Tesla má sice stále problém naplnit poptávku po nových Modelech 3, Musk už přesto vyhlíží zářnou budoucnost, která by mohla přinést řadu nových možností i nových produktů. O tom a ještě mnoha dalších zajímavých tématech se Elon Musk rozpovídal v interview se známým Youtuberem jménem Marques Brownlee, který se zaměřuje právě na novinky ze světa technologií.
Nejvýraznější představitel automobily se mimo jiné rozpovídal o snaze vyrovnat se tradičním americkým značkám a touze po představení ještě dostupnějšího vozu. K tomu má však automobilka stále ještě daleko. Jak ostatně upozorňovalo mnoho ekonomických a technologických odborníků, Tesla musela investoval do Modelu 3 obrovské výdaje, ve srovnání s nimiž je prodejní cena nejlevnějšího Modelu 3 spíše úsměvná.
Tím se však Elon Musk nenechává rozhodit a během rozhovoru naznačil, že pokud by se lidé v Tesle skutečně velice snažidi dodržet rozpočet na stavbu vozu za 25 000 dolarů, cca 560 000 Kč, do tří let by mohl být hotový. I tak ale existuje řada faktorů, kvůli kterým si na podobně laciný elektromobil značky Tesla ještě budeme muset nějaký ten pátek počkat.
Jedním z největších problémů automobilky je její stáří. Oficiálně totiž otevřela dveře v roce 2003, první vůz vyrobila až po pěti letech a další 4 roky trvalo, než se z úpravce Lotusů stala nezávislou automobilkou na výrobu čistě elektřinou poháněných vozidel. Domácí konkurence už má přitom staletou konkurenci.
Celý automobilový průmysl je navíc silně konkurenční prostředí, kde se chyby neodpouští a každá snaha o přínos něčeho nového a unikátního není laciná ani snadná. Tesla přitom vtrhla na trh s čistě elektrickými modely, dlouho sázela převážně na automatizovanou výrobu a celá struktura podniku spíše než automobilku připomíná softwarový konglomerát. A specifika má i samotný prodej.
Tesla totiž jako jedna z mála odstřihla mezičlánek v podobě různých dealerství a místo toho prodává vozy sama. Na vozy přitom nenabízí žádné slevy a pro každého platí stejná pravidla - dokonce i Musk si tak měl pořídit svou Teslu zcela klasickým způsobem.
Musk navíc prozradil, že Tesle se v současnosti příliš nedaří zvládat více projektů současně. V budoucnosti by však mělo dojít k nápravám, díky kterým bude automobilka schopna vyvíjet a produkovat více automobilů současně. V současnosti se však soustředění pouze na vývoj novinek v podobě nové generace Roadsteru, Semi a Pick-up.
Samotný elektromobil za 25 000 dolarů navíc bude záležet i na samotném vývoji technologií. Musk v rozhovoru několikrát přirovnává současnou situaci na poli elektromobilů k vývoji mobilních telefonů. Ty první byly ohromné, drahé a moc toho nevydržely. Během 40 se však situace dramaticky změnila. A nějak podobně by to zřejmě mělo vypadat i se světem elektromobilů a automobilkou Tesla.