Bránit se před zloději aut obvykle vyžaduje investice do alarmu, zámku převodovky nebo sledovacího zařízení. V zámoří si však lze tyto starosti usnadnit pouze správnou volbou převodovky. Jak se totiž opět ukázalo, manuální řazení a tři pedály se stávají pro americké zloděje aut naprosto nepřekonatelným problémem. Své by o tom mohla vyprávět dvojice mladíků, které minulou středu zadrželi policisté v americkém státě Tennessee.
Krádež auta je ohavným zločinem, ovšem pokusit se během jednoho dne okrást o automobil hned dvě ženy, to už chce skutečnou absenci jakýchkoliv morálních zábran. Přesto se o to minulou středu pokusila dvojice mladíků ve věku 15 a 17 let, jak nyní informoval zpravodajský server RNN s odkazem na tiskovou zprávu policejního oddělení.
Dvojice mladíků se pokusila během středečního večera / noci okrást o automobily rovnou dvě ženy, jejich pokus však naštěstí pokaždé skončil nezdarem. Během prvního pokusu se pokoušeli dostat ženu z auta zaparkovaného v parkovací garáži. Mladíci měli obestoupit vůz z obou stran a následně křičeli na ženu, ať vypadne z auta a pokoušeli se jí z něj i vytáhnout.
Žena se však odmítala vzdát, začala křičet a opřela se o klakson, což oba mladíky zřejmě překvapilo a tak se nakonec dali na útěk. Žena podle všeho utrpěla drobná zranění, ovšem ošetření nakonec odmítla.
Dvojice lupičů amatérů se však odmítala vzdát a zhruba v půl osmé večer si vybrala novou oběť. Tou byla opět žena, která zrovna zaparkovala svůj vůz na parkovišti a vydala se k obchodu. V ten moment ale přiběhli zloději, vytrhli ji klíče od vozu z ruky a během chvíle už seděli za volantem.
„Během pár sekund ale vystoupili z vozu a vydali se na útěk po svých, neboť nebyli schopni řídit s manuálním řazením," uvádí tisková zpráva. Podobné zprávy se přitom v zámoří objevují poměrně často, jak uvádí web Jalopnik.
Oba zloděje naštěstí ještě během večera zadrželi policisté a nyní budou čelit obviněním z pokusu o krádež vozidla, přepadení, atd. Jaké tresty výtržníkům hrozí bohužel nevíme, upřímně ale doufáme, že za své zbabělé jednání (přepadli pouze ženy) si vyslechnou adekvátní trest.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?