Vydat se autem na cestu napříč USA je snem nejednoho dobrodruha a cestovatele. Překonat vzdálenost 6725 kilometrů na cestě ze San Francisca do Miami chce však více než jen dobré řidičské a orientační schopnosti. Musíte mít také správný vůz, ideálně s pořádnou V8, který vás po cestě nikde nenechá a poskytne vám dostatek komfortu. Nebo alespoň výkonu, jako v tomto případě.
Závodní tým Red Bull Racing totiž spáchal další skvostné promo-video, ve kterém vypravil na cestu napříč USA jednoho ze svých jezdců v závodech Formule 1, kterým není nikdo jiný než Daniel Ricciardo. A na cestu dostal skutečně speciální vůz.
Trasa ze San Francisca do Miami pak nebyla zvolena náhodně. Mělo se totiž jednat o propagaci k závodům Velké ceny Miami, která měla odstartovat v roce 2019 a jezdit se měla dalších 10 let - jak ovšem uvádí web Jalopnik, z těchto plánů nakonec sešlo.
Jakmile už se ale Red Bull k natočení videa rozhoupal, nic ho nemohlo zastavit. V unikátním road-trip movie z pohledu kokpitu závodního speciálu Formule 1 tak můžeme vidět fantastické záběry na úchvatná místa západního pobřeží USA i řadu komických scén, jako jsou zastávky "v boxech" uprostřed jinak vytíženého mostu, nebo na opuštěné dálnici v nevadské poušti.
Celým videem navíc provází fantastický zvuk motoru závodního speciálu RB7 z roku 2017. Jak nejspíš odborníci poznají, pod kapotou se neukrývá dnes používaný přeplňovaný motor V6, ale ještě tradiční vidlicový osmiválec - ten ostatně Red Bull používá pro svá propagační videa často. Jak navíc poznamenávají na Jalopniku - pro cestu napříč USA je tradiční V8 jediným správným motorem.
Díky obrovskému rozpočtu si navíc Red Bull mohl dovolit i vyklizení jinak rušných ulic, díky čemuž mohl vytvořit naprosto perfektní scenérie. Ostatně kdy jindy byste mohli vidět závodní speciál v centru San Francisca, jak poskakuje po kolejích? Nebo na ikonickém mostě Golden Gate Bridge?
Jediným smutným paradoxem pro Američany však může být skutečnost, že většina z nich si podobnou radost zřejmě nikdy neužije. Zatímco Ricciardo se nemusí bát rozvášnit svůj speciál kdekoliv se zachce, běžný smrtelník by platil na každém rohu pokuty nesmlouvavým policistům.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?