Přes 300 km/h na noční dálnici? Sebejistého mladíka usvědčila tahle chyba

Dvaadvacetiletý mladík se nechal natočit při jízdě rychlostí 318 km/h po dálnici, teď ho čeká vysvětlování policistům
Dvaadvacetiletý mladík se nechal natočit při jízdě rychlostí 318 km/h po dálnici, teď ho čeká vysvětlování policistům, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 21. srpna 2018 11:59
Sdílej:

Pokud máte možnost usedat za volant výkonného vozu, je téměř jisté, že se dříve nebo později pokusíte otestovat, co všechno vlastně dokáže. K takovým experimentům by však měly sloužit závodní okruhy, nebo opuštěná letiště. Dvaadvacetiletý mladík za volantem Dodge Challenger Hellcat si však za své hřiště vybral dálnici.

Co si budeme povídat, většina milovníků automobilů má ráda rychlost a občas si rádi dopřejeme svižnou jízdu na silnicích, které dobře známe a víme, co můžeme čekat. Prohánět se ale v noci na veřejné dálnici rychlostí 318 km/h, to už je čirý a hlavně pořádně nerozumný hazard.

Přesto se něco takového stává a jedním z posledních případů, na který upozornila televizní stanice ABC 11, se odehrál v Severní Karolíně. Zde se totiž dvaadvacetiletý William Jefferson, hrdý majitel vozu o výkonu 707 koní, rozhodl pod rouškou tmy vyzkoušet, co všechno vlastně jeho vůz dokáže. A z nepochopitelných důvodů se přitom nechal natočit. Záznam se ale dostal na YouTube a Jefferson teď kvůli němu má pořádný problém.

Na záznamu je totiž dobře vidět, jak Jefferson překračuje maximální povolenou rychlost na dálnici Wake County US-1 a to až o 209 km/h. Kromě toho navíc záznam zachycuje jeho jízdu rychlostí 160 km/h v zóně s max. povolenou rychlostí 64 km/h a vidět můžeme i záběr na budíky ukazující rychlost 198 mil za hodinu, tedy cca 318 km/h. Navíc si Jefferson neodpustil ani nějaké to driftování.

Video s divokou jízdou se nakonec dostalo i k policistům z dálničního oddělení North Carolina State Highway Patrol, kterým ho poslala neznámá osoba jako součást stížnosti na Jeffersonovo chování za volantem.

 Jefferson navíc nebyl pro policisty žádným neznámým - již dříve byl zatčen a obviněn z pouličního závodění a bezohledné jízdy, jinak má ale trestní rejstřík čistý. Co mu hrozí teď však nevíme.

Snad jako všichni milovníci rychlé jízdy, i my rozumíme Jeffersonově chuti vyzkoušet limity vozu. Jeho chování na veřejné silnici a ještě k tomu v noci už je ale dalece za hranou. Zvládnout chování vozu při takové rychlosti si vyžaduje obezřetné a zkušené řidiče, ovšem nikdo nedokáže předvídat chování ostatních lidí na dálnici. Proto vás snažně prosíme, rozhodně takové chování nenapodobujte. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.