V garážích našich babiček a dědečků se dá objevit celá řada pokladů, které nás fascinovaly zejména v dětství. Čím je ale člověk starší, tím spíše se přestává zajímat o tyto drobnosti a hledá něco zajímavějšího. Ve většině případů bude mít smůlu a jeho největším objevem bude staré sportovní vybavení. Někteří však najdou i mnohem zajímavější skvosty.
A s jedním takovým se na webu Reddit podělil i člověk vystupující pod přezdívkou „eriegin," který přidal několik fotografií s komentářem „Navzdory prachu a korozi je Lamborghini Countach 1981 mojí babičky pořád skvělé." A zatímco v 99 % případů by se jednalo jen o prazvláštní formu klamavé reklamy, tentokrát se jednalo o další z neuvěřitelných příběhů exkluzivního automobilu.
Příspěvek, který se na Redditu brzy dočkal obrovské pozornost, pak "eriegin" doplnil o příběh, jakým se vlastně úchvatné Lamborghini dostalo do garáže jeho babičky, jak dlouho v ní stojí a proč jeho jinak dokonalou karoserii hyzdí nánosy prachu a koroze.
„Můj děda si koupil tento vůz pro svou půjčovnu exotických vozidel v roce 1989, ovšem náklady na pojištění byly až příliš vysoké na provoz firmy a tak tohle auto (a řadu dalších, včetně Ferrari 308 předním) ukryl před a dovnitř nepříliš těsnící garáže, kde vozy stály přes 20 let. Proč je neprodal se mě neptejte, nemám nejmenší ponětí."
Jak je z několika málo snímků celkem dobře vidět, bílé Lamborghini by si zasloužilo drobnou renovaci, neboť jeho lak je silně zaprášený a na krytech mrkaček je dobře patrná koroze. Přes dvacet let ve vlhké garáži se na autě zkrátka musí podepsat. A tady to bohužel celkem odnesl i interiér. Co s vozem bude dál tak nevíme.
Sám nálezce, který vše publikoval na Redditu, v jednom ze svých příspěvků uvedl „Je neuvěřitelné a vzácné vidět něco tak krásného (a současně hodnotného) v této kondici. Být to na mě, vrátil bych autu život a vyčistil bych kompletně jeho interiér, ovšem exteriér bych nechal ve stavu v jakém je. Má totiž charakter a vypráví příběh vozu, který ho odlišuje od všech různých modelů Countach všude po světě. A toho si cením více, než dokonalého laku."
Jaká je hodnota samotného vozu si netroufáme ani odhadovat, ovšem podle webu GT Spirit by mohlo jít o poměrně vzácnou variantu Countach 500S, kterých se vyrobilo jen 321 kusů a pod kapotou ukrývaly 4.8 litrový motor V12. Poměrně konzervativní odhady ceny by se pak pohybovaly v rozmezí 400 až 500 000 dolarů (9 až 11.27 mil. Kč). V závislosti na stavu však nejspíš méně.
Za pozornost však stojí i červené Ferrari P308, které si v osmdesátých letech střihlo hlavní roli v detektivním seriálu Magnum, P.I. a v současnosti patří také k vyhledávaným modelům. A nezajímavým jistě nebude ani malý roadster ukrytý za Lamborghini. Zkrátka skvosty kam jen oko dohlédne.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?