Pokud máte možnost usedat za volant výkonného vozu, je téměř jisté, že se dříve nebo později pokusíte otestovat, co všechno vlastně dokáže. K takovým experimentům by však měly sloužit závodní okruhy, nebo opuštěná letiště. Dvaadvacetiletý mladík za volantem Dodge Challenger Hellcat si však za své hřiště vybral dálnici.
Co si budeme povídat, většina milovníků automobilů má ráda rychlost a občas si rádi dopřejeme svižnou jízdu na silnicích, které dobře známe a víme, co můžeme čekat. Prohánět se ale v noci na veřejné dálnici rychlostí 318 km/h, to už je čirý a hlavně pořádně nerozumný hazard.
Přesto se něco takového stává a jedním z posledních případů, na který upozornila televizní stanice ABC 11, se odehrál v Severní Karolíně. Zde se totiž dvaadvacetiletý William Jefferson, hrdý majitel vozu o výkonu 707 koní, rozhodl pod rouškou tmy vyzkoušet, co všechno vlastně jeho vůz dokáže. A z nepochopitelných důvodů se přitom nechal natočit. Záznam se ale dostal na YouTube a Jefferson teď kvůli němu má pořádný problém.
Na záznamu je totiž dobře vidět, jak Jefferson překračuje maximální povolenou rychlost na dálnici Wake County US-1 a to až o 209 km/h. Kromě toho navíc záznam zachycuje jeho jízdu rychlostí 160 km/h v zóně s max. povolenou rychlostí 64 km/h a vidět můžeme i záběr na budíky ukazující rychlost 198 mil za hodinu, tedy cca 318 km/h. Navíc si Jefferson neodpustil ani nějaké to driftování.
Video s divokou jízdou se nakonec dostalo i k policistům z dálničního oddělení North Carolina State Highway Patrol, kterým ho poslala neznámá osoba jako součást stížnosti na Jeffersonovo chování za volantem.
Jefferson navíc nebyl pro policisty žádným neznámým - již dříve byl zatčen a obviněn z pouličního závodění a bezohledné jízdy, jinak má ale trestní rejstřík čistý. Co mu hrozí teď však nevíme.
Snad jako všichni milovníci rychlé jízdy, i my rozumíme Jeffersonově chuti vyzkoušet limity vozu. Jeho chování na veřejné silnici a ještě k tomu v noci už je ale dalece za hranou. Zvládnout chování vozu při takové rychlosti si vyžaduje obezřetné a zkušené řidiče, ovšem nikdo nedokáže předvídat chování ostatních lidí na dálnici. Proto vás snažně prosíme, rozhodně takové chování nenapodobujte.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?