V garážích našich babiček a dědečků se dá objevit celá řada pokladů, které nás fascinovaly zejména v dětství. Čím je ale člověk starší, tím spíše se přestává zajímat o tyto drobnosti a hledá něco zajímavějšího. Ve většině případů bude mít smůlu a jeho největším objevem bude staré sportovní vybavení. Někteří však najdou i mnohem zajímavější skvosty.
A s jedním takovým se na webu Reddit podělil i člověk vystupující pod přezdívkou „eriegin," který přidal několik fotografií s komentářem „Navzdory prachu a korozi je Lamborghini Countach 1981 mojí babičky pořád skvělé." A zatímco v 99 % případů by se jednalo jen o prazvláštní formu klamavé reklamy, tentokrát se jednalo o další z neuvěřitelných příběhů exkluzivního automobilu.
Příspěvek, který se na Redditu brzy dočkal obrovské pozornost, pak "eriegin" doplnil o příběh, jakým se vlastně úchvatné Lamborghini dostalo do garáže jeho babičky, jak dlouho v ní stojí a proč jeho jinak dokonalou karoserii hyzdí nánosy prachu a koroze.
„Můj děda si koupil tento vůz pro svou půjčovnu exotických vozidel v roce 1989, ovšem náklady na pojištění byly až příliš vysoké na provoz firmy a tak tohle auto (a řadu dalších, včetně Ferrari 308 předním) ukryl před a dovnitř nepříliš těsnící garáže, kde vozy stály přes 20 let. Proč je neprodal se mě neptejte, nemám nejmenší ponětí."
Jak je z několika málo snímků celkem dobře vidět, bílé Lamborghini by si zasloužilo drobnou renovaci, neboť jeho lak je silně zaprášený a na krytech mrkaček je dobře patrná koroze. Přes dvacet let ve vlhké garáži se na autě zkrátka musí podepsat. A tady to bohužel celkem odnesl i interiér. Co s vozem bude dál tak nevíme.
Sám nálezce, který vše publikoval na Redditu, v jednom ze svých příspěvků uvedl „Je neuvěřitelné a vzácné vidět něco tak krásného (a současně hodnotného) v této kondici. Být to na mě, vrátil bych autu život a vyčistil bych kompletně jeho interiér, ovšem exteriér bych nechal ve stavu v jakém je. Má totiž charakter a vypráví příběh vozu, který ho odlišuje od všech různých modelů Countach všude po světě. A toho si cením více, než dokonalého laku."
Jaká je hodnota samotného vozu si netroufáme ani odhadovat, ovšem podle webu GT Spirit by mohlo jít o poměrně vzácnou variantu Countach 500S, kterých se vyrobilo jen 321 kusů a pod kapotou ukrývaly 4.8 litrový motor V12. Poměrně konzervativní odhady ceny by se pak pohybovaly v rozmezí 400 až 500 000 dolarů (9 až 11.27 mil. Kč). V závislosti na stavu však nejspíš méně.
Za pozornost však stojí i červené Ferrari P308, které si v osmdesátých letech střihlo hlavní roli v detektivním seriálu Magnum, P.I. a v současnosti patří také k vyhledávaným modelům. A nezajímavým jistě nebude ani malý roadster ukrytý za Lamborghini. Zkrátka skvosty kam jen oko dohlédne.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?