Ford Mustang je již přes padesát let jedním z nejoblíbenějších sportovních vozů na americkém trhu a v posledních třech letech si současně drží pozici celosvětově nejprodávanějšího sportovního automobilu. Není tedy divu, že když měl z výrobního pásu sjet vůz s pořadovým číslem 10 000 000, neodpustila si automobilka menší oslavu.
Již začátkem týdne se na instagramovém profilu "Official Ford Guy" objevil bílý Ford Mustang Cabriolet v odstínu Wimbledon White, který měl podle autora předznamenávat významný milník. Následně automobilka oznámila, že díky tomuto vozidlu sestavenému v továrně Flat Rock v Michiganu již bylo vyrobeno rovných deset milionů Mustangů.
„Mustang je srdcem i duší společnosti a oblíbencem celého světa," pronesl během slavnostního okamžiku Jim Farley, prezident globálního obchodu Fordu. „Cítím stejné vzrušení kdykoliv vidím jet Mustang ulicemi Detroitu, Londýna nebo Pekingu, jako když jsem si koupil svůj první vůz - Ford Mustang Coupe z roku 1996, kterým jsem jako teenager jezdil napříč zemí. Mustang je zkrátka důvodem k úsměvu."
Jubilejní Mustang je kabriolet ve verzi GT, který ukrývá pod kapotou 5.0 litrový motor V8 Coyote o výkonu 466 koní (343 kW). Ten je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, která přenáší výkon na zadní kola. Podle Fordu byl vůz lakován stejnou barvou, jako vůbec první Mustang v roce 1964. Ten dostal VIN číslo 001 a pod jeho kapotou se také ukrýval osmiválec a manuální převodovka.
Součástí slavností, které se konaly před centrálou Fordu v Dearborn, byl i přelet druhoválečných stíhaček P-51 Mustang a slavnostní průvod různých Mustangů z padesátileté historie tohoto úspěšného modelu. Samotný Mustang se během uplynulých 54 let vyráběl i v továrnách San Jose, Metuchen a samozřejmě v domovském Dearborn.
Současná, již šestá, generace Mustangu měla premiéru v roce 2015 a poprvé nabídla nezávislé zavěšení zadní nápravy a vlajkové lodě v podobě Shelby GT350 a GT350R. V roce 2018 se pak objevil upravený 5.0 litrový vidlicový osmiválec Coyote a několik drobných designových změn. Začátkem tohoto roku pak Ford představil unikátní edici Bullit, která dostala kromě několika specifických designových prvků i vyšší výkon 488 koní (358 kW) a šestistupňovou manuální převodovku.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.