Jeremy Clarkson, světoznámý britský motoristický novinář, autor několika knih a milovník snad všeho s motorem, má zajímavý zvyk, o kterém se na veřejnosti příliš často nemluví. Každý rok, zhruba v polovině srpna, totiž motivuje studenty, které čeká jejich životní zkouška. A používá skutečně neobvyklý přístup.
Pokud chcete sledovat zajímavosti ze života svých oblíbených celebrit, můžete to zkusit prostřednictvím některé ze sociálních sítí. Jednou z těch "nejbohatších" na zajímavé příspěvky světových celebrit je pak Twitter, který se ale bohužel v Česku nikdy příliš nerozšířil.
V zahraničí se však jedná o naprostou samozřejmost a prakticky každá významná osobnost je na Twitteru nějakým způsobem aktivní. K nejznámějším tvářím z motoristického prostředí pak patří především Elon Musk, který prostřednictvím Twitteru odhaluje zajímavosti ze světa Tesly, Space X i Boring Company.
Na Twitteru však nechybí ani Jeremy Clarkson, snad všemi milovaný motoristický novinář, který zde má velice zajímavý zvyk. Každým rokem zde totiž posílá vzkaz studentům, které čeká obdoba naší maturity. A vzkaz je to vždy skutečně zajímavý.
Na tuto perličku upozornil web Jalopnik, který si všiml příspěvku od uživatele Twitteru se jménem Steve_THFC, který 15. sprna napsal „Nemůžu se dočkat, až Jeremy Clarkson zítra zveřejní svůj každoroční příspěvek o tom, jak dostal u svých A-Level zkoušek 3x U a dnes střídá BMW."
Abychom vše vyjasnili - zkoušky A-level jsou jakýmsi ekvivalentem českých maturit v britském vzdělávacím systému. Zde se navíc k hodnocení používají písmena a označení U platí pro "Neklasifikováno" - toto hodnocení se používá pro lidi, kteří v předchozí zkoušce nedosáhli potřebného minima.
Don’t worry if your A level grades aren’t any good. I got a C and 2 Us. And I’m sitting here deciding which of my Range Rovers to use today
— Jeremy Clarkson (@JeremyClarkson) 16. srpna 2018
A reakce Clarksona na sebe skutečně nenechala dlouho čekat. Včera totiž na svůj Twitter přidal příspěvek s textem:
„Nebojte se, pokud vaše výsledky z A-Level zkoušky nejsou moc dobré. Já jsem dostal C a 2x U. A teď tady sedím a rozhoduji se, který ze svých Range Roverů použiji dnes."
Podobné příspěvky přitom zveřejňuje cca již od roku 2015, přičemž první část bývá stejná a mění se pouze dovětek s tím, co kdy a kde právě dělá. V roce 2015 například seděl ve vile v St. Tropez, v roce 2016 si užíval plavbu po Středomoří na super-jachtě a v roce 2017 mu jeho kuchař připravoval lanýže k snídani.
If your A level results aren't great, be cheered by the fact that I got a C and two Us. And I'm currently sitting in a villa in St Tropez.
— Jeremy Clarkson (@JeremyClarkson) 13. srpna 2015
Od Clarksona, který je známý spíše svým sarkasmem, se jedná možná až o překvapivě milé gesto. Inu řekněte, kdo z nás by před maturitou podobnou podporu neocenil?
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.