Parkoviště se mnohdy stávají místem, kde se lidé dokáží dostat do stresu rychleji, než během cesty napříč celou republikou. Často se zde totiž setkáváme s neohleduplnými řidiči, jejichž chování dokáže člověka naprosto odzbrojit. Dají se ovšem tito řidiči podle něčeho poznat? Britský výzkum ukázal, že rozhodně dají.
Výzkum, který ve Velké Británii uskutečnila pojišťovací společnost Direct Line, si vzal za cíl odhalit největší hříšníky parkovišť, kteří nejčastěji porušují předpisy, parkují přes více pruhů, zastavují na vyhrazených místech, nebo se pohybují v protisměru jako pánové silnic.
A jak už nejspíš mnohé napadlo, smutný titul si v Británii odnášejí řidiči vozidel typu SUV. Celých 31 % řidičů SUV totiž ignorovalo pravidla chování na parkovišti a jedním z jejich oblíbených zlozvyků bylo parkování na místech vyhrazených pro invalidy, aniž by měli za sklem jakoukoliv průkaznou kartu. Podobné jednání přitom může klidně vést až k odtažení vozu.
Výzkumníci, kteří na britských parkovištích sledovali přes 2500 automobilů však zjistili, že navzdory prohřeškům řidičů velkých aut patří druhé místo na nelichotivé tabuli řidičům, kteří usedají za "supermini" v podobě Fordu Fiesta nebo Opel Corsa. Z těchto řidičů se totiž prohřešků dopustilo cca 18 procent.
Pokud by vás přímo zajímaly tovární značky hříšníků, pak věřte, že úplně nejhůř na tom byly zákazníci značky Volkswagen. Porušení předpisů či pravidel se totiž účastnil každý desátý (10 procent). V závěsu se umístily značky Vauxhall (Opel) a Ford, z jejichž řidičů se nějakého prohřešku dopustil každý osmý.
Podle pozorování pak bylo nejčastějším prohřeškem parkování mimo vyznačené stání, kterého se mělo dopustit 6 % řidičů. Společnost provádějící výzkum však dodává, že toto pochybení nemusí být způsobeno pouze sobeckým chováním řidičů. V poslední letech se totiž parkovací místa nezměnila - automobilky však celkem razantně narostly co se šířky týče.
Pokud se tedy nějaký řidič v modernějším autě pokusí zaparkovat ve Velké Británii přesně mezi čáry, zbude mu na opuštění auta místo široké cca 23 cm. Tedy něco okolo 9 centimetrů na každé straně. A pokud máte u auta dlouhé, tím hůř.
Agentura, která výzkum prováděla, navíc na obrazu řidičů dodává: „Mnoho z nás vede velice rušné životy a tak není divu, že během parkování často přehlédneme parkovací čáry. Špatně zaparkované vozy ale mohou vést k nebezpečným situacím i za volantem ostatních řidičů, proto se domlouvá parkovat s rozumem a nenechávat auta tam, kde budou jednoznačně překážet, jak uvádí skrze Motor1 pojišťovací agentura DirectLine.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.