Automobil Sports Activity Vehicle míří do segmentu luxusních vozů. Na této cestě prochází náročným maratonem vytrvalostních testů. Mimořádně rozsáhlý testovací program zahrnuje zkoušky maskovaných prototypů BMW X7 v rozmanitých podmínkách po celém světě.
Po dřívějších testech v zimním prostředí za polárním kruhem následovaly vytrvalostní testy jízd na dlouhé vzdálenosti v pouštních pistách a na nezpevněných cestách Jihoafrické republiky. Hektické rozjezdy a zastavení v hustém městském provozu jsou následovány dynamickou jízdou na zatáčkovitých horských silnicích. Mimořádné jízdní schopnosti prvního BMW řady X mířícího do segmentu luxusních vozů jsou jasně patrné na širokém spektru silnic a cest, stejně jako za všech myslitelných povětrnostních podmínek.
Působivý vzhled a objemný vnitřní prostor, komfortní jízda, propracované technologie podvozku a exkluzivní prvky výbavy BMW X7 jsou nejnovější interpretací radosti z jízdy v luxusu od prémiové mnichovské automobilky. Unikátní kombinace schopností jízdy po cestách s nezpevněným povrchem a výjimečné jízdní dynamiky na běžných silnicích, které jsou pro vozy Sports Activity Vehicle typické, vstupuje do dalšího automobilového segmentu. Představením svého nejnovějšího a největšího modelu řady X, plánovaným na konec roku 2018, BMW pokračuje ve své ofenzivě v luxusním segmentu dalším fascinujícím automobilovým konceptem.
Prototypy BMW X7 byly postaveny v americké továrně BMW ve Spartanburgu. Toto hlavní centrum pro vozy BMW řady X je situované v Jižní Karolíně a bude taktéž místem výroby sériových vozů. I přes maskující kamufláž jsou již z předprodukčních vozů zřejmé vyvážené tvary BMW X7.
V novém BMW X7 vytváří spojení luxusu, individuality a sportovnosti unikátní celek. Aktuálně prováděné testy působivým způsobem demonstrují jízdní zážitky, které bude možné prožít v luxusním prostředí interiéru tohoto vozu v různých klimatických podmínkách a na různých typech povrchů. V zimním testovacím centru ve švédském Arjeplogu, v testech v horkém prostředí, ale také v situacích běžného provozu v okolí domovského Spartanburgu již měly prototypy nového BMW X7 možnost předvést mimořádný luxus a schopnosti, které nabízejí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.