Pokud se chce člověk vypravit na den volných jízd na slavném německém okruhu Nürburgring, musí počítat i s variantou, že se mu jeho jízda nevydaří. Ne nadarmo se tomuto místu říká "Zelené peklo,"o čemž by ostatně mohly vyprávět stovky profesionálních i amatérských závodníků. V některých případech se však řidiči podaří zachránit i situace, které aspirují na titul nejděsivějšího zážitku v životě.
Jedním z příkladů je video, které se nedávno objevilo i na YouTube kanálu "RACINGFUN NORDSCHLEIFE." Objektiv kamery zde sleduje zatáčku, kterou co chvíli projíždí ve vysoké rychlosti sportovní vozy. Po průjezdu stříbrného BMW se však přihlížejícím naskytne nevídaný pohled.
Za masivního skřípění pneumatik se totiž na scéně objeví malé stříbrné Daihatsu Cuore, které se pohybuje pouze po dvou kolech na levé straně. Jeho řidič si totiž najel do zatáčky příliš rychle, vůz začal být přetáčivý až se nakonec rozhodl udělat alespoň kotrmelec.
Řidič v kabině však dokázal nějakým naprostým zázrakem strhnout řízení tak, aby tragédii předešel. Malé Daihatsu se tak jen pár centimetrů nad asfaltem zvedlo a zamířilo zpátky na všechna čtyři kola.
Při zpomalených záběrech je pak vidět, že vůz prakticky škrtal zrcátkem řidiče o asfalt. Řidič však pravděpodobně strhl volant nalevo, díky čemuž si to vůz sice namířil ven z dráhy, ještě předtím se ale vrátil na čtyři kola a řidič ho již zkrotil.
Není známo, zda se řidič zranil, nebo pokračoval v jízdách. Dle našeho skromného názoru to však již nejspíš odpískal a šel se domů vzpamatovat. Nabourat na slavném Nürburgringu totiž není žádná sranda. Jak kvůli zdraví, tak kvůli cenám poškozených svodidel, škodě na auta, atd.
Později se na YouTube objevila další videa, která zachycují potenciální nehodu z pohledu řidiče, vozidla i spolujezdce. A podívaná je to skutečně šílená.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?