Říká se, že hrdina je ukryt v každém z nás. A tyto záběry z Velké Británie toto staré rčení pouze potvrzují. Náhodný řidič se totiž stal svědkem krádeže, se kterou se ale nehodlal smířit. A i přes prvotní ústup, který byl naprosto pochopitelným, se nakonec rozhodl zasáhnout. A jeho zásah proběhl s takovou silou, že na to dvojice zlodějů zřejmě pořádně dlouho nezapomene. Naštěstí pro nás však celý incident natočila bezpečnostní kamera.
Bezpečnostní kamera, která byla umístěna na jedné z londýnských ulic, je nasměrována na motorku, která je velice natěsno zaparkována mezi nákladním a osobním vozem. I přes tento "úkryt" si však motocyklu všimne dvojice, která kolem projíždí na skútru.
A motocykl musel spolujezdce na skútru skutečně zaujmout, neboť již po cca 20 minutách se skútr znovu vrací na scénu a spolujezdec míří přímo k motocyklu, zatímco řidič skútru hlídá okolí. Po chvíli se však na scéně objevuje malý stříbrný vůz, jehož řidiči přijde celá situace podezřelá a tak zastavuje a vystupuje.
Po pár slovech se však proti němu vyřítí řidič skútru, který má v ruce nějaký předmět, se kterým nejdříve bouchne do karoserie a následně řidiči vozu urazí zrcátko - zřejmě aby demonstroval svou sílu, agresivitu i odhodlání přikročit k násilí. Řidič vozu se tak zcela logicky dá na ústup a z místa se vzdaluje.
Jeho pozornost však dvojice zřejmě připravila o sebedůvěru a tak se rozhodli dát na útěk - to se jim ovšem nepovede. Řidič vozu se totiž nehodlá smířit s tím, že by měla tahle parta grázlů vyhrát. Proto mimo záběr kamery řadí zpátečku, nabírá rychlost a namířeno má přímo proti skútru. Řidič i spolujezdec uskakují na poslední chvíli, následuje prudká rána a skútr leží na zemi.
Řidič se ještě snaží skútr zvednout, tou dobou už ale vystupuje řidič automobilu, který s telefonem na uchu zahání zloděje na ústup a skútr zůstává na místě. Dvojice na skútru dostala lekci, přišla o lup a ještě o vlastní skútr. Zda se je podařilo dopátrat a obvinit nevíme, majitel motocyklu však řidiči auta bezesporu dluží minimálně pozvání na pivo.
Řidič automobilu se totiž zachoval hrdinně ale současně rozumně. V ohrožení jedním z útočníků opět nasedl do auta, které ale poté využil jako svou zbraň. Neříkáme, že jeho reakce byla zcela vzorová, rozumná či hodná následování, ovšem už jen skutečnost, že se u místa zastavil, donutila zloděje přestat se svým konáním. Sáhněme si ale do svědomí, kdo by také zastavil.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.