Parkoviště se mnohdy stávají místem, kde se lidé dokáží dostat do stresu rychleji, než během cesty napříč celou republikou. Často se zde totiž setkáváme s neohleduplnými řidiči, jejichž chování dokáže člověka naprosto odzbrojit. Dají se ovšem tito řidiči podle něčeho poznat? Britský výzkum ukázal, že rozhodně dají.
Výzkum, který ve Velké Británii uskutečnila pojišťovací společnost Direct Line, si vzal za cíl odhalit největší hříšníky parkovišť, kteří nejčastěji porušují předpisy, parkují přes více pruhů, zastavují na vyhrazených místech, nebo se pohybují v protisměru jako pánové silnic.
A jak už nejspíš mnohé napadlo, smutný titul si v Británii odnášejí řidiči vozidel typu SUV. Celých 31 % řidičů SUV totiž ignorovalo pravidla chování na parkovišti a jedním z jejich oblíbených zlozvyků bylo parkování na místech vyhrazených pro invalidy, aniž by měli za sklem jakoukoliv průkaznou kartu. Podobné jednání přitom může klidně vést až k odtažení vozu.
Výzkumníci, kteří na britských parkovištích sledovali přes 2500 automobilů však zjistili, že navzdory prohřeškům řidičů velkých aut patří druhé místo na nelichotivé tabuli řidičům, kteří usedají za "supermini" v podobě Fordu Fiesta nebo Opel Corsa. Z těchto řidičů se totiž prohřešků dopustilo cca 18 procent.
Pokud by vás přímo zajímaly tovární značky hříšníků, pak věřte, že úplně nejhůř na tom byly zákazníci značky Volkswagen. Porušení předpisů či pravidel se totiž účastnil každý desátý (10 procent). V závěsu se umístily značky Vauxhall (Opel) a Ford, z jejichž řidičů se nějakého prohřešku dopustil každý osmý.
Podle pozorování pak bylo nejčastějším prohřeškem parkování mimo vyznačené stání, kterého se mělo dopustit 6 % řidičů. Společnost provádějící výzkum však dodává, že toto pochybení nemusí být způsobeno pouze sobeckým chováním řidičů. V poslední letech se totiž parkovací místa nezměnila - automobilky však celkem razantně narostly co se šířky týče.
Pokud se tedy nějaký řidič v modernějším autě pokusí zaparkovat ve Velké Británii přesně mezi čáry, zbude mu na opuštění auta místo široké cca 23 cm. Tedy něco okolo 9 centimetrů na každé straně. A pokud máte u auta dlouhé, tím hůř.
Agentura, která výzkum prováděla, navíc na obrazu řidičů dodává: „Mnoho z nás vede velice rušné životy a tak není divu, že během parkování často přehlédneme parkovací čáry. Špatně zaparkované vozy ale mohou vést k nebezpečným situacím i za volantem ostatních řidičů, proto se domlouvá parkovat s rozumem a nenechávat auta tam, kde budou jednoznačně překážet, jak uvádí skrze Motor1 pojišťovací agentura DirectLine.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.