Vydat se autem na cestu napříč USA je snem nejednoho dobrodruha a cestovatele. Překonat vzdálenost 6725 kilometrů na cestě ze San Francisca do Miami chce však více než jen dobré řidičské a orientační schopnosti. Musíte mít také správný vůz, ideálně s pořádnou V8, který vás po cestě nikde nenechá a poskytne vám dostatek komfortu. Nebo alespoň výkonu, jako v tomto případě.
Závodní tým Red Bull Racing totiž spáchal další skvostné promo-video, ve kterém vypravil na cestu napříč USA jednoho ze svých jezdců v závodech Formule 1, kterým není nikdo jiný než Daniel Ricciardo. A na cestu dostal skutečně speciální vůz.
Trasa ze San Francisca do Miami pak nebyla zvolena náhodně. Mělo se totiž jednat o propagaci k závodům Velké ceny Miami, která měla odstartovat v roce 2019 a jezdit se měla dalších 10 let - jak ovšem uvádí web Jalopnik, z těchto plánů nakonec sešlo.
Jakmile už se ale Red Bull k natočení videa rozhoupal, nic ho nemohlo zastavit. V unikátním road-trip movie z pohledu kokpitu závodního speciálu Formule 1 tak můžeme vidět fantastické záběry na úchvatná místa západního pobřeží USA i řadu komických scén, jako jsou zastávky "v boxech" uprostřed jinak vytíženého mostu, nebo na opuštěné dálnici v nevadské poušti.
Celým videem navíc provází fantastický zvuk motoru závodního speciálu RB7 z roku 2017. Jak nejspíš odborníci poznají, pod kapotou se neukrývá dnes používaný přeplňovaný motor V6, ale ještě tradiční vidlicový osmiválec - ten ostatně Red Bull používá pro svá propagační videa často. Jak navíc poznamenávají na Jalopniku - pro cestu napříč USA je tradiční V8 jediným správným motorem.
Díky obrovskému rozpočtu si navíc Red Bull mohl dovolit i vyklizení jinak rušných ulic, díky čemuž mohl vytvořit naprosto perfektní scenérie. Ostatně kdy jindy byste mohli vidět závodní speciál v centru San Francisca, jak poskakuje po kolejích? Nebo na ikonickém mostě Golden Gate Bridge?
Jediným smutným paradoxem pro Američany však může být skutečnost, že většina z nich si podobnou radost zřejmě nikdy neužije. Zatímco Ricciardo se nemusí bát rozvášnit svůj speciál kdekoliv se zachce, běžný smrtelník by platil na každém rohu pokuty nesmlouvavým policistům.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.