Mnoho lidí o budoucnosti Tesly stále pochybuje, Elon Musk si však navzdory všem problémům udržuje optimismus a proto se nebojí ani naznačit své plány na příští roky, mezi kterými nechyběl ani nový a podstatně dostupnější elektromobil, jehož cena by se mohla pohybovat okolo 25 000 dolarů, tedy cca 560 000 Kč.
Tesla má sice stále problém naplnit poptávku po nových Modelech 3, Musk už přesto vyhlíží zářnou budoucnost, která by mohla přinést řadu nových možností i nových produktů. O tom a ještě mnoha dalších zajímavých tématech se Elon Musk rozpovídal v interview se známým Youtuberem jménem Marques Brownlee, který se zaměřuje právě na novinky ze světa technologií.
Nejvýraznější představitel automobily se mimo jiné rozpovídal o snaze vyrovnat se tradičním americkým značkám a touze po představení ještě dostupnějšího vozu. K tomu má však automobilka stále ještě daleko. Jak ostatně upozorňovalo mnoho ekonomických a technologických odborníků, Tesla musela investoval do Modelu 3 obrovské výdaje, ve srovnání s nimiž je prodejní cena nejlevnějšího Modelu 3 spíše úsměvná.
Tím se však Elon Musk nenechává rozhodit a během rozhovoru naznačil, že pokud by se lidé v Tesle skutečně velice snažidi dodržet rozpočet na stavbu vozu za 25 000 dolarů, cca 560 000 Kč, do tří let by mohl být hotový. I tak ale existuje řada faktorů, kvůli kterým si na podobně laciný elektromobil značky Tesla ještě budeme muset nějaký ten pátek počkat.
Jedním z největších problémů automobilky je její stáří. Oficiálně totiž otevřela dveře v roce 2003, první vůz vyrobila až po pěti letech a další 4 roky trvalo, než se z úpravce Lotusů stala nezávislou automobilkou na výrobu čistě elektřinou poháněných vozidel. Domácí konkurence už má přitom staletou konkurenci.
Celý automobilový průmysl je navíc silně konkurenční prostředí, kde se chyby neodpouští a každá snaha o přínos něčeho nového a unikátního není laciná ani snadná. Tesla přitom vtrhla na trh s čistě elektrickými modely, dlouho sázela převážně na automatizovanou výrobu a celá struktura podniku spíše než automobilku připomíná softwarový konglomerát. A specifika má i samotný prodej.
Tesla totiž jako jedna z mála odstřihla mezičlánek v podobě různých dealerství a místo toho prodává vozy sama. Na vozy přitom nenabízí žádné slevy a pro každého platí stejná pravidla - dokonce i Musk si tak měl pořídit svou Teslu zcela klasickým způsobem.
Musk navíc prozradil, že Tesle se v současnosti příliš nedaří zvládat více projektů současně. V budoucnosti by však mělo dojít k nápravám, díky kterým bude automobilka schopna vyvíjet a produkovat více automobilů současně. V současnosti se však soustředění pouze na vývoj novinek v podobě nové generace Roadsteru, Semi a Pick-up.
Samotný elektromobil za 25 000 dolarů navíc bude záležet i na samotném vývoji technologií. Musk v rozhovoru několikrát přirovnává současnou situaci na poli elektromobilů k vývoji mobilních telefonů. Ty první byly ohromné, drahé a moc toho nevydržely. Během 40 se však situace dramaticky změnila. A nějak podobně by to zřejmě mělo vypadat i se světem elektromobilů a automobilkou Tesla.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.