Většina řidičů se na víceproudých silnicích obává zejména pokuty za rychlou jízdu, na pozoru by se však měli mít i řidiči, kteří stále ještě nepochopili, že levý pruh je určený pro rychleji jedoucí řidiče. Pokud se totiž tato nesourodá dvojice v levém pruhu střetne, mohou z toho vzejít velice vážné následky. Na mnoha místech se tak rozhodl tento nebezpečný zlozvyk skutečně tvrdě pokutovat.
V rozmezí od 1. do 27. července tohoto roku zastavila a pokutovala státní policie z amerického Idaho celkem pět řidičů, přičemž dva z nich si odnesli pokutu 90 dolarů (1 996 Kč) za porušení nově zavedeného zákona, který se vztahuje k blokování levého dálničního pruhu.
Jak informoval web The Drive, stát Idaho zavedl počátkem minulého měsíce nové nařízení, podle kterého nesmí řidiči v levém pruhu cestovat pod zákonem předepsanou rychlostí, která je pro daný úsek dálnice stanovena. Za jízdu přesně předepsanou rychlostí se však řidiči v levém pruhu postihu bát nemusí.
Úsměvné však je, že během měsíce, kdy policisté pokutovali dvojici řidičů za příliš pomalou jízdu, se místním policistům podařilo zadržet cca 2 495 řidičů, kteří rychlost naopak překračovali. Kolik bylo rozdáno pokut či varování však policisté nezmiňují.
„Pokud se řidiči pohybují v levém pruhu pomalu, může to vést k nehodám a tragédiím," uvedl poručík Shawn Staley ze státní policie Idaho v rozhovoru pro Idaho Press. „Je to otravné pro většinu motoristů," dodává Stanley. „A pokud vidíme problém, nebo nebezpečnou situaci, rozdáváme pokuty."
Zákaz pomalé jízdy v levém pruhu vydalo v současnosti cca 45 z celkem 50 amerických států. Většina států se ale do této skupinky připojila až relativně nedávno. Například stát Tennesse v roce 2016 a Oklahoma v roce 2018.
Mnohem zajímavější však je, s jakými řidiči se tammí policisté setkávají. Zatímco v Oklahomě padlo během prvních tří měsíců okolo 60 pokut, v Idahu vydali během prvního měsíce jen dvě. Nejhorší situace je ale stejně ve Washingtonu, kde bylo v roce 2016 zastaveno za blokování levého pruhu přes 16 000 řidičů.
Navzdory stále aktivnějším policistům však pokuty nejsou tím nejlepším důvodem, proč se vyhýbat pomalé jízdě v levém pruhu. Tento nešvar je totiž skutečně nebezpečný a ne nadarmo se levému pruhu říká pruh rychlý. Je totiž určen k předjíždění.
A ačkoliv se v současnosti bavíme jen o USA, upřímně by nám snad ani nevadilo, kdyby policisté upozorňovali na tento nešvar a řešili ho častěji i u nás.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?