Legenda jménem Mustang slaví výročí, z pásů již sjelo přes 10 000 000 vozů

Ford slaví významné výročí, na silnice již vyslal přes 10 000 000 Mustangů
Ford slaví významné výročí, na silnice již vyslal přes 10 000 000 Mustangů, foto: Ford
Antonín Marek , AutoRoad.cz 9. srpna 2018 12:12
Sdílej:

Ford Mustang je již přes padesát let jedním z nejoblíbenějších sportovních vozů na americkém trhu a v posledních třech letech si současně drží pozici celosvětově nejprodávanějšího sportovního automobilu. Není tedy divu, že když měl z výrobního pásu sjet vůz s pořadovým číslem 10 000 000, neodpustila si automobilka menší oslavu.

Již začátkem týdne se na instagramovém profilu "Official Ford Guy" objevil bílý Ford Mustang Cabriolet v odstínu Wimbledon White, který měl podle autora předznamenávat významný milník. Následně automobilka oznámila, že díky tomuto vozidlu sestavenému v továrně Flat Rock v Michiganu již bylo vyrobeno rovných deset milionů Mustangů.

„Mustang je srdcem i duší společnosti a oblíbencem celého světa," pronesl během slavnostního okamžiku Jim Farley, prezident globálního obchodu Fordu. „Cítím stejné vzrušení kdykoliv vidím jet Mustang ulicemi Detroitu, Londýna nebo Pekingu, jako když jsem si koupil svůj první vůz - Ford Mustang Coupe z roku 1996, kterým jsem jako teenager jezdil napříč zemí. Mustang je zkrátka důvodem k úsměvu."

Jubilejní Mustang je kabriolet ve verzi GT, který ukrývá pod kapotou 5.0 litrový motor V8 Coyote o výkonu 466 koní (343 kW). Ten je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, která přenáší výkon na zadní kola. Podle Fordu byl vůz lakován stejnou barvou, jako vůbec první Mustang v roce 1964. Ten dostal VIN číslo 001 a pod jeho kapotou se také ukrýval osmiválec a manuální převodovka.

Součástí slavností, které se konaly před centrálou Fordu v Dearborn, byl i přelet druhoválečných stíhaček P-51 Mustang a slavnostní průvod různých Mustangů z padesátileté historie tohoto úspěšného modelu. Samotný Mustang se během uplynulých 54 let vyráběl i v továrnách San Jose, Metuchen a samozřejmě v domovském Dearborn.

Současná, již šestá, generace Mustangu měla premiéru v roce 2015 a poprvé nabídla nezávislé zavěšení zadní nápravy a vlajkové lodě v podobě Shelby GT350 a GT350R. V roce 2018 se pak objevil upravený 5.0 litrový vidlicový osmiválec Coyote a několik drobných designových změn. Začátkem tohoto roku pak Ford představil unikátní edici Bullit, která dostala kromě několika specifických designových prvků i vyšší výkon 488 koní (358 kW) a šestistupňovou manuální převodovku.

Stalo se
Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?

Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.