O problémech s kvalitou výroby u elektromobilů značky Tesly už jsme psali mnohokrát. Ve většině případů šlo pouze o špatně slícované díly, které neměly na funkci vozu žádný vliv. Nyní se však u Modelu 3, jehož výroba již měla být údajně všech problémů zbavena, objevila další vada. A to docela výrazná.
Jak se totiž ukázalo, některé Tesly Model 3 si v dešti samovolně odkládají karosářské díly. Řeč je konkrétně o zadním nárazníku, který jednomu ze zákazníků upadl v silném dešti jen cca 30 minut po opuštění autosalonu. Zanedlouho poté se pak ozval další člověk, který se setkal s tím samým problémem.
Rithesh Nair, novopečený vlastník Tesly Model 3, uvedl na svůj Twitter následující: „Po půlhodinové cestě domů s novou Teslou Model 3 jsem vjel do silného deště a můj nárazník upadl." V příspěvku navíc označil i Elona Muska, ředitele společnosti, který je na Twitteru velice aktivním.
Musk se zatím k případu nevyjádřil, místo toho se však objevila reakce od uživatele s přezdívkou Ben, který přidal fotku podobně poškozené Tesly Model 3 s komentářem „Hele, vypadá stejně jako moje." Na Benově Twitteru jsme pak našli příspěvek, podle kterého odpadl nárazník z Tesly při jízdě vodou vysokou cca 30 - 38 centimetrů při rychlosti pod 17 km/h.
Podle jeho slov se začal zadní nárazník při jízdě vodou chovat jako padák až nakonec nápor vody nevydržel a upadl. Na vině je podle jeho slov špatný design a nyní zkoumá, zda se na problém vztahuje záruka.
Web Jalopnik, který na případ upozornil, odkazuje na různé internetové diskuze, podle kterých je na vině odpadání nárazníku kus látky / tkaniny, který má zakrývat spodní část vozu a současně má zabraňovat dostávání vody a nečistot do nárazníku.
Jakmile prý dojde poškození tohoto krytu," voda se začne valit do nárazníku a ten se tak mění v malý padák / přehradu. Po nějaké době už ale není schopen nadále vzdorovat váze či tlaku vody a tak se jednoduše sám vycvakne ze svých úchytů.
1/2 hr, bringing Model 3 home, run in to heavy rain on the streets & bumper comes off #devastated @Tesla #help @elonmusk pic.twitter.com/mOh2UAjWWr
— rithesh (@rithesh) 12. srpna 2018
@Tesla this is a result of driving my model 3 through 12-15 inches of water on the street at <10mph. The bumper became a parachute for the water. The design is intended to deflect. Advise on warranty? The service center was not helpful this AM and told me to find a body shop. pic.twitter.com/wwUZCFfkRi
— Ben (@Benj1Franks) 6. srpna 2018
Zda je toto vysvětlení pravdivé nevíme, ovšem jistý smysl by to dávalo. Stále je však nepochopitelné, jak se něco takového může v dnešní době stát. Tesla se může hrdě pyšnit jedním z nejpokročilejších pohonných systémů a přesto stále bojuje s podobnými drobnostmi, které výrazně poškozují dobré jméno značky.
Web Jalopnik proto kontaktoval s žádostí o vyjádření i samotnou automobilku, které odpověděla následovně: „Pro Model 3 jsme nastavili skutečně vysokou laťku a to co se stalo v těchto případech nesouvisí s tím, jak stavíme naše vozy. Vyšetřujeme tyto případy, snažíme se pochopit jejich příčinu a současně již jsme kontaktovali zákazníky, kterým se snažíme pomoci s vyřešením problémů k jejich spokojenosti.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).