Pokud máte možnost usedat za volant výkonného vozu, je téměř jisté, že se dříve nebo později pokusíte otestovat, co všechno vlastně dokáže. K takovým experimentům by však měly sloužit závodní okruhy, nebo opuštěná letiště. Dvaadvacetiletý mladík za volantem Dodge Challenger Hellcat si však za své hřiště vybral dálnici.
Co si budeme povídat, většina milovníků automobilů má ráda rychlost a občas si rádi dopřejeme svižnou jízdu na silnicích, které dobře známe a víme, co můžeme čekat. Prohánět se ale v noci na veřejné dálnici rychlostí 318 km/h, to už je čirý a hlavně pořádně nerozumný hazard.
Přesto se něco takového stává a jedním z posledních případů, na který upozornila televizní stanice ABC 11, se odehrál v Severní Karolíně. Zde se totiž dvaadvacetiletý William Jefferson, hrdý majitel vozu o výkonu 707 koní, rozhodl pod rouškou tmy vyzkoušet, co všechno vlastně jeho vůz dokáže. A z nepochopitelných důvodů se přitom nechal natočit. Záznam se ale dostal na YouTube a Jefferson teď kvůli němu má pořádný problém.
Na záznamu je totiž dobře vidět, jak Jefferson překračuje maximální povolenou rychlost na dálnici Wake County US-1 a to až o 209 km/h. Kromě toho navíc záznam zachycuje jeho jízdu rychlostí 160 km/h v zóně s max. povolenou rychlostí 64 km/h a vidět můžeme i záběr na budíky ukazující rychlost 198 mil za hodinu, tedy cca 318 km/h. Navíc si Jefferson neodpustil ani nějaké to driftování.
Video s divokou jízdou se nakonec dostalo i k policistům z dálničního oddělení North Carolina State Highway Patrol, kterým ho poslala neznámá osoba jako součást stížnosti na Jeffersonovo chování za volantem.
Jefferson navíc nebyl pro policisty žádným neznámým - již dříve byl zatčen a obviněn z pouličního závodění a bezohledné jízdy, jinak má ale trestní rejstřík čistý. Co mu hrozí teď však nevíme.
Snad jako všichni milovníci rychlé jízdy, i my rozumíme Jeffersonově chuti vyzkoušet limity vozu. Jeho chování na veřejné silnici a ještě k tomu v noci už je ale dalece za hranou. Zvládnout chování vozu při takové rychlosti si vyžaduje obezřetné a zkušené řidiče, ovšem nikdo nedokáže předvídat chování ostatních lidí na dálnici. Proto vás snažně prosíme, rozhodně takové chování nenapodobujte.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.