O problémech s kvalitou výroby u elektromobilů značky Tesly už jsme psali mnohokrát. Ve většině případů šlo pouze o špatně slícované díly, které neměly na funkci vozu žádný vliv. Nyní se však u Modelu 3, jehož výroba již měla být údajně všech problémů zbavena, objevila další vada. A to docela výrazná.
Jak se totiž ukázalo, některé Tesly Model 3 si v dešti samovolně odkládají karosářské díly. Řeč je konkrétně o zadním nárazníku, který jednomu ze zákazníků upadl v silném dešti jen cca 30 minut po opuštění autosalonu. Zanedlouho poté se pak ozval další člověk, který se setkal s tím samým problémem.
Rithesh Nair, novopečený vlastník Tesly Model 3, uvedl na svůj Twitter následující: „Po půlhodinové cestě domů s novou Teslou Model 3 jsem vjel do silného deště a můj nárazník upadl." V příspěvku navíc označil i Elona Muska, ředitele společnosti, který je na Twitteru velice aktivním.
Musk se zatím k případu nevyjádřil, místo toho se však objevila reakce od uživatele s přezdívkou Ben, který přidal fotku podobně poškozené Tesly Model 3 s komentářem „Hele, vypadá stejně jako moje." Na Benově Twitteru jsme pak našli příspěvek, podle kterého odpadl nárazník z Tesly při jízdě vodou vysokou cca 30 - 38 centimetrů při rychlosti pod 17 km/h.
Podle jeho slov se začal zadní nárazník při jízdě vodou chovat jako padák až nakonec nápor vody nevydržel a upadl. Na vině je podle jeho slov špatný design a nyní zkoumá, zda se na problém vztahuje záruka.
Web Jalopnik, který na případ upozornil, odkazuje na různé internetové diskuze, podle kterých je na vině odpadání nárazníku kus látky / tkaniny, který má zakrývat spodní část vozu a současně má zabraňovat dostávání vody a nečistot do nárazníku.
Jakmile prý dojde poškození tohoto krytu," voda se začne valit do nárazníku a ten se tak mění v malý padák / přehradu. Po nějaké době už ale není schopen nadále vzdorovat váze či tlaku vody a tak se jednoduše sám vycvakne ze svých úchytů.
1/2 hr, bringing Model 3 home, run in to heavy rain on the streets & bumper comes off #devastated @Tesla #help @elonmusk pic.twitter.com/mOh2UAjWWr
— rithesh (@rithesh) 12. srpna 2018
@Tesla this is a result of driving my model 3 through 12-15 inches of water on the street at <10mph. The bumper became a parachute for the water. The design is intended to deflect. Advise on warranty? The service center was not helpful this AM and told me to find a body shop. pic.twitter.com/wwUZCFfkRi
— Ben (@Benj1Franks) 6. srpna 2018
Zda je toto vysvětlení pravdivé nevíme, ovšem jistý smysl by to dávalo. Stále je však nepochopitelné, jak se něco takového může v dnešní době stát. Tesla se může hrdě pyšnit jedním z nejpokročilejších pohonných systémů a přesto stále bojuje s podobnými drobnostmi, které výrazně poškozují dobré jméno značky.
Web Jalopnik proto kontaktoval s žádostí o vyjádření i samotnou automobilku, které odpověděla následovně: „Pro Model 3 jsme nastavili skutečně vysokou laťku a to co se stalo v těchto případech nesouvisí s tím, jak stavíme naše vozy. Vyšetřujeme tyto případy, snažíme se pochopit jejich příčinu a současně již jsme kontaktovali zákazníky, kterým se snažíme pomoci s vyřešením problémů k jejich spokojenosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.