Parkoviště se mnohdy stávají místem, kde se lidé dokáží dostat do stresu rychleji, než během cesty napříč celou republikou. Často se zde totiž setkáváme s neohleduplnými řidiči, jejichž chování dokáže člověka naprosto odzbrojit. Dají se ovšem tito řidiči podle něčeho poznat? Britský výzkum ukázal, že rozhodně dají.
Výzkum, který ve Velké Británii uskutečnila pojišťovací společnost Direct Line, si vzal za cíl odhalit největší hříšníky parkovišť, kteří nejčastěji porušují předpisy, parkují přes více pruhů, zastavují na vyhrazených místech, nebo se pohybují v protisměru jako pánové silnic.
A jak už nejspíš mnohé napadlo, smutný titul si v Británii odnášejí řidiči vozidel typu SUV. Celých 31 % řidičů SUV totiž ignorovalo pravidla chování na parkovišti a jedním z jejich oblíbených zlozvyků bylo parkování na místech vyhrazených pro invalidy, aniž by měli za sklem jakoukoliv průkaznou kartu. Podobné jednání přitom může klidně vést až k odtažení vozu.
Výzkumníci, kteří na britských parkovištích sledovali přes 2500 automobilů však zjistili, že navzdory prohřeškům řidičů velkých aut patří druhé místo na nelichotivé tabuli řidičům, kteří usedají za "supermini" v podobě Fordu Fiesta nebo Opel Corsa. Z těchto řidičů se totiž prohřešků dopustilo cca 18 procent.
Pokud by vás přímo zajímaly tovární značky hříšníků, pak věřte, že úplně nejhůř na tom byly zákazníci značky Volkswagen. Porušení předpisů či pravidel se totiž účastnil každý desátý (10 procent). V závěsu se umístily značky Vauxhall (Opel) a Ford, z jejichž řidičů se nějakého prohřešku dopustil každý osmý.
Podle pozorování pak bylo nejčastějším prohřeškem parkování mimo vyznačené stání, kterého se mělo dopustit 6 % řidičů. Společnost provádějící výzkum však dodává, že toto pochybení nemusí být způsobeno pouze sobeckým chováním řidičů. V poslední letech se totiž parkovací místa nezměnila - automobilky však celkem razantně narostly co se šířky týče.
Pokud se tedy nějaký řidič v modernějším autě pokusí zaparkovat ve Velké Británii přesně mezi čáry, zbude mu na opuštění auta místo široké cca 23 cm. Tedy něco okolo 9 centimetrů na každé straně. A pokud máte u auta dlouhé, tím hůř.
Agentura, která výzkum prováděla, navíc na obrazu řidičů dodává: „Mnoho z nás vede velice rušné životy a tak není divu, že během parkování často přehlédneme parkovací čáry. Špatně zaparkované vozy ale mohou vést k nebezpečným situacím i za volantem ostatních řidičů, proto se domlouvá parkovat s rozumem a nenechávat auta tam, kde budou jednoznačně překážet, jak uvádí skrze Motor1 pojišťovací agentura DirectLine.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?