Ford Mustang je již přes padesát let jedním z nejoblíbenějších sportovních vozů na americkém trhu a v posledních třech letech si současně drží pozici celosvětově nejprodávanějšího sportovního automobilu. Není tedy divu, že když měl z výrobního pásu sjet vůz s pořadovým číslem 10 000 000, neodpustila si automobilka menší oslavu.
Již začátkem týdne se na instagramovém profilu "Official Ford Guy" objevil bílý Ford Mustang Cabriolet v odstínu Wimbledon White, který měl podle autora předznamenávat významný milník. Následně automobilka oznámila, že díky tomuto vozidlu sestavenému v továrně Flat Rock v Michiganu již bylo vyrobeno rovných deset milionů Mustangů.
„Mustang je srdcem i duší společnosti a oblíbencem celého světa," pronesl během slavnostního okamžiku Jim Farley, prezident globálního obchodu Fordu. „Cítím stejné vzrušení kdykoliv vidím jet Mustang ulicemi Detroitu, Londýna nebo Pekingu, jako když jsem si koupil svůj první vůz - Ford Mustang Coupe z roku 1996, kterým jsem jako teenager jezdil napříč zemí. Mustang je zkrátka důvodem k úsměvu."
Jubilejní Mustang je kabriolet ve verzi GT, který ukrývá pod kapotou 5.0 litrový motor V8 Coyote o výkonu 466 koní (343 kW). Ten je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, která přenáší výkon na zadní kola. Podle Fordu byl vůz lakován stejnou barvou, jako vůbec první Mustang v roce 1964. Ten dostal VIN číslo 001 a pod jeho kapotou se také ukrýval osmiválec a manuální převodovka.
Součástí slavností, které se konaly před centrálou Fordu v Dearborn, byl i přelet druhoválečných stíhaček P-51 Mustang a slavnostní průvod různých Mustangů z padesátileté historie tohoto úspěšného modelu. Samotný Mustang se během uplynulých 54 let vyráběl i v továrnách San Jose, Metuchen a samozřejmě v domovském Dearborn.
Současná, již šestá, generace Mustangu měla premiéru v roce 2015 a poprvé nabídla nezávislé zavěšení zadní nápravy a vlajkové lodě v podobě Shelby GT350 a GT350R. V roce 2018 se pak objevil upravený 5.0 litrový vidlicový osmiválec Coyote a několik drobných designových změn. Začátkem tohoto roku pak Ford představil unikátní edici Bullit, která dostala kromě několika specifických designových prvků i vyšší výkon 488 koní (358 kW) a šestistupňovou manuální převodovku.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).