O problémech s kvalitou výroby u elektromobilů značky Tesly už jsme psali mnohokrát. Ve většině případů šlo pouze o špatně slícované díly, které neměly na funkci vozu žádný vliv. Nyní se však u Modelu 3, jehož výroba již měla být údajně všech problémů zbavena, objevila další vada. A to docela výrazná.
Jak se totiž ukázalo, některé Tesly Model 3 si v dešti samovolně odkládají karosářské díly. Řeč je konkrétně o zadním nárazníku, který jednomu ze zákazníků upadl v silném dešti jen cca 30 minut po opuštění autosalonu. Zanedlouho poté se pak ozval další člověk, který se setkal s tím samým problémem.
Rithesh Nair, novopečený vlastník Tesly Model 3, uvedl na svůj Twitter následující: „Po půlhodinové cestě domů s novou Teslou Model 3 jsem vjel do silného deště a můj nárazník upadl." V příspěvku navíc označil i Elona Muska, ředitele společnosti, který je na Twitteru velice aktivním.
Musk se zatím k případu nevyjádřil, místo toho se však objevila reakce od uživatele s přezdívkou Ben, který přidal fotku podobně poškozené Tesly Model 3 s komentářem „Hele, vypadá stejně jako moje." Na Benově Twitteru jsme pak našli příspěvek, podle kterého odpadl nárazník z Tesly při jízdě vodou vysokou cca 30 - 38 centimetrů při rychlosti pod 17 km/h.
Podle jeho slov se začal zadní nárazník při jízdě vodou chovat jako padák až nakonec nápor vody nevydržel a upadl. Na vině je podle jeho slov špatný design a nyní zkoumá, zda se na problém vztahuje záruka.
Web Jalopnik, který na případ upozornil, odkazuje na různé internetové diskuze, podle kterých je na vině odpadání nárazníku kus látky / tkaniny, který má zakrývat spodní část vozu a současně má zabraňovat dostávání vody a nečistot do nárazníku.
Jakmile prý dojde poškození tohoto krytu," voda se začne valit do nárazníku a ten se tak mění v malý padák / přehradu. Po nějaké době už ale není schopen nadále vzdorovat váze či tlaku vody a tak se jednoduše sám vycvakne ze svých úchytů.
1/2 hr, bringing Model 3 home, run in to heavy rain on the streets & bumper comes off #devastated @Tesla #help @elonmusk pic.twitter.com/mOh2UAjWWr
— rithesh (@rithesh) 12. srpna 2018
@Tesla this is a result of driving my model 3 through 12-15 inches of water on the street at <10mph. The bumper became a parachute for the water. The design is intended to deflect. Advise on warranty? The service center was not helpful this AM and told me to find a body shop. pic.twitter.com/wwUZCFfkRi
— Ben (@Benj1Franks) 6. srpna 2018
Zda je toto vysvětlení pravdivé nevíme, ovšem jistý smysl by to dávalo. Stále je však nepochopitelné, jak se něco takového může v dnešní době stát. Tesla se může hrdě pyšnit jedním z nejpokročilejších pohonných systémů a přesto stále bojuje s podobnými drobnostmi, které výrazně poškozují dobré jméno značky.
Web Jalopnik proto kontaktoval s žádostí o vyjádření i samotnou automobilku, které odpověděla následovně: „Pro Model 3 jsme nastavili skutečně vysokou laťku a to co se stalo v těchto případech nesouvisí s tím, jak stavíme naše vozy. Vyšetřujeme tyto případy, snažíme se pochopit jejich příčinu a současně již jsme kontaktovali zákazníky, kterým se snažíme pomoci s vyřešením problémů k jejich spokojenosti.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.