Už se vám někdy stalo, že jste v roztržitosti zapomněli klíče, mobil nebo peněženku v lednici? Jestliže ano, nemusíte si z toho dělat těžkou hlavu, neboť jste vlastně jen předběhli dobu. Pokud totiž chcete předejít krádeži vašeho vozu s bezklíčovým odemykáním a startováním, představuje lednice či mrazák jedno z nejlepších míst, kam si klíče od vozu odložit.
Jak už jsme vás několikrát informovali, mezi zloději automobilů, zejména v zámoří, se v poslední době rozmohla nová metoda, která zneužívá komfortního a stále častějšího bezklíčového odemykání a startování vozidel. Web USA Today však přinesl překvapivě jednoduchý způsob, jak se proti tomuto novému typu krádeží automobilů bránit.
Na začátek si ale pojďme připomenout, jak to vlastně celé funguje. Každý klíč od auta, který je vybaven technologií bezklíčového odemykání a startování, je vybaven speciálním čipem, který do svého blízkého okolí vysílá unikátní kód. Na tento kód pak zareaguje bezpečností systém vozu a to kdykoliv řidič vezme za kliku, nebo se pokusí vůz nastartovat. Každý klíč a automobil přitom mají svůj vlastní kód, který může být složen z milionů kombinací.
Bohužel pro nás však zloději přišli s velice jednoduchým způsobem, jak tuto bezpečnostní pojistku obejít. A stačí jim k tomu vlastně jen relativně jednoduché a laciné zařízení, které dokáže zachytit jinak velice slabý signál vysílaný klíčem a to až na vzdálenost cca 90 metrů. Tento signál pak zařízení zesílí a vyšle ho do automobilu.
Výzkumníci z univerzity Redbound v Nizozemí a univerzity v Birminghamu pak zjistili, že zlodějům stačí zachytit tento kód pouze dvakrát, aby se jim podařilo zúžit kombinaci kódu z miliard kombinací na cca 200 000 kombinací. Počítač pak dokáže zjistit správný kód zhruba během 30 minut.
Majitelé vozidel však mají několik možností, jak zlodějům jejich práci výrazně znesnadnit. A jednou z nejdostupnějších možností je lednička nebo mrazák, jak uvádí USA Today. Několik vrstev kovu, které izolují prostor chladniček a mrazáků, totiž spolehlivě zablokuje i signál z klíče.
Dalšími užitečnými spotřebiči pak může být mikrovlnná trouba nebo klasická trouba - díky několika vrstvám kovu totiž opět spolehlivě zablokují signál. Pomoci může ale i obyčejný alobal, do kterého jsou klíče zabaleny, nebo speciální rušička signálů.
Ještě před odložením klíčů do lednice či mrazáku by se však majitelé vozidel měli ujistit, zda nízké teploty neublíží čipům ukrytým uvnitř klíče. Chlad navíc rozhodně neprospěje baterii ukryté uvnitř klíče. Každopádně se ale jedná o tu nejlevnější možnost, jak předcházet těmto sofistikovaným krádežím automobilu, uvádí USA Today.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?