Parkoviště se mnohdy stávají místem, kde se lidé dokáží dostat do stresu rychleji, než během cesty napříč celou republikou. Často se zde totiž setkáváme s neohleduplnými řidiči, jejichž chování dokáže člověka naprosto odzbrojit. Dají se ovšem tito řidiči podle něčeho poznat? Britský výzkum ukázal, že rozhodně dají.
Výzkum, který ve Velké Británii uskutečnila pojišťovací společnost Direct Line, si vzal za cíl odhalit největší hříšníky parkovišť, kteří nejčastěji porušují předpisy, parkují přes více pruhů, zastavují na vyhrazených místech, nebo se pohybují v protisměru jako pánové silnic.
A jak už nejspíš mnohé napadlo, smutný titul si v Británii odnášejí řidiči vozidel typu SUV. Celých 31 % řidičů SUV totiž ignorovalo pravidla chování na parkovišti a jedním z jejich oblíbených zlozvyků bylo parkování na místech vyhrazených pro invalidy, aniž by měli za sklem jakoukoliv průkaznou kartu. Podobné jednání přitom může klidně vést až k odtažení vozu.
Výzkumníci, kteří na britských parkovištích sledovali přes 2500 automobilů však zjistili, že navzdory prohřeškům řidičů velkých aut patří druhé místo na nelichotivé tabuli řidičům, kteří usedají za "supermini" v podobě Fordu Fiesta nebo Opel Corsa. Z těchto řidičů se totiž prohřešků dopustilo cca 18 procent.
Pokud by vás přímo zajímaly tovární značky hříšníků, pak věřte, že úplně nejhůř na tom byly zákazníci značky Volkswagen. Porušení předpisů či pravidel se totiž účastnil každý desátý (10 procent). V závěsu se umístily značky Vauxhall (Opel) a Ford, z jejichž řidičů se nějakého prohřešku dopustil každý osmý.
Podle pozorování pak bylo nejčastějším prohřeškem parkování mimo vyznačené stání, kterého se mělo dopustit 6 % řidičů. Společnost provádějící výzkum však dodává, že toto pochybení nemusí být způsobeno pouze sobeckým chováním řidičů. V poslední letech se totiž parkovací místa nezměnila - automobilky však celkem razantně narostly co se šířky týče.
Pokud se tedy nějaký řidič v modernějším autě pokusí zaparkovat ve Velké Británii přesně mezi čáry, zbude mu na opuštění auta místo široké cca 23 cm. Tedy něco okolo 9 centimetrů na každé straně. A pokud máte u auta dlouhé, tím hůř.
Agentura, která výzkum prováděla, navíc na obrazu řidičů dodává: „Mnoho z nás vede velice rušné životy a tak není divu, že během parkování často přehlédneme parkovací čáry. Špatně zaparkované vozy ale mohou vést k nebezpečným situacím i za volantem ostatních řidičů, proto se domlouvá parkovat s rozumem a nenechávat auta tam, kde budou jednoznačně překážet, jak uvádí skrze Motor1 pojišťovací agentura DirectLine.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).