Pokud jste někdy měli tu čest hrát videohru Mario Karts, jistě si vzpomenete, jakou neplechu dokázala udělat banánová slupka hozená před kola vašeho soupeře. Napadlo vás ale někdy co by se stalo, kdyby se někdo pokusil tuto ikonickou scénku napodobit? Za oceánem to vyzkoušeli a jako testovací stroj jim posloužila nová Audi RS5.
Videohra Mario Kart se stala pro mnoho dětí vstupem do světa závodních her a všeobecně závodů. Hra byla vždy populární pro svou snadnou hratelnost, líbivou grafiku a bláznivé překážky. Nelze se proto ani divit, že v uplynulých 25 letech vyšlo již 8 vydání, u kterých se bavili přátelé i celé rodiny.
I ve světě roztomilé, přátelské a mírumilovné hry však existuje něco, co dokáže vyvolat neuvěřitelné hádky, ničit přátelství a vyplňovat rozvodové papíry. Tou drobností byla banánová slupka, která dokázala snadno sestřelit vedoucího jezdce z první pozice na poslední.
Napadlo vás ale někdy, zda by něco podobného mohlo fungovat i v reálném světě? Všem je nám jasné, že jedna banánová slupka auto nerozhodí, ovšem co kdyby jich bylo například tisíc? A ještě by byly položeny v zatáčce, do které se řídí pořádně rozjetá Audi RS5? Celá ta myšlenka je naprosto bláznivá, přesto se ji rozhodli v zámoří vyzkoušet.
Ke svému pokusu si lidé z YouTube kanálu TheHoonigans přizvali i profesionálního závodníka Andrease Bakkeruda, týmového jezdce Audi v sérii World Rallycross Championship, který s sebou přivezl novou Audi RS5.
Otázkou samotného experimentu bylo, zda banánové slupky skutečně dokáží roztočit automobil jako ve hře a způsobit mu tak výraznou časovou ztrátu. Andreas proto nejdříve zajel několik cvičných koleček, během kterých mu byl změřen průběžný čas. A poté přišla na řadu tisícovka banánových slupek, které lidé z TheHoonigans rozházeli v zatáčce.
A výsledek? Audi RS5 vletěla do slupek skutečně rychle, místo velkolepých hodin se však dostavila spíše nedotáčivost. Banánové slupky sice byly kluzké, na utržení rozjeté Audi s pohonem všech kol to však během prvního pokusu nestačilo.
Během druhého pokusu najel řidič do zatáčky odvážněji a pokoušel se dostat vůz do smyku - to se mu sice povedlo, ovšem vůz se ani tak neroztočil a místo toho se hrnul dveřmi proti obrovské pneumatice z traktoru, která ležela kousek od vyasfaltované trati. K nárazu sice nedošlo, řidič ale úplně nadšeně nevypadal.
I přes neúspěch s roztočením automobilu se však potvrdilo, že banánové slupky mohou automobil výrazně zpomalit. Zatímco průměrná rychlost na jednoho kolo bez slupek byla okolo 12.5 sekundy, s přidáním slupek vzrostla o sekundu. A to už je v poměru k standardním 12 sekundám slušný rozdíl.
Pokud by se ale auto mělo roztočit, pravděpodobně by bylo potřeba zvolit jiný výkonný vůz, který by měl poháněnou pouze zadní nápravu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.