Když David Mount, stavební dodavatel, přijal zakázku na demolici staré budovy v Severní Karolíně, rozhodně netušil, co za objev na něj čeká. V podzemní garáži se totiž ukrývala zřejmě zapomenutá sbírka aut, která pamatuje ještě předválečnou éru zámořského motorismu. Zkrátka historie na čtyřech kolech
Na začátku velkolepého objevu byla vcelku obyčejná zakázka, kterých stavební dodavatel Davic Mount přijal již desítky: zdemolovat starou nemovitost a vyklidit pozemek. Jak ovšem uvádí web Hagerty, z rutinní zakázky se vyklubal velkolepý objev.
Ten navíc neučinil sám David, ale jeho dcera. Ta si totiž jako první všimla starého auta, které bylo zaparkováno v podzemní garáži. Nejprve však nai nevěděla, že jde o auto. Z vozu totiž vykukovala pouze přední maska a světlomety. Až po odklizení sutiny se ukázalo, že se jedná o Plymouth Roadster z roku 1933.
Po tomto objevu se otec s dcerou jali propátrat celou nemovitost a brzy na ně čekala další překvapení. Celkem se dopočítali deseti starých automobilů a náklaďáků, mezi nimiž stojí za zmínku třeba neznámý roadster postavený na šasi Fordu z 30. let s motorem Flathead V8, nebo Chevrolet Master Deluxe sedan z roku 1939.
Majitel nemovitosti neprojevil o nalezené vozy žádný zájem a tak je Mount s dcerou mohli prohlásit za svůj nález. Již nyní je ale jasné, že některé z nich jsou až v příliš zbědovaném stavu, než aby bylo možné je zachránit. Některé z nich však mají stále dobrou šanci. Mountova dcera navíc pokukuje po záchraně Plymouthu roadster.
Krátce po objevení vozidel se o ně samozřejmě začali hlásit i zájemci, ovšem vozy zatím nejsou na prodej. U některých se navíc ještě ani nepodařilo zjistit, o jakou značku nebo model se jedná.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.