Mnoho lidí o budoucnosti Tesly stále pochybuje, Elon Musk si však navzdory všem problémům udržuje optimismus a proto se nebojí ani naznačit své plány na příští roky, mezi kterými nechyběl ani nový a podstatně dostupnější elektromobil, jehož cena by se mohla pohybovat okolo 25 000 dolarů, tedy cca 560 000 Kč.
Tesla má sice stále problém naplnit poptávku po nových Modelech 3, Musk už přesto vyhlíží zářnou budoucnost, která by mohla přinést řadu nových možností i nových produktů. O tom a ještě mnoha dalších zajímavých tématech se Elon Musk rozpovídal v interview se známým Youtuberem jménem Marques Brownlee, který se zaměřuje právě na novinky ze světa technologií.
Nejvýraznější představitel automobily se mimo jiné rozpovídal o snaze vyrovnat se tradičním americkým značkám a touze po představení ještě dostupnějšího vozu. K tomu má však automobilka stále ještě daleko. Jak ostatně upozorňovalo mnoho ekonomických a technologických odborníků, Tesla musela investoval do Modelu 3 obrovské výdaje, ve srovnání s nimiž je prodejní cena nejlevnějšího Modelu 3 spíše úsměvná.
Tím se však Elon Musk nenechává rozhodit a během rozhovoru naznačil, že pokud by se lidé v Tesle skutečně velice snažidi dodržet rozpočet na stavbu vozu za 25 000 dolarů, cca 560 000 Kč, do tří let by mohl být hotový. I tak ale existuje řada faktorů, kvůli kterým si na podobně laciný elektromobil značky Tesla ještě budeme muset nějaký ten pátek počkat.
Jedním z největších problémů automobilky je její stáří. Oficiálně totiž otevřela dveře v roce 2003, první vůz vyrobila až po pěti letech a další 4 roky trvalo, než se z úpravce Lotusů stala nezávislou automobilkou na výrobu čistě elektřinou poháněných vozidel. Domácí konkurence už má přitom staletou konkurenci.
Celý automobilový průmysl je navíc silně konkurenční prostředí, kde se chyby neodpouští a každá snaha o přínos něčeho nového a unikátního není laciná ani snadná. Tesla přitom vtrhla na trh s čistě elektrickými modely, dlouho sázela převážně na automatizovanou výrobu a celá struktura podniku spíše než automobilku připomíná softwarový konglomerát. A specifika má i samotný prodej.
Tesla totiž jako jedna z mála odstřihla mezičlánek v podobě různých dealerství a místo toho prodává vozy sama. Na vozy přitom nenabízí žádné slevy a pro každého platí stejná pravidla - dokonce i Musk si tak měl pořídit svou Teslu zcela klasickým způsobem.
Musk navíc prozradil, že Tesle se v současnosti příliš nedaří zvládat více projektů současně. V budoucnosti by však mělo dojít k nápravám, díky kterým bude automobilka schopna vyvíjet a produkovat více automobilů současně. V současnosti se však soustředění pouze na vývoj novinek v podobě nové generace Roadsteru, Semi a Pick-up.
Samotný elektromobil za 25 000 dolarů navíc bude záležet i na samotném vývoji technologií. Musk v rozhovoru několikrát přirovnává současnou situaci na poli elektromobilů k vývoji mobilních telefonů. Ty první byly ohromné, drahé a moc toho nevydržely. Během 40 se však situace dramaticky změnila. A nějak podobně by to zřejmě mělo vypadat i se světem elektromobilů a automobilkou Tesla.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?