Automobil Sports Activity Vehicle míří do segmentu luxusních vozů. Na této cestě prochází náročným maratonem vytrvalostních testů. Mimořádně rozsáhlý testovací program zahrnuje zkoušky maskovaných prototypů BMW X7 v rozmanitých podmínkách po celém světě.
Po dřívějších testech v zimním prostředí za polárním kruhem následovaly vytrvalostní testy jízd na dlouhé vzdálenosti v pouštních pistách a na nezpevněných cestách Jihoafrické republiky. Hektické rozjezdy a zastavení v hustém městském provozu jsou následovány dynamickou jízdou na zatáčkovitých horských silnicích. Mimořádné jízdní schopnosti prvního BMW řady X mířícího do segmentu luxusních vozů jsou jasně patrné na širokém spektru silnic a cest, stejně jako za všech myslitelných povětrnostních podmínek.
Působivý vzhled a objemný vnitřní prostor, komfortní jízda, propracované technologie podvozku a exkluzivní prvky výbavy BMW X7 jsou nejnovější interpretací radosti z jízdy v luxusu od prémiové mnichovské automobilky. Unikátní kombinace schopností jízdy po cestách s nezpevněným povrchem a výjimečné jízdní dynamiky na běžných silnicích, které jsou pro vozy Sports Activity Vehicle typické, vstupuje do dalšího automobilového segmentu. Představením svého nejnovějšího a největšího modelu řady X, plánovaným na konec roku 2018, BMW pokračuje ve své ofenzivě v luxusním segmentu dalším fascinujícím automobilovým konceptem.
Prototypy BMW X7 byly postaveny v americké továrně BMW ve Spartanburgu. Toto hlavní centrum pro vozy BMW řady X je situované v Jižní Karolíně a bude taktéž místem výroby sériových vozů. I přes maskující kamufláž jsou již z předprodukčních vozů zřejmé vyvážené tvary BMW X7.
V novém BMW X7 vytváří spojení luxusu, individuality a sportovnosti unikátní celek. Aktuálně prováděné testy působivým způsobem demonstrují jízdní zážitky, které bude možné prožít v luxusním prostředí interiéru tohoto vozu v různých klimatických podmínkách a na různých typech povrchů. V zimním testovacím centru ve švédském Arjeplogu, v testech v horkém prostředí, ale také v situacích běžného provozu v okolí domovského Spartanburgu již měly prototypy nového BMW X7 možnost předvést mimořádný luxus a schopnosti, které nabízejí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.