Když se mají novopečené matky poprvé vzdálit na delší dobu od svých dětí, často bojují s obavami, jak na tom jejich potomek zrovna je. Právě taková starostlivost ovšem pomohla matce 3 měsíčního dítěte zachránit mu život. Stačila ji k tomu přitom jen jedna fotografie a jedna krátká zpráva.
Jednatřicetiletá Rebecca Tafaro Boyer z amerického státu Tennessee se měla vůbec poprvé vzdálit na delší dobu od svého tříměsíčního syna Williama, kterého měl mít tou dobou na starost její manžel David. Kvůli neutichajícím obavám o syna se však s manželem domluvila, že jí bude každou hodinu psát, co zrovna dělají.
Když tedy odešla na svou směnu do dětské nemocnice St. Jude Children's Research Hospital, dostávala v pravidelných intervalech od svého manžela zprávy. V jedné z nich ale byla i fotografie jejich syna v dětské autosedačce, neboť měl s otcem absolvovat nějaké pochůzky po městě.
Novopečená matka si však na fotografii všimla, že sedačka s jejím synkem měla povolené bezpečnostní popruhy a že spona přes hrudník dítěte byla umístěná příliš nízko. „Když jsem se na ten obrázek podívala, došlo mi, že v té sedačce není v bezpečí," uvedla Boyer pro magazín People. „Poslala jsem mu jen krátkou zprávu: Hej, dej do pořádku tu dětskou sedačku. A on to udělal - naštěstí."
Zhruba za 15 minut totiž Rebecca dostala od manžele Davida zprávu, že měl dopravní nehodu. Poté, co David odbočoval na křižovatce doleva, do něj totiž nabouralo auto. A jejich vůz skončil na odpis. David však uposlechl radu Rebeccy a ještě před cestou svému synovi upravil popruhy, takže jejich dítě nehodu přečkalo bez úhony.
David ale skončil o něco hůř - během nehody totiž utrpěl několik zranění, včetně vícenásobné zlomeniny nohy a vykloubení několika prstů na nohou. Jejich dítěti pak bezesporu zachránila život správně upnutá dětská sedačka. Ostatně jak prostřednictvím The Drive uvádí organizace Safe Kids Worldwide, správně zvolená a ukotvená sedačka se správně upnutým dítětem může snížit riziko smrti dítěte až o 71 %.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.