Bránit se před zloději aut obvykle vyžaduje investice do alarmu, zámku převodovky nebo sledovacího zařízení. V zámoří si však lze tyto starosti usnadnit pouze správnou volbou převodovky. Jak se totiž opět ukázalo, manuální řazení a tři pedály se stávají pro americké zloděje aut naprosto nepřekonatelným problémem. Své by o tom mohla vyprávět dvojice mladíků, které minulou středu zadrželi policisté v americkém státě Tennessee.
Krádež auta je ohavným zločinem, ovšem pokusit se během jednoho dne okrást o automobil hned dvě ženy, to už chce skutečnou absenci jakýchkoliv morálních zábran. Přesto se o to minulou středu pokusila dvojice mladíků ve věku 15 a 17 let, jak nyní informoval zpravodajský server RNN s odkazem na tiskovou zprávu policejního oddělení.
Dvojice mladíků se pokusila během středečního večera / noci okrást o automobily rovnou dvě ženy, jejich pokus však naštěstí pokaždé skončil nezdarem. Během prvního pokusu se pokoušeli dostat ženu z auta zaparkovaného v parkovací garáži. Mladíci měli obestoupit vůz z obou stran a následně křičeli na ženu, ať vypadne z auta a pokoušeli se jí z něj i vytáhnout.
Žena se však odmítala vzdát, začala křičet a opřela se o klakson, což oba mladíky zřejmě překvapilo a tak se nakonec dali na útěk. Žena podle všeho utrpěla drobná zranění, ovšem ošetření nakonec odmítla.
Dvojice lupičů amatérů se však odmítala vzdát a zhruba v půl osmé večer si vybrala novou oběť. Tou byla opět žena, která zrovna zaparkovala svůj vůz na parkovišti a vydala se k obchodu. V ten moment ale přiběhli zloději, vytrhli ji klíče od vozu z ruky a během chvíle už seděli za volantem.
„Během pár sekund ale vystoupili z vozu a vydali se na útěk po svých, neboť nebyli schopni řídit s manuálním řazením," uvádí tisková zpráva. Podobné zprávy se přitom v zámoří objevují poměrně často, jak uvádí web Jalopnik.
Oba zloděje naštěstí ještě během večera zadrželi policisté a nyní budou čelit obviněním z pokusu o krádež vozidla, přepadení, atd. Jaké tresty výtržníkům hrozí bohužel nevíme, upřímně ale doufáme, že za své zbabělé jednání (přepadli pouze ženy) si vyslechnou adekvátní trest.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.