Pokud jste někdy měli tu čest hrát videohru Mario Karts, jistě si vzpomenete, jakou neplechu dokázala udělat banánová slupka hozená před kola vašeho soupeře. Napadlo vás ale někdy co by se stalo, kdyby se někdo pokusil tuto ikonickou scénku napodobit? Za oceánem to vyzkoušeli a jako testovací stroj jim posloužila nová Audi RS5.
Videohra Mario Kart se stala pro mnoho dětí vstupem do světa závodních her a všeobecně závodů. Hra byla vždy populární pro svou snadnou hratelnost, líbivou grafiku a bláznivé překážky. Nelze se proto ani divit, že v uplynulých 25 letech vyšlo již 8 vydání, u kterých se bavili přátelé i celé rodiny.
I ve světě roztomilé, přátelské a mírumilovné hry však existuje něco, co dokáže vyvolat neuvěřitelné hádky, ničit přátelství a vyplňovat rozvodové papíry. Tou drobností byla banánová slupka, která dokázala snadno sestřelit vedoucího jezdce z první pozice na poslední.
Napadlo vás ale někdy, zda by něco podobného mohlo fungovat i v reálném světě? Všem je nám jasné, že jedna banánová slupka auto nerozhodí, ovšem co kdyby jich bylo například tisíc? A ještě by byly položeny v zatáčce, do které se řídí pořádně rozjetá Audi RS5? Celá ta myšlenka je naprosto bláznivá, přesto se ji rozhodli v zámoří vyzkoušet.
Ke svému pokusu si lidé z YouTube kanálu TheHoonigans přizvali i profesionálního závodníka Andrease Bakkeruda, týmového jezdce Audi v sérii World Rallycross Championship, který s sebou přivezl novou Audi RS5.
Otázkou samotného experimentu bylo, zda banánové slupky skutečně dokáží roztočit automobil jako ve hře a způsobit mu tak výraznou časovou ztrátu. Andreas proto nejdříve zajel několik cvičných koleček, během kterých mu byl změřen průběžný čas. A poté přišla na řadu tisícovka banánových slupek, které lidé z TheHoonigans rozházeli v zatáčce.
A výsledek? Audi RS5 vletěla do slupek skutečně rychle, místo velkolepých hodin se však dostavila spíše nedotáčivost. Banánové slupky sice byly kluzké, na utržení rozjeté Audi s pohonem všech kol to však během prvního pokusu nestačilo.
Během druhého pokusu najel řidič do zatáčky odvážněji a pokoušel se dostat vůz do smyku - to se mu sice povedlo, ovšem vůz se ani tak neroztočil a místo toho se hrnul dveřmi proti obrovské pneumatice z traktoru, která ležela kousek od vyasfaltované trati. K nárazu sice nedošlo, řidič ale úplně nadšeně nevypadal.
I přes neúspěch s roztočením automobilu se však potvrdilo, že banánové slupky mohou automobil výrazně zpomalit. Zatímco průměrná rychlost na jednoho kolo bez slupek byla okolo 12.5 sekundy, s přidáním slupek vzrostla o sekundu. A to už je v poměru k standardním 12 sekundám slušný rozdíl.
Pokud by se ale auto mělo roztočit, pravděpodobně by bylo potřeba zvolit jiný výkonný vůz, který by měl poháněnou pouze zadní nápravu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.