Už se vám někdy stalo, že jste v roztržitosti zapomněli klíče, mobil nebo peněženku v lednici? Jestliže ano, nemusíte si z toho dělat těžkou hlavu, neboť jste vlastně jen předběhli dobu. Pokud totiž chcete předejít krádeži vašeho vozu s bezklíčovým odemykáním a startováním, představuje lednice či mrazák jedno z nejlepších míst, kam si klíče od vozu odložit.
Jak už jsme vás několikrát informovali, mezi zloději automobilů, zejména v zámoří, se v poslední době rozmohla nová metoda, která zneužívá komfortního a stále častějšího bezklíčového odemykání a startování vozidel. Web USA Today však přinesl překvapivě jednoduchý způsob, jak se proti tomuto novému typu krádeží automobilů bránit.
Na začátek si ale pojďme připomenout, jak to vlastně celé funguje. Každý klíč od auta, který je vybaven technologií bezklíčového odemykání a startování, je vybaven speciálním čipem, který do svého blízkého okolí vysílá unikátní kód. Na tento kód pak zareaguje bezpečností systém vozu a to kdykoliv řidič vezme za kliku, nebo se pokusí vůz nastartovat. Každý klíč a automobil přitom mají svůj vlastní kód, který může být složen z milionů kombinací.
Bohužel pro nás však zloději přišli s velice jednoduchým způsobem, jak tuto bezpečnostní pojistku obejít. A stačí jim k tomu vlastně jen relativně jednoduché a laciné zařízení, které dokáže zachytit jinak velice slabý signál vysílaný klíčem a to až na vzdálenost cca 90 metrů. Tento signál pak zařízení zesílí a vyšle ho do automobilu.
Výzkumníci z univerzity Redbound v Nizozemí a univerzity v Birminghamu pak zjistili, že zlodějům stačí zachytit tento kód pouze dvakrát, aby se jim podařilo zúžit kombinaci kódu z miliard kombinací na cca 200 000 kombinací. Počítač pak dokáže zjistit správný kód zhruba během 30 minut.
Majitelé vozidel však mají několik možností, jak zlodějům jejich práci výrazně znesnadnit. A jednou z nejdostupnějších možností je lednička nebo mrazák, jak uvádí USA Today. Několik vrstev kovu, které izolují prostor chladniček a mrazáků, totiž spolehlivě zablokuje i signál z klíče.
Dalšími užitečnými spotřebiči pak může být mikrovlnná trouba nebo klasická trouba - díky několika vrstvám kovu totiž opět spolehlivě zablokují signál. Pomoci může ale i obyčejný alobal, do kterého jsou klíče zabaleny, nebo speciální rušička signálů.
Ještě před odložením klíčů do lednice či mrazáku by se však majitelé vozidel měli ujistit, zda nízké teploty neublíží čipům ukrytým uvnitř klíče. Chlad navíc rozhodně neprospěje baterii ukryté uvnitř klíče. Každopádně se ale jedná o tu nejlevnější možnost, jak předcházet těmto sofistikovaným krádežím automobilu, uvádí USA Today.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?