Devel Sixty: Extrémní SUV z Dubaje předvádí neskutečný výkon, luxusní Bentley se ani nechytá

Devel Sixty převedl neuvěřitelnou akceleraci, Bentley Continental Flying Spur absolutně nestíhal
Devel Sixty převedl neuvěřitelnou akceleraci, Bentley Continental Flying Spur absolutně nestíhal, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 31. srpna 2018 13:17
Sdílej:

Dubajská společnost Devel Motors na sebe upozornila v minulém roce, kdy na dubajském autosalonu představila svůj model Devel Sixteen, který by měl disponovat motorem o výkonu rovných 5000 koní. Kromě toho však také představila extrémní SUV Devel Sixty s pohonem 6x6, pod jehož kapotou se také ukrývá pořádné stádo koní.

Devel Sixty sice vypadá jak super-SUV zkonstruované k maximální ochraně posádky, jeho konstruktéři se však nejspíše řídili radou "kdo uteče, vyhraje." Pod jeho kapotu totiž ukryli 6.7 litrový turbodiesel V8, jehož výkon dosahuje cca 700 koní. Točivý moment sice neznáme, jeho hodnoty však nejspíš budou kolosální. Vždyť tohle monstrum akceleruje z 0 na 96 km/h za pouhých 5.8 sekundy.

Představit si podobný výkon u auta s pohonem 6x6 je celkem neuvěřitelné, automobilka však na své image silně pracuje a tak před pár dny vydala další video, na kterém Devel Sixty srovnává své síly s exkluzivní konkurencí. Zatímco v prvním případě byl poraženým protivníkem Mercedes-AMG GTS, v tomto případě se na start postavil rozmazaný Bentley Continental Flying Spur.

A výsledek? Naprosto neuvěřitelný. Během dvou závodů totiž Devel pokaždé jen protočil všechna kola a za skřípění pneumatik, řevu jeho naftového motoru a tmavých oblak dýmu z výfuků nechal luxusní limuzínu hodně daleko za sebou.

Kvůli rozmazané spodní části obrazovky bohužel nemůžeme říci, zda dal řidič Bentley do závodu opravdu vše a držel plyn až na podlaze - jeho akcelerace nám totiž přišla poněkud líná. Ani tak to ale nemění nic na tom, že Devel Sixty je neskutečným monstrem, které akceleruje naprosto nevídaným způsobem - hlavně tedy na své rozměry.

Zatím se díváme pouze na záběry prototypu, výrobce však ve videu dodává že: „Produkční varianta modelu Devel Sixty bude stejně rychlá, jako koncept. Pouze dojde na výrazné snížení výfukových emisí."

A snížení emisí bude skutečně důležité, neboť výroba modelu Sixty by měla probíhat v USA. V zámoří jsou však na diesely a jejich vysoké emise škodlivých látek poněkud citliví a výrazně tak bojují proti všemu, co se označuje jako "rolling coal" (rozjeté uhlí) - nejčastěji se jedná o velké pickupy s naftovými motory, ze kterých se po sešlápnutí plynu vyvalí obrovské množství tmavého dýmu.

Pokud se ale výrobci podaří potíže s emisemi odstranit a sériová výroba se skutečně rozběhne, jsme si celkem jisti, že si Devel Sixty najde v zámoří dostatek zájemců. 

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?