Jeremy Clarkson, světoznámý britský motoristický novinář, autor několika knih a milovník snad všeho s motorem, má zajímavý zvyk, o kterém se na veřejnosti příliš často nemluví. Každý rok, zhruba v polovině srpna, totiž motivuje studenty, které čeká jejich životní zkouška. A používá skutečně neobvyklý přístup.
Pokud chcete sledovat zajímavosti ze života svých oblíbených celebrit, můžete to zkusit prostřednictvím některé ze sociálních sítí. Jednou z těch "nejbohatších" na zajímavé příspěvky světových celebrit je pak Twitter, který se ale bohužel v Česku nikdy příliš nerozšířil.
V zahraničí se však jedná o naprostou samozřejmost a prakticky každá významná osobnost je na Twitteru nějakým způsobem aktivní. K nejznámějším tvářím z motoristického prostředí pak patří především Elon Musk, který prostřednictvím Twitteru odhaluje zajímavosti ze světa Tesly, Space X i Boring Company.
Na Twitteru však nechybí ani Jeremy Clarkson, snad všemi milovaný motoristický novinář, který zde má velice zajímavý zvyk. Každým rokem zde totiž posílá vzkaz studentům, které čeká obdoba naší maturity. A vzkaz je to vždy skutečně zajímavý.
Na tuto perličku upozornil web Jalopnik, který si všiml příspěvku od uživatele Twitteru se jménem Steve_THFC, který 15. sprna napsal „Nemůžu se dočkat, až Jeremy Clarkson zítra zveřejní svůj každoroční příspěvek o tom, jak dostal u svých A-Level zkoušek 3x U a dnes střídá BMW."
Abychom vše vyjasnili - zkoušky A-level jsou jakýmsi ekvivalentem českých maturit v britském vzdělávacím systému. Zde se navíc k hodnocení používají písmena a označení U platí pro "Neklasifikováno" - toto hodnocení se používá pro lidi, kteří v předchozí zkoušce nedosáhli potřebného minima.
Don’t worry if your A level grades aren’t any good. I got a C and 2 Us. And I’m sitting here deciding which of my Range Rovers to use today
— Jeremy Clarkson (@JeremyClarkson) 16. srpna 2018
A reakce Clarksona na sebe skutečně nenechala dlouho čekat. Včera totiž na svůj Twitter přidal příspěvek s textem:
„Nebojte se, pokud vaše výsledky z A-Level zkoušky nejsou moc dobré. Já jsem dostal C a 2x U. A teď tady sedím a rozhoduji se, který ze svých Range Roverů použiji dnes."
Podobné příspěvky přitom zveřejňuje cca již od roku 2015, přičemž první část bývá stejná a mění se pouze dovětek s tím, co kdy a kde právě dělá. V roce 2015 například seděl ve vile v St. Tropez, v roce 2016 si užíval plavbu po Středomoří na super-jachtě a v roce 2017 mu jeho kuchař připravoval lanýže k snídani.
If your A level results aren't great, be cheered by the fact that I got a C and two Us. And I'm currently sitting in a villa in St Tropez.
— Jeremy Clarkson (@JeremyClarkson) 13. srpna 2015
Od Clarksona, který je známý spíše svým sarkasmem, se jedná možná až o překvapivě milé gesto. Inu řekněte, kdo z nás by před maturitou podobnou podporu neocenil?
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?