Ford Mustang je již přes padesát let jedním z nejoblíbenějších sportovních vozů na americkém trhu a v posledních třech letech si současně drží pozici celosvětově nejprodávanějšího sportovního automobilu. Není tedy divu, že když měl z výrobního pásu sjet vůz s pořadovým číslem 10 000 000, neodpustila si automobilka menší oslavu.
Již začátkem týdne se na instagramovém profilu "Official Ford Guy" objevil bílý Ford Mustang Cabriolet v odstínu Wimbledon White, který měl podle autora předznamenávat významný milník. Následně automobilka oznámila, že díky tomuto vozidlu sestavenému v továrně Flat Rock v Michiganu již bylo vyrobeno rovných deset milionů Mustangů.
„Mustang je srdcem i duší společnosti a oblíbencem celého světa," pronesl během slavnostního okamžiku Jim Farley, prezident globálního obchodu Fordu. „Cítím stejné vzrušení kdykoliv vidím jet Mustang ulicemi Detroitu, Londýna nebo Pekingu, jako když jsem si koupil svůj první vůz - Ford Mustang Coupe z roku 1996, kterým jsem jako teenager jezdil napříč zemí. Mustang je zkrátka důvodem k úsměvu."
Jubilejní Mustang je kabriolet ve verzi GT, který ukrývá pod kapotou 5.0 litrový motor V8 Coyote o výkonu 466 koní (343 kW). Ten je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, která přenáší výkon na zadní kola. Podle Fordu byl vůz lakován stejnou barvou, jako vůbec první Mustang v roce 1964. Ten dostal VIN číslo 001 a pod jeho kapotou se také ukrýval osmiválec a manuální převodovka.
Součástí slavností, které se konaly před centrálou Fordu v Dearborn, byl i přelet druhoválečných stíhaček P-51 Mustang a slavnostní průvod různých Mustangů z padesátileté historie tohoto úspěšného modelu. Samotný Mustang se během uplynulých 54 let vyráběl i v továrnách San Jose, Metuchen a samozřejmě v domovském Dearborn.
Současná, již šestá, generace Mustangu měla premiéru v roce 2015 a poprvé nabídla nezávislé zavěšení zadní nápravy a vlajkové lodě v podobě Shelby GT350 a GT350R. V roce 2018 se pak objevil upravený 5.0 litrový vidlicový osmiválec Coyote a několik drobných designových změn. Začátkem tohoto roku pak Ford představil unikátní edici Bullit, která dostala kromě několika specifických designových prvků i vyšší výkon 488 koní (358 kW) a šestistupňovou manuální převodovku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?