Pokud jste se právě rozhodli, že se chcete vydat na cesty s karavanem, čeká vás těžké rozhodování. Pokud si zvolíte některý z větších modelů, budete mít luxus vykoupený vyššími nároky na výkony vašeho vozu a samozřejmě i vyšší spotřebou a mnohdy i poplatky. Pokud se rozhodnete pro menší, pravděpodobně ušetříte, ale připravíte se o luxus bydlení na cestách. My pro vás ale máme ještě třetí možnost, která se objevila ve Francii.
Nedávno jsme psali o novém typu amerického "karavanu", který ale postrádal kola a k jeho převozu stačilo usadit ho na tažené zařízení. V podstatě se ale jednalo jen o velmi skromnou místnost, která toho luxusu zase tak moc nenabízela.
Francouzská společnost Tipoon však nyní představila karavan, který sice jezdí na kolech, ovšem jeho vnější rozměry dokonale maskují jeho prostornost. Pokud je totiž karavan složený, měří pouze 1.7 metru na výšku, 1.7 metru na šířku a na délku je možno zvolit z 4.1 nebo 4.5 metrové varianty. Kratší váží 1.1 tuny, delší pak 1.3 tuny.
Uvnitř je však ukryta pestrá paleta komfortního vybavení, včetně kuchyně s vařiči a lednicí, sprchy, toalety a chybět nemůže ani komfortní sezení a pohodlná postel. Jak je to možné? Stačí jediné stisknutí tlačítka a karavan během chvíle vyroste do výšky i do šířky a nabídne tak několik metrů prostoru k dobru. Vše se dá navíc ovládat i dálkově.
Pravděpodobně největším lákadlem tohoto karavanu jsou však jeho rozměry. Na promo-videu se totiž snadno schová ve stínu crossoveru Jeep Renegade, který je skutečným prckem. Autoři však mysleli i na požadavky lidí toužících po stylovém cestování, takže není problém přizpůsobit barvy exteriéru, interiéru nebo doplňků požadavkům zákazníka.
Kompaktní Tipoon však není jediným produktem ke komfortnímu cestování, který se v posledních dnech objevil. Někteří úpravci se zaměřili na přestavbu terénního náklaďáku Mercedes Unimog v expediční speciál, někdo přestavuje dodávky a v zámoří bylo prezentováno několik stanů na korby pick-upů.
Skoro by se zdálo, že lidé opět zatoužili vyrážet na cesty do přírody - ovšem se svými vozy a v maximálním možném pohodlí. A co vy, vlastníte karavan a cestujete s ním? Nebo o koupi teprve přemýšlíte?
Dejte nám vědět.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.