Nová technika v boji proti zlodějům aut? Stačí vám jen lednice či mrazák

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: pixabay.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 15. srpna 2018 08:46
Sdílej:

Už se vám někdy stalo, že jste v roztržitosti zapomněli klíče, mobil nebo peněženku v lednici? Jestliže ano, nemusíte si z toho dělat těžkou hlavu, neboť jste vlastně jen předběhli dobu. Pokud totiž chcete předejít krádeži vašeho vozu s bezklíčovým odemykáním a startováním, představuje lednice či mrazák jedno z nejlepších míst, kam si klíče od vozu odložit.

Jak už jsme vás několikrát informovali, mezi zloději automobilů, zejména v zámoří, se v poslední době rozmohla nová metoda, která zneužívá komfortního a stále častějšího bezklíčového odemykání a startování vozidel. Web USA Today však přinesl překvapivě jednoduchý způsob, jak se proti tomuto novému typu krádeží automobilů bránit.

Na začátek si ale pojďme připomenout, jak to vlastně celé funguje. Každý klíč od auta, který je vybaven technologií bezklíčového odemykání a startování, je vybaven speciálním čipem, který do svého blízkého okolí vysílá unikátní kód. Na tento kód pak zareaguje bezpečností systém vozu a to kdykoliv řidič vezme za kliku, nebo se pokusí vůz nastartovat. Každý klíč a automobil přitom mají svůj vlastní kód, který může být složen z milionů kombinací.

Bohužel pro nás však zloději přišli s velice jednoduchým způsobem, jak tuto bezpečnostní pojistku obejít. A stačí jim k tomu vlastně jen relativně jednoduché a laciné zařízení, které dokáže zachytit jinak velice slabý signál vysílaný klíčem a to až na vzdálenost cca 90 metrů. Tento signál pak zařízení zesílí a vyšle ho do automobilu.

Výzkumníci z univerzity Redbound v Nizozemí a univerzity v Birminghamu pak zjistili, že zlodějům stačí zachytit tento kód pouze dvakrát, aby se jim podařilo zúžit kombinaci kódu z miliard kombinací na cca 200 000 kombinací. Počítač pak dokáže zjistit správný kód zhruba během 30 minut.

Majitelé vozidel však mají několik možností, jak zlodějům jejich práci výrazně znesnadnit. A jednou z nejdostupnějších možností je lednička nebo mrazák, jak uvádí USA Today. Několik vrstev kovu, které izolují prostor chladniček a mrazáků, totiž spolehlivě zablokuje i signál z klíče.

Dalšími užitečnými spotřebiči pak může být mikrovlnná trouba nebo klasická trouba - díky několika vrstvám kovu totiž opět spolehlivě zablokují signál. Pomoci může ale i obyčejný alobal, do kterého jsou klíče zabaleny, nebo speciální rušička signálů.

Ještě před odložením klíčů do lednice či mrazáku by se však majitelé vozidel měli ujistit, zda nízké teploty neublíží čipům ukrytým uvnitř klíče. Chlad navíc rozhodně neprospěje baterii ukryté uvnitř klíče. Každopádně se ale jedná o tu nejlevnější možnost, jak předcházet těmto sofistikovaným krádežím automobilu, uvádí USA Today.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?