Většina řidičů se na víceproudých silnicích obává zejména pokuty za rychlou jízdu, na pozoru by se však měli mít i řidiči, kteří stále ještě nepochopili, že levý pruh je určený pro rychleji jedoucí řidiče. Pokud se totiž tato nesourodá dvojice v levém pruhu střetne, mohou z toho vzejít velice vážné následky. Na mnoha místech se tak rozhodl tento nebezpečný zlozvyk skutečně tvrdě pokutovat.
V rozmezí od 1. do 27. července tohoto roku zastavila a pokutovala státní policie z amerického Idaho celkem pět řidičů, přičemž dva z nich si odnesli pokutu 90 dolarů (1 996 Kč) za porušení nově zavedeného zákona, který se vztahuje k blokování levého dálničního pruhu.
Jak informoval web The Drive, stát Idaho zavedl počátkem minulého měsíce nové nařízení, podle kterého nesmí řidiči v levém pruhu cestovat pod zákonem předepsanou rychlostí, která je pro daný úsek dálnice stanovena. Za jízdu přesně předepsanou rychlostí se však řidiči v levém pruhu postihu bát nemusí.
Úsměvné však je, že během měsíce, kdy policisté pokutovali dvojici řidičů za příliš pomalou jízdu, se místním policistům podařilo zadržet cca 2 495 řidičů, kteří rychlost naopak překračovali. Kolik bylo rozdáno pokut či varování však policisté nezmiňují.
„Pokud se řidiči pohybují v levém pruhu pomalu, může to vést k nehodám a tragédiím," uvedl poručík Shawn Staley ze státní policie Idaho v rozhovoru pro Idaho Press. „Je to otravné pro většinu motoristů," dodává Stanley. „A pokud vidíme problém, nebo nebezpečnou situaci, rozdáváme pokuty."
Zákaz pomalé jízdy v levém pruhu vydalo v současnosti cca 45 z celkem 50 amerických států. Většina států se ale do této skupinky připojila až relativně nedávno. Například stát Tennesse v roce 2016 a Oklahoma v roce 2018.
Mnohem zajímavější však je, s jakými řidiči se tammí policisté setkávají. Zatímco v Oklahomě padlo během prvních tří měsíců okolo 60 pokut, v Idahu vydali během prvního měsíce jen dvě. Nejhorší situace je ale stejně ve Washingtonu, kde bylo v roce 2016 zastaveno za blokování levého pruhu přes 16 000 řidičů.
Navzdory stále aktivnějším policistům však pokuty nejsou tím nejlepším důvodem, proč se vyhýbat pomalé jízdě v levém pruhu. Tento nešvar je totiž skutečně nebezpečný a ne nadarmo se levému pruhu říká pruh rychlý. Je totiž určen k předjíždění.
A ačkoliv se v současnosti bavíme jen o USA, upřímně by nám snad ani nevadilo, kdyby policisté upozorňovali na tento nešvar a řešili ho častěji i u nás.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.