Většina řidičů se na víceproudých silnicích obává zejména pokuty za rychlou jízdu, na pozoru by se však měli mít i řidiči, kteří stále ještě nepochopili, že levý pruh je určený pro rychleji jedoucí řidiče. Pokud se totiž tato nesourodá dvojice v levém pruhu střetne, mohou z toho vzejít velice vážné následky. Na mnoha místech se tak rozhodl tento nebezpečný zlozvyk skutečně tvrdě pokutovat.
V rozmezí od 1. do 27. července tohoto roku zastavila a pokutovala státní policie z amerického Idaho celkem pět řidičů, přičemž dva z nich si odnesli pokutu 90 dolarů (1 996 Kč) za porušení nově zavedeného zákona, který se vztahuje k blokování levého dálničního pruhu.
Jak informoval web The Drive, stát Idaho zavedl počátkem minulého měsíce nové nařízení, podle kterého nesmí řidiči v levém pruhu cestovat pod zákonem předepsanou rychlostí, která je pro daný úsek dálnice stanovena. Za jízdu přesně předepsanou rychlostí se však řidiči v levém pruhu postihu bát nemusí.
Úsměvné však je, že během měsíce, kdy policisté pokutovali dvojici řidičů za příliš pomalou jízdu, se místním policistům podařilo zadržet cca 2 495 řidičů, kteří rychlost naopak překračovali. Kolik bylo rozdáno pokut či varování však policisté nezmiňují.
„Pokud se řidiči pohybují v levém pruhu pomalu, může to vést k nehodám a tragédiím," uvedl poručík Shawn Staley ze státní policie Idaho v rozhovoru pro Idaho Press. „Je to otravné pro většinu motoristů," dodává Stanley. „A pokud vidíme problém, nebo nebezpečnou situaci, rozdáváme pokuty."
Zákaz pomalé jízdy v levém pruhu vydalo v současnosti cca 45 z celkem 50 amerických států. Většina států se ale do této skupinky připojila až relativně nedávno. Například stát Tennesse v roce 2016 a Oklahoma v roce 2018.
Mnohem zajímavější však je, s jakými řidiči se tammí policisté setkávají. Zatímco v Oklahomě padlo během prvních tří měsíců okolo 60 pokut, v Idahu vydali během prvního měsíce jen dvě. Nejhorší situace je ale stejně ve Washingtonu, kde bylo v roce 2016 zastaveno za blokování levého pruhu přes 16 000 řidičů.
Navzdory stále aktivnějším policistům však pokuty nejsou tím nejlepším důvodem, proč se vyhýbat pomalé jízdě v levém pruhu. Tento nešvar je totiž skutečně nebezpečný a ne nadarmo se levému pruhu říká pruh rychlý. Je totiž určen k předjíždění.
A ačkoliv se v současnosti bavíme jen o USA, upřímně by nám snad ani nevadilo, kdyby policisté upozorňovali na tento nešvar a řešili ho častěji i u nás.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.