V garážích našich babiček a dědečků se dá objevit celá řada pokladů, které nás fascinovaly zejména v dětství. Čím je ale člověk starší, tím spíše se přestává zajímat o tyto drobnosti a hledá něco zajímavějšího. Ve většině případů bude mít smůlu a jeho největším objevem bude staré sportovní vybavení. Někteří však najdou i mnohem zajímavější skvosty.
A s jedním takovým se na webu Reddit podělil i člověk vystupující pod přezdívkou „eriegin," který přidal několik fotografií s komentářem „Navzdory prachu a korozi je Lamborghini Countach 1981 mojí babičky pořád skvělé." A zatímco v 99 % případů by se jednalo jen o prazvláštní formu klamavé reklamy, tentokrát se jednalo o další z neuvěřitelných příběhů exkluzivního automobilu.
Příspěvek, který se na Redditu brzy dočkal obrovské pozornost, pak "eriegin" doplnil o příběh, jakým se vlastně úchvatné Lamborghini dostalo do garáže jeho babičky, jak dlouho v ní stojí a proč jeho jinak dokonalou karoserii hyzdí nánosy prachu a koroze.
„Můj děda si koupil tento vůz pro svou půjčovnu exotických vozidel v roce 1989, ovšem náklady na pojištění byly až příliš vysoké na provoz firmy a tak tohle auto (a řadu dalších, včetně Ferrari 308 předním) ukryl před a dovnitř nepříliš těsnící garáže, kde vozy stály přes 20 let. Proč je neprodal se mě neptejte, nemám nejmenší ponětí."
Jak je z několika málo snímků celkem dobře vidět, bílé Lamborghini by si zasloužilo drobnou renovaci, neboť jeho lak je silně zaprášený a na krytech mrkaček je dobře patrná koroze. Přes dvacet let ve vlhké garáži se na autě zkrátka musí podepsat. A tady to bohužel celkem odnesl i interiér. Co s vozem bude dál tak nevíme.
Sám nálezce, který vše publikoval na Redditu, v jednom ze svých příspěvků uvedl „Je neuvěřitelné a vzácné vidět něco tak krásného (a současně hodnotného) v této kondici. Být to na mě, vrátil bych autu život a vyčistil bych kompletně jeho interiér, ovšem exteriér bych nechal ve stavu v jakém je. Má totiž charakter a vypráví příběh vozu, který ho odlišuje od všech různých modelů Countach všude po světě. A toho si cením více, než dokonalého laku."
Jaká je hodnota samotného vozu si netroufáme ani odhadovat, ovšem podle webu GT Spirit by mohlo jít o poměrně vzácnou variantu Countach 500S, kterých se vyrobilo jen 321 kusů a pod kapotou ukrývaly 4.8 litrový motor V12. Poměrně konzervativní odhady ceny by se pak pohybovaly v rozmezí 400 až 500 000 dolarů (9 až 11.27 mil. Kč). V závislosti na stavu však nejspíš méně.
Za pozornost však stojí i červené Ferrari P308, které si v osmdesátých letech střihlo hlavní roli v detektivním seriálu Magnum, P.I. a v současnosti patří také k vyhledávaným modelům. A nezajímavým jistě nebude ani malý roadster ukrytý za Lamborghini. Zkrátka skvosty kam jen oko dohlédne.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.