Pokud máte možnost usedat za volant výkonného vozu, je téměř jisté, že se dříve nebo později pokusíte otestovat, co všechno vlastně dokáže. K takovým experimentům by však měly sloužit závodní okruhy, nebo opuštěná letiště. Dvaadvacetiletý mladík za volantem Dodge Challenger Hellcat si však za své hřiště vybral dálnici.
Co si budeme povídat, většina milovníků automobilů má ráda rychlost a občas si rádi dopřejeme svižnou jízdu na silnicích, které dobře známe a víme, co můžeme čekat. Prohánět se ale v noci na veřejné dálnici rychlostí 318 km/h, to už je čirý a hlavně pořádně nerozumný hazard.
Přesto se něco takového stává a jedním z posledních případů, na který upozornila televizní stanice ABC 11, se odehrál v Severní Karolíně. Zde se totiž dvaadvacetiletý William Jefferson, hrdý majitel vozu o výkonu 707 koní, rozhodl pod rouškou tmy vyzkoušet, co všechno vlastně jeho vůz dokáže. A z nepochopitelných důvodů se přitom nechal natočit. Záznam se ale dostal na YouTube a Jefferson teď kvůli němu má pořádný problém.
Na záznamu je totiž dobře vidět, jak Jefferson překračuje maximální povolenou rychlost na dálnici Wake County US-1 a to až o 209 km/h. Kromě toho navíc záznam zachycuje jeho jízdu rychlostí 160 km/h v zóně s max. povolenou rychlostí 64 km/h a vidět můžeme i záběr na budíky ukazující rychlost 198 mil za hodinu, tedy cca 318 km/h. Navíc si Jefferson neodpustil ani nějaké to driftování.
Video s divokou jízdou se nakonec dostalo i k policistům z dálničního oddělení North Carolina State Highway Patrol, kterým ho poslala neznámá osoba jako součást stížnosti na Jeffersonovo chování za volantem.
Jefferson navíc nebyl pro policisty žádným neznámým - již dříve byl zatčen a obviněn z pouličního závodění a bezohledné jízdy, jinak má ale trestní rejstřík čistý. Co mu hrozí teď však nevíme.
Snad jako všichni milovníci rychlé jízdy, i my rozumíme Jeffersonově chuti vyzkoušet limity vozu. Jeho chování na veřejné silnici a ještě k tomu v noci už je ale dalece za hranou. Zvládnout chování vozu při takové rychlosti si vyžaduje obezřetné a zkušené řidiče, ovšem nikdo nedokáže předvídat chování ostatních lidí na dálnici. Proto vás snažně prosíme, rozhodně takové chování nenapodobujte.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?