výrobci podaří potíže s emisemi odstranit a sériová výroba se skutečně rozběhne, jsme si celkem jisti, že si Devel Sixty najde v zámoří dostatek zájemců.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?