Bránit se před zloději aut obvykle vyžaduje investice do alarmu, zámku převodovky nebo sledovacího zařízení. V zámoří si však lze tyto starosti usnadnit pouze správnou volbou převodovky. Jak se totiž opět ukázalo, manuální řazení a tři pedály se stávají pro americké zloděje aut naprosto nepřekonatelným problémem. Své by o tom mohla vyprávět dvojice mladíků, které minulou středu zadrželi policisté v americkém státě Tennessee.
Krádež auta je ohavným zločinem, ovšem pokusit se během jednoho dne okrást o automobil hned dvě ženy, to už chce skutečnou absenci jakýchkoliv morálních zábran. Přesto se o to minulou středu pokusila dvojice mladíků ve věku 15 a 17 let, jak nyní informoval zpravodajský server RNN s odkazem na tiskovou zprávu policejního oddělení.
Dvojice mladíků se pokusila během středečního večera / noci okrást o automobily rovnou dvě ženy, jejich pokus však naštěstí pokaždé skončil nezdarem. Během prvního pokusu se pokoušeli dostat ženu z auta zaparkovaného v parkovací garáži. Mladíci měli obestoupit vůz z obou stran a následně křičeli na ženu, ať vypadne z auta a pokoušeli se jí z něj i vytáhnout.
Žena se však odmítala vzdát, začala křičet a opřela se o klakson, což oba mladíky zřejmě překvapilo a tak se nakonec dali na útěk. Žena podle všeho utrpěla drobná zranění, ovšem ošetření nakonec odmítla.
Dvojice lupičů amatérů se však odmítala vzdát a zhruba v půl osmé večer si vybrala novou oběť. Tou byla opět žena, která zrovna zaparkovala svůj vůz na parkovišti a vydala se k obchodu. V ten moment ale přiběhli zloději, vytrhli ji klíče od vozu z ruky a během chvíle už seděli za volantem.
„Během pár sekund ale vystoupili z vozu a vydali se na útěk po svých, neboť nebyli schopni řídit s manuálním řazením," uvádí tisková zpráva. Podobné zprávy se přitom v zámoří objevují poměrně často, jak uvádí web Jalopnik.
Oba zloděje naštěstí ještě během večera zadrželi policisté a nyní budou čelit obviněním z pokusu o krádež vozidla, přepadení, atd. Jaké tresty výtržníkům hrozí bohužel nevíme, upřímně ale doufáme, že za své zbabělé jednání (přepadli pouze ženy) si vyslechnou adekvátní trest.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.