Automobil Sports Activity Vehicle míří do segmentu luxusních vozů. Na této cestě prochází náročným maratonem vytrvalostních testů. Mimořádně rozsáhlý testovací program zahrnuje zkoušky maskovaných prototypů BMW X7 v rozmanitých podmínkách po celém světě.
Po dřívějších testech v zimním prostředí za polárním kruhem následovaly vytrvalostní testy jízd na dlouhé vzdálenosti v pouštních pistách a na nezpevněných cestách Jihoafrické republiky. Hektické rozjezdy a zastavení v hustém městském provozu jsou následovány dynamickou jízdou na zatáčkovitých horských silnicích. Mimořádné jízdní schopnosti prvního BMW řady X mířícího do segmentu luxusních vozů jsou jasně patrné na širokém spektru silnic a cest, stejně jako za všech myslitelných povětrnostních podmínek.
Působivý vzhled a objemný vnitřní prostor, komfortní jízda, propracované technologie podvozku a exkluzivní prvky výbavy BMW X7 jsou nejnovější interpretací radosti z jízdy v luxusu od prémiové mnichovské automobilky. Unikátní kombinace schopností jízdy po cestách s nezpevněným povrchem a výjimečné jízdní dynamiky na běžných silnicích, které jsou pro vozy Sports Activity Vehicle typické, vstupuje do dalšího automobilového segmentu. Představením svého nejnovějšího a největšího modelu řady X, plánovaným na konec roku 2018, BMW pokračuje ve své ofenzivě v luxusním segmentu dalším fascinujícím automobilovým konceptem.
Prototypy BMW X7 byly postaveny v americké továrně BMW ve Spartanburgu. Toto hlavní centrum pro vozy BMW řady X je situované v Jižní Karolíně a bude taktéž místem výroby sériových vozů. I přes maskující kamufláž jsou již z předprodukčních vozů zřejmé vyvážené tvary BMW X7.
V novém BMW X7 vytváří spojení luxusu, individuality a sportovnosti unikátní celek. Aktuálně prováděné testy působivým způsobem demonstrují jízdní zážitky, které bude možné prožít v luxusním prostředí interiéru tohoto vozu v různých klimatických podmínkách a na různých typech povrchů. V zimním testovacím centru ve švédském Arjeplogu, v testech v horkém prostředí, ale také v situacích běžného provozu v okolí domovského Spartanburgu již měly prototypy nového BMW X7 možnost předvést mimořádný luxus a schopnosti, které nabízejí.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).