Pokud se chce člověk vypravit na den volných jízd na slavném německém okruhu Nürburgring, musí počítat i s variantou, že se mu jeho jízda nevydaří. Ne nadarmo se tomuto místu říká "Zelené peklo,"o čemž by ostatně mohly vyprávět stovky profesionálních i amatérských závodníků. V některých případech se však řidiči podaří zachránit i situace, které aspirují na titul nejděsivějšího zážitku v životě.
Jedním z příkladů je video, které se nedávno objevilo i na YouTube kanálu "RACINGFUN NORDSCHLEIFE." Objektiv kamery zde sleduje zatáčku, kterou co chvíli projíždí ve vysoké rychlosti sportovní vozy. Po průjezdu stříbrného BMW se však přihlížejícím naskytne nevídaný pohled.
Za masivního skřípění pneumatik se totiž na scéně objeví malé stříbrné Daihatsu Cuore, které se pohybuje pouze po dvou kolech na levé straně. Jeho řidič si totiž najel do zatáčky příliš rychle, vůz začal být přetáčivý až se nakonec rozhodl udělat alespoň kotrmelec.
Řidič v kabině však dokázal nějakým naprostým zázrakem strhnout řízení tak, aby tragédii předešel. Malé Daihatsu se tak jen pár centimetrů nad asfaltem zvedlo a zamířilo zpátky na všechna čtyři kola.
Při zpomalených záběrech je pak vidět, že vůz prakticky škrtal zrcátkem řidiče o asfalt. Řidič však pravděpodobně strhl volant nalevo, díky čemuž si to vůz sice namířil ven z dráhy, ještě předtím se ale vrátil na čtyři kola a řidič ho již zkrotil.
Není známo, zda se řidič zranil, nebo pokračoval v jízdách. Dle našeho skromného názoru to však již nejspíš odpískal a šel se domů vzpamatovat. Nabourat na slavném Nürburgringu totiž není žádná sranda. Jak kvůli zdraví, tak kvůli cenám poškozených svodidel, škodě na auta, atd.
Později se na YouTube objevila další videa, která zachycují potenciální nehodu z pohledu řidiče, vozidla i spolujezdce. A podívaná je to skutečně šílená.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.