Dubajská společnost Devel Motors na sebe upozornila v minulém roce, kdy na dubajském autosalonu představila svůj model Devel Sixteen, který by měl disponovat motorem o výkonu rovných 5000 koní. Kromě toho však také představila extrémní SUV Devel Sixty s pohonem 6x6, pod jehož kapotou se také ukrývá pořádné stádo koní.
Devel Sixty sice vypadá jak super-SUV zkonstruované k maximální ochraně posádky, jeho konstruktéři se však nejspíše řídili radou "kdo uteče, vyhraje." Pod jeho kapotu totiž ukryli 6.7 litrový turbodiesel V8, jehož výkon dosahuje cca 700 koní. Točivý moment sice neznáme, jeho hodnoty však nejspíš budou kolosální. Vždyť tohle monstrum akceleruje z 0 na 96 km/h za pouhých 5.8 sekundy.
Představit si podobný výkon u auta s pohonem 6x6 je celkem neuvěřitelné, automobilka však na své image silně pracuje a tak před pár dny vydala další video, na kterém Devel Sixty srovnává své síly s exkluzivní konkurencí. Zatímco v prvním případě byl poraženým protivníkem Mercedes-AMG GTS, v tomto případě se na start postavil rozmazaný Bentley Continental Flying Spur.
A výsledek? Naprosto neuvěřitelný. Během dvou závodů totiž Devel pokaždé jen protočil všechna kola a za skřípění pneumatik, řevu jeho naftového motoru a tmavých oblak dýmu z výfuků nechal luxusní limuzínu hodně daleko za sebou.
Kvůli rozmazané spodní části obrazovky bohužel nemůžeme říci, zda dal řidič Bentley do závodu opravdu vše a držel plyn až na podlaze - jeho akcelerace nám totiž přišla poněkud líná. Ani tak to ale nemění nic na tom, že Devel Sixty je neskutečným monstrem, které akceleruje naprosto nevídaným způsobem - hlavně tedy na své rozměry.
Zatím se díváme pouze na záběry prototypu, výrobce však ve videu dodává že: „Produkční varianta modelu Devel Sixty bude stejně rychlá, jako koncept. Pouze dojde na výrazné snížení výfukových emisí."
A snížení emisí bude skutečně důležité, neboť výroba modelu Sixty by měla probíhat v USA. V zámoří jsou však na diesely a jejich vysoké emise škodlivých látek poněkud citliví a výrazně tak bojují proti všemu, co se označuje jako "rolling coal" (rozjeté uhlí) - nejčastěji se jedná o velké pickupy s naftovými motory, ze kterých se po sešlápnutí plynu vyvalí obrovské množství tmavého dýmu.
Pokud se ale výrobci podaří potíže s emisemi odstranit a sériová výroba se skutečně rozběhne, jsme si celkem jisti, že si Devel Sixty najde v zámoří dostatek zájemců.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?