Většina řidičů se na víceproudých silnicích obává zejména pokuty za rychlou jízdu, na pozoru by se však měli mít i řidiči, kteří stále ještě nepochopili, že levý pruh je určený pro rychleji jedoucí řidiče. Pokud se totiž tato nesourodá dvojice v levém pruhu střetne, mohou z toho vzejít velice vážné následky. Na mnoha místech se tak rozhodl tento nebezpečný zlozvyk skutečně tvrdě pokutovat.
V rozmezí od 1. do 27. července tohoto roku zastavila a pokutovala státní policie z amerického Idaho celkem pět řidičů, přičemž dva z nich si odnesli pokutu 90 dolarů (1 996 Kč) za porušení nově zavedeného zákona, který se vztahuje k blokování levého dálničního pruhu.
Jak informoval web The Drive, stát Idaho zavedl počátkem minulého měsíce nové nařízení, podle kterého nesmí řidiči v levém pruhu cestovat pod zákonem předepsanou rychlostí, která je pro daný úsek dálnice stanovena. Za jízdu přesně předepsanou rychlostí se však řidiči v levém pruhu postihu bát nemusí.
Úsměvné však je, že během měsíce, kdy policisté pokutovali dvojici řidičů za příliš pomalou jízdu, se místním policistům podařilo zadržet cca 2 495 řidičů, kteří rychlost naopak překračovali. Kolik bylo rozdáno pokut či varování však policisté nezmiňují.
„Pokud se řidiči pohybují v levém pruhu pomalu, může to vést k nehodám a tragédiím," uvedl poručík Shawn Staley ze státní policie Idaho v rozhovoru pro Idaho Press. „Je to otravné pro většinu motoristů," dodává Stanley. „A pokud vidíme problém, nebo nebezpečnou situaci, rozdáváme pokuty."
Zákaz pomalé jízdy v levém pruhu vydalo v současnosti cca 45 z celkem 50 amerických států. Většina států se ale do této skupinky připojila až relativně nedávno. Například stát Tennesse v roce 2016 a Oklahoma v roce 2018.
Mnohem zajímavější však je, s jakými řidiči se tammí policisté setkávají. Zatímco v Oklahomě padlo během prvních tří měsíců okolo 60 pokut, v Idahu vydali během prvního měsíce jen dvě. Nejhorší situace je ale stejně ve Washingtonu, kde bylo v roce 2016 zastaveno za blokování levého pruhu přes 16 000 řidičů.
Navzdory stále aktivnějším policistům však pokuty nejsou tím nejlepším důvodem, proč se vyhýbat pomalé jízdě v levém pruhu. Tento nešvar je totiž skutečně nebezpečný a ne nadarmo se levému pruhu říká pruh rychlý. Je totiž určen k předjíždění.
A ačkoliv se v současnosti bavíme jen o USA, upřímně by nám snad ani nevadilo, kdyby policisté upozorňovali na tento nešvar a řešili ho častěji i u nás.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?