Pokud se chce člověk vypravit na den volných jízd na slavném německém okruhu Nürburgring, musí počítat i s variantou, že se mu jeho jízda nevydaří. Ne nadarmo se tomuto místu říká "Zelené peklo,"o čemž by ostatně mohly vyprávět stovky profesionálních i amatérských závodníků. V některých případech se však řidiči podaří zachránit i situace, které aspirují na titul nejděsivějšího zážitku v životě.
Jedním z příkladů je video, které se nedávno objevilo i na YouTube kanálu "RACINGFUN NORDSCHLEIFE." Objektiv kamery zde sleduje zatáčku, kterou co chvíli projíždí ve vysoké rychlosti sportovní vozy. Po průjezdu stříbrného BMW se však přihlížejícím naskytne nevídaný pohled.
Za masivního skřípění pneumatik se totiž na scéně objeví malé stříbrné Daihatsu Cuore, které se pohybuje pouze po dvou kolech na levé straně. Jeho řidič si totiž najel do zatáčky příliš rychle, vůz začal být přetáčivý až se nakonec rozhodl udělat alespoň kotrmelec.
Řidič v kabině však dokázal nějakým naprostým zázrakem strhnout řízení tak, aby tragédii předešel. Malé Daihatsu se tak jen pár centimetrů nad asfaltem zvedlo a zamířilo zpátky na všechna čtyři kola.
Při zpomalených záběrech je pak vidět, že vůz prakticky škrtal zrcátkem řidiče o asfalt. Řidič však pravděpodobně strhl volant nalevo, díky čemuž si to vůz sice namířil ven z dráhy, ještě předtím se ale vrátil na čtyři kola a řidič ho již zkrotil.
Není známo, zda se řidič zranil, nebo pokračoval v jízdách. Dle našeho skromného názoru to však již nejspíš odpískal a šel se domů vzpamatovat. Nabourat na slavném Nürburgringu totiž není žádná sranda. Jak kvůli zdraví, tak kvůli cenám poškozených svodidel, škodě na auta, atd.
Později se na YouTube objevila další videa, která zachycují potenciální nehodu z pohledu řidiče, vozidla i spolujezdce. A podívaná je to skutečně šílená.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?