Pokud jste někdy měli tu čest hrát videohru Mario Karts, jistě si vzpomenete, jakou neplechu dokázala udělat banánová slupka hozená před kola vašeho soupeře. Napadlo vás ale někdy co by se stalo, kdyby se někdo pokusil tuto ikonickou scénku napodobit? Za oceánem to vyzkoušeli a jako testovací stroj jim posloužila nová Audi RS5.
Videohra Mario Kart se stala pro mnoho dětí vstupem do světa závodních her a všeobecně závodů. Hra byla vždy populární pro svou snadnou hratelnost, líbivou grafiku a bláznivé překážky. Nelze se proto ani divit, že v uplynulých 25 letech vyšlo již 8 vydání, u kterých se bavili přátelé i celé rodiny.
I ve světě roztomilé, přátelské a mírumilovné hry však existuje něco, co dokáže vyvolat neuvěřitelné hádky, ničit přátelství a vyplňovat rozvodové papíry. Tou drobností byla banánová slupka, která dokázala snadno sestřelit vedoucího jezdce z první pozice na poslední.
Napadlo vás ale někdy, zda by něco podobného mohlo fungovat i v reálném světě? Všem je nám jasné, že jedna banánová slupka auto nerozhodí, ovšem co kdyby jich bylo například tisíc? A ještě by byly položeny v zatáčce, do které se řídí pořádně rozjetá Audi RS5? Celá ta myšlenka je naprosto bláznivá, přesto se ji rozhodli v zámoří vyzkoušet.
Ke svému pokusu si lidé z YouTube kanálu TheHoonigans přizvali i profesionálního závodníka Andrease Bakkeruda, týmového jezdce Audi v sérii World Rallycross Championship, který s sebou přivezl novou Audi RS5.
Otázkou samotného experimentu bylo, zda banánové slupky skutečně dokáží roztočit automobil jako ve hře a způsobit mu tak výraznou časovou ztrátu. Andreas proto nejdříve zajel několik cvičných koleček, během kterých mu byl změřen průběžný čas. A poté přišla na řadu tisícovka banánových slupek, které lidé z TheHoonigans rozházeli v zatáčce.
A výsledek? Audi RS5 vletěla do slupek skutečně rychle, místo velkolepých hodin se však dostavila spíše nedotáčivost. Banánové slupky sice byly kluzké, na utržení rozjeté Audi s pohonem všech kol to však během prvního pokusu nestačilo.
Během druhého pokusu najel řidič do zatáčky odvážněji a pokoušel se dostat vůz do smyku - to se mu sice povedlo, ovšem vůz se ani tak neroztočil a místo toho se hrnul dveřmi proti obrovské pneumatice z traktoru, která ležela kousek od vyasfaltované trati. K nárazu sice nedošlo, řidič ale úplně nadšeně nevypadal.
I přes neúspěch s roztočením automobilu se však potvrdilo, že banánové slupky mohou automobil výrazně zpomalit. Zatímco průměrná rychlost na jednoho kolo bez slupek byla okolo 12.5 sekundy, s přidáním slupek vzrostla o sekundu. A to už je v poměru k standardním 12 sekundám slušný rozdíl.
Pokud by se ale auto mělo roztočit, pravděpodobně by bylo potřeba zvolit jiný výkonný vůz, který by měl poháněnou pouze zadní nápravu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.