V čem jezdí neohleduplní řidiči nejčastěji? Na tato auta si dávejte pozor!

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: pixabay.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 20. srpna 2018 14:25 20. srpna 2018 16:01
Sdílej:

Parkoviště se mnohdy stávají místem, kde se lidé dokáží dostat do stresu rychleji, než během cesty napříč celou republikou. Často se zde totiž setkáváme s neohleduplnými řidiči, jejichž chování dokáže člověka naprosto odzbrojit. Dají se ovšem tito řidiči podle něčeho poznat? Britský výzkum ukázal, že rozhodně dají.

Výzkum, který ve Velké Británii uskutečnila pojišťovací společnost Direct Line, si vzal za cíl odhalit největší hříšníky parkovišť, kteří nejčastěji porušují předpisy, parkují přes více pruhů, zastavují na vyhrazených místech, nebo se pohybují v protisměru jako pánové silnic.

A jak už nejspíš mnohé napadlo, smutný titul si v Británii odnášejí řidiči vozidel typu SUV. Celých 31 % řidičů SUV totiž ignorovalo pravidla chování na parkovišti a jedním z jejich oblíbených zlozvyků bylo parkování na místech vyhrazených pro invalidy, aniž by měli za sklem jakoukoliv průkaznou kartu. Podobné jednání přitom může klidně vést až k odtažení vozu.

Výzkumníci, kteří na britských parkovištích sledovali přes 2500 automobilů však zjistili, že navzdory prohřeškům řidičů velkých aut patří druhé místo na nelichotivé tabuli řidičům, kteří usedají za "supermini" v podobě Fordu Fiesta nebo Opel Corsa. Z těchto řidičů se totiž prohřešků dopustilo cca 18 procent.

Pokud by vás přímo zajímaly tovární značky hříšníků, pak věřte, že úplně nejhůř na tom byly zákazníci značky Volkswagen. Porušení předpisů či pravidel se totiž účastnil každý desátý (10 procent). V závěsu se umístily značky Vauxhall (Opel) a Ford, z jejichž řidičů se nějakého prohřešku dopustil každý osmý.

Podle pozorování pak bylo nejčastějším prohřeškem parkování mimo vyznačené stání, kterého se mělo dopustit 6 % řidičů. Společnost provádějící výzkum však dodává, že toto pochybení nemusí být způsobeno pouze sobeckým chováním řidičů. V poslední letech se totiž parkovací místa nezměnila - automobilky však celkem razantně narostly co se šířky týče.

Pokud se tedy nějaký řidič v modernějším autě pokusí zaparkovat ve Velké Británii přesně mezi čáry, zbude mu na opuštění auta místo široké cca 23 cm. Tedy něco okolo 9 centimetrů na každé straně. A pokud máte u auta dlouhé, tím hůř.

Agentura, která výzkum prováděla, navíc na obrazu řidičů dodává: „Mnoho z nás vede velice rušné životy a tak není divu, že během parkování často přehlédneme parkovací čáry. Špatně zaparkované vozy ale mohou vést k nebezpečným situacím i za volantem ostatních řidičů, proto se domlouvá parkovat s rozumem a nenechávat auta tam, kde budou jednoznačně překážet, jak uvádí skrze Motor1 pojišťovací agentura DirectLine.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.