Vydat se autem na cestu napříč USA je snem nejednoho dobrodruha a cestovatele. Překonat vzdálenost 6725 kilometrů na cestě ze San Francisca do Miami chce však více než jen dobré řidičské a orientační schopnosti. Musíte mít také správný vůz, ideálně s pořádnou V8, který vás po cestě nikde nenechá a poskytne vám dostatek komfortu. Nebo alespoň výkonu, jako v tomto případě.
Závodní tým Red Bull Racing totiž spáchal další skvostné promo-video, ve kterém vypravil na cestu napříč USA jednoho ze svých jezdců v závodech Formule 1, kterým není nikdo jiný než Daniel Ricciardo. A na cestu dostal skutečně speciální vůz.
Trasa ze San Francisca do Miami pak nebyla zvolena náhodně. Mělo se totiž jednat o propagaci k závodům Velké ceny Miami, která měla odstartovat v roce 2019 a jezdit se měla dalších 10 let - jak ovšem uvádí web Jalopnik, z těchto plánů nakonec sešlo.
Jakmile už se ale Red Bull k natočení videa rozhoupal, nic ho nemohlo zastavit. V unikátním road-trip movie z pohledu kokpitu závodního speciálu Formule 1 tak můžeme vidět fantastické záběry na úchvatná místa západního pobřeží USA i řadu komických scén, jako jsou zastávky "v boxech" uprostřed jinak vytíženého mostu, nebo na opuštěné dálnici v nevadské poušti.
Celým videem navíc provází fantastický zvuk motoru závodního speciálu RB7 z roku 2017. Jak nejspíš odborníci poznají, pod kapotou se neukrývá dnes používaný přeplňovaný motor V6, ale ještě tradiční vidlicový osmiválec - ten ostatně Red Bull používá pro svá propagační videa často. Jak navíc poznamenávají na Jalopniku - pro cestu napříč USA je tradiční V8 jediným správným motorem.
Díky obrovskému rozpočtu si navíc Red Bull mohl dovolit i vyklizení jinak rušných ulic, díky čemuž mohl vytvořit naprosto perfektní scenérie. Ostatně kdy jindy byste mohli vidět závodní speciál v centru San Francisca, jak poskakuje po kolejích? Nebo na ikonickém mostě Golden Gate Bridge?
Jediným smutným paradoxem pro Američany však může být skutečnost, že většina z nich si podobnou radost zřejmě nikdy neužije. Zatímco Ricciardo se nemusí bát rozvášnit svůj speciál kdekoliv se zachce, běžný smrtelník by platil na každém rohu pokuty nesmlouvavým policistům.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.