Pokud se chce člověk vypravit na den volných jízd na slavném německém okruhu Nürburgring, musí počítat i s variantou, že se mu jeho jízda nevydaří. Ne nadarmo se tomuto místu říká "Zelené peklo,"o čemž by ostatně mohly vyprávět stovky profesionálních i amatérských závodníků. V některých případech se však řidiči podaří zachránit i situace, které aspirují na titul nejděsivějšího zážitku v životě.
Jedním z příkladů je video, které se nedávno objevilo i na YouTube kanálu "RACINGFUN NORDSCHLEIFE." Objektiv kamery zde sleduje zatáčku, kterou co chvíli projíždí ve vysoké rychlosti sportovní vozy. Po průjezdu stříbrného BMW se však přihlížejícím naskytne nevídaný pohled.
Za masivního skřípění pneumatik se totiž na scéně objeví malé stříbrné Daihatsu Cuore, které se pohybuje pouze po dvou kolech na levé straně. Jeho řidič si totiž najel do zatáčky příliš rychle, vůz začal být přetáčivý až se nakonec rozhodl udělat alespoň kotrmelec.
Řidič v kabině však dokázal nějakým naprostým zázrakem strhnout řízení tak, aby tragédii předešel. Malé Daihatsu se tak jen pár centimetrů nad asfaltem zvedlo a zamířilo zpátky na všechna čtyři kola.
Při zpomalených záběrech je pak vidět, že vůz prakticky škrtal zrcátkem řidiče o asfalt. Řidič však pravděpodobně strhl volant nalevo, díky čemuž si to vůz sice namířil ven z dráhy, ještě předtím se ale vrátil na čtyři kola a řidič ho již zkrotil.
Není známo, zda se řidič zranil, nebo pokračoval v jízdách. Dle našeho skromného názoru to však již nejspíš odpískal a šel se domů vzpamatovat. Nabourat na slavném Nürburgringu totiž není žádná sranda. Jak kvůli zdraví, tak kvůli cenám poškozených svodidel, škodě na auta, atd.
Později se na YouTube objevila další videa, která zachycují potenciální nehodu z pohledu řidiče, vozidla i spolujezdce. A podívaná je to skutečně šílená.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?