V garážích našich babiček a dědečků se dá objevit celá řada pokladů, které nás fascinovaly zejména v dětství. Čím je ale člověk starší, tím spíše se přestává zajímat o tyto drobnosti a hledá něco zajímavějšího. Ve většině případů bude mít smůlu a jeho největším objevem bude staré sportovní vybavení. Někteří však najdou i mnohem zajímavější skvosty.
A s jedním takovým se na webu Reddit podělil i člověk vystupující pod přezdívkou „eriegin," který přidal několik fotografií s komentářem „Navzdory prachu a korozi je Lamborghini Countach 1981 mojí babičky pořád skvělé." A zatímco v 99 % případů by se jednalo jen o prazvláštní formu klamavé reklamy, tentokrát se jednalo o další z neuvěřitelných příběhů exkluzivního automobilu.
Příspěvek, který se na Redditu brzy dočkal obrovské pozornost, pak "eriegin" doplnil o příběh, jakým se vlastně úchvatné Lamborghini dostalo do garáže jeho babičky, jak dlouho v ní stojí a proč jeho jinak dokonalou karoserii hyzdí nánosy prachu a koroze.
„Můj děda si koupil tento vůz pro svou půjčovnu exotických vozidel v roce 1989, ovšem náklady na pojištění byly až příliš vysoké na provoz firmy a tak tohle auto (a řadu dalších, včetně Ferrari 308 předním) ukryl před a dovnitř nepříliš těsnící garáže, kde vozy stály přes 20 let. Proč je neprodal se mě neptejte, nemám nejmenší ponětí."
Jak je z několika málo snímků celkem dobře vidět, bílé Lamborghini by si zasloužilo drobnou renovaci, neboť jeho lak je silně zaprášený a na krytech mrkaček je dobře patrná koroze. Přes dvacet let ve vlhké garáži se na autě zkrátka musí podepsat. A tady to bohužel celkem odnesl i interiér. Co s vozem bude dál tak nevíme.
Sám nálezce, který vše publikoval na Redditu, v jednom ze svých příspěvků uvedl „Je neuvěřitelné a vzácné vidět něco tak krásného (a současně hodnotného) v této kondici. Být to na mě, vrátil bych autu život a vyčistil bych kompletně jeho interiér, ovšem exteriér bych nechal ve stavu v jakém je. Má totiž charakter a vypráví příběh vozu, který ho odlišuje od všech různých modelů Countach všude po světě. A toho si cením více, než dokonalého laku."
Jaká je hodnota samotného vozu si netroufáme ani odhadovat, ovšem podle webu GT Spirit by mohlo jít o poměrně vzácnou variantu Countach 500S, kterých se vyrobilo jen 321 kusů a pod kapotou ukrývaly 4.8 litrový motor V12. Poměrně konzervativní odhady ceny by se pak pohybovaly v rozmezí 400 až 500 000 dolarů (9 až 11.27 mil. Kč). V závislosti na stavu však nejspíš méně.
Za pozornost však stojí i červené Ferrari P308, které si v osmdesátých letech střihlo hlavní roli v detektivním seriálu Magnum, P.I. a v současnosti patří také k vyhledávaným modelům. A nezajímavým jistě nebude ani malý roadster ukrytý za Lamborghini. Zkrátka skvosty kam jen oko dohlédne.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?