Pokud jste někdy měli tu čest hrát videohru Mario Karts, jistě si vzpomenete, jakou neplechu dokázala udělat banánová slupka hozená před kola vašeho soupeře. Napadlo vás ale někdy co by se stalo, kdyby se někdo pokusil tuto ikonickou scénku napodobit? Za oceánem to vyzkoušeli a jako testovací stroj jim posloužila nová Audi RS5.
Videohra Mario Kart se stala pro mnoho dětí vstupem do světa závodních her a všeobecně závodů. Hra byla vždy populární pro svou snadnou hratelnost, líbivou grafiku a bláznivé překážky. Nelze se proto ani divit, že v uplynulých 25 letech vyšlo již 8 vydání, u kterých se bavili přátelé i celé rodiny.
I ve světě roztomilé, přátelské a mírumilovné hry však existuje něco, co dokáže vyvolat neuvěřitelné hádky, ničit přátelství a vyplňovat rozvodové papíry. Tou drobností byla banánová slupka, která dokázala snadno sestřelit vedoucího jezdce z první pozice na poslední.
Napadlo vás ale někdy, zda by něco podobného mohlo fungovat i v reálném světě? Všem je nám jasné, že jedna banánová slupka auto nerozhodí, ovšem co kdyby jich bylo například tisíc? A ještě by byly položeny v zatáčce, do které se řídí pořádně rozjetá Audi RS5? Celá ta myšlenka je naprosto bláznivá, přesto se ji rozhodli v zámoří vyzkoušet.
Ke svému pokusu si lidé z YouTube kanálu TheHoonigans přizvali i profesionálního závodníka Andrease Bakkeruda, týmového jezdce Audi v sérii World Rallycross Championship, který s sebou přivezl novou Audi RS5.
Otázkou samotného experimentu bylo, zda banánové slupky skutečně dokáží roztočit automobil jako ve hře a způsobit mu tak výraznou časovou ztrátu. Andreas proto nejdříve zajel několik cvičných koleček, během kterých mu byl změřen průběžný čas. A poté přišla na řadu tisícovka banánových slupek, které lidé z TheHoonigans rozházeli v zatáčce.
A výsledek? Audi RS5 vletěla do slupek skutečně rychle, místo velkolepých hodin se však dostavila spíše nedotáčivost. Banánové slupky sice byly kluzké, na utržení rozjeté Audi s pohonem všech kol to však během prvního pokusu nestačilo.
Během druhého pokusu najel řidič do zatáčky odvážněji a pokoušel se dostat vůz do smyku - to se mu sice povedlo, ovšem vůz se ani tak neroztočil a místo toho se hrnul dveřmi proti obrovské pneumatice z traktoru, která ležela kousek od vyasfaltované trati. K nárazu sice nedošlo, řidič ale úplně nadšeně nevypadal.
I přes neúspěch s roztočením automobilu se však potvrdilo, že banánové slupky mohou automobil výrazně zpomalit. Zatímco průměrná rychlost na jednoho kolo bez slupek byla okolo 12.5 sekundy, s přidáním slupek vzrostla o sekundu. A to už je v poměru k standardním 12 sekundám slušný rozdíl.
Pokud by se ale auto mělo roztočit, pravděpodobně by bylo potřeba zvolit jiný výkonný vůz, který by měl poháněnou pouze zadní nápravu.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?