Dubajská společnost Devel Motors na sebe upozornila v minulém roce, kdy na dubajském autosalonu představila svůj model Devel Sixteen, který by měl disponovat motorem o výkonu rovných 5000 koní. Kromě toho však také představila extrémní SUV Devel Sixty s pohonem 6x6, pod jehož kapotou se také ukrývá pořádné stádo koní.
Devel Sixty sice vypadá jak super-SUV zkonstruované k maximální ochraně posádky, jeho konstruktéři se však nejspíše řídili radou "kdo uteče, vyhraje." Pod jeho kapotu totiž ukryli 6.7 litrový turbodiesel V8, jehož výkon dosahuje cca 700 koní. Točivý moment sice neznáme, jeho hodnoty však nejspíš budou kolosální. Vždyť tohle monstrum akceleruje z 0 na 96 km/h za pouhých 5.8 sekundy.
Představit si podobný výkon u auta s pohonem 6x6 je celkem neuvěřitelné, automobilka však na své image silně pracuje a tak před pár dny vydala další video, na kterém Devel Sixty srovnává své síly s exkluzivní konkurencí. Zatímco v prvním případě byl poraženým protivníkem Mercedes-AMG GTS, v tomto případě se na start postavil rozmazaný Bentley Continental Flying Spur.
A výsledek? Naprosto neuvěřitelný. Během dvou závodů totiž Devel pokaždé jen protočil všechna kola a za skřípění pneumatik, řevu jeho naftového motoru a tmavých oblak dýmu z výfuků nechal luxusní limuzínu hodně daleko za sebou.
Kvůli rozmazané spodní části obrazovky bohužel nemůžeme říci, zda dal řidič Bentley do závodu opravdu vše a držel plyn až na podlaze - jeho akcelerace nám totiž přišla poněkud líná. Ani tak to ale nemění nic na tom, že Devel Sixty je neskutečným monstrem, které akceleruje naprosto nevídaným způsobem - hlavně tedy na své rozměry.
Zatím se díváme pouze na záběry prototypu, výrobce však ve videu dodává že: „Produkční varianta modelu Devel Sixty bude stejně rychlá, jako koncept. Pouze dojde na výrazné snížení výfukových emisí."
A snížení emisí bude skutečně důležité, neboť výroba modelu Sixty by měla probíhat v USA. V zámoří jsou však na diesely a jejich vysoké emise škodlivých látek poněkud citliví a výrazně tak bojují proti všemu, co se označuje jako "rolling coal" (rozjeté uhlí) - nejčastěji se jedná o velké pickupy s naftovými motory, ze kterých se po sešlápnutí plynu vyvalí obrovské množství tmavého dýmu.
Pokud se ale výrobci podaří potíže s emisemi odstranit a sériová výroba se skutečně rozběhne, jsme si celkem jisti, že si Devel Sixty najde v zámoří dostatek zájemců.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.
Dvaatřicetiletý jezdec ze Zlína se v rally pohybuje od roku 2014. Letos usedne opět do vozu Opel Corsa Rally 4. Využili jsme pauzu mezi závody a zeptali se jej mimo jiné, na soupeření se svým bratrem Janem Surovičem, který se v rally také pohybuje.
Šestatřicetiletý Michal Srb patři do rallysprintového inventáře. O tom, že je rychlý, přesvědčil už mnohokrát, ale občas mu chybělo potřebné štěstí. Vloni to opět cinklo a „Majkl“ získal cenný skalp do své sbírky.