Za posledních pár let už se na trhu objevilo hned několik vozidel, jejichž vlastníkem byla britská královna Elizabeth II. Ani Daimler Super V8 nebo Jaguar X-Type Estate se však svým stylem nevyrovnají vozu, který byl od počátků stvořen pro přepravu nejmocnějších lidí světa. Řeč samozřejmě nemůže být o jiné značce, než Rolls-Royce a jejím modelu Phantom IV State Landaulet z roku 1953.
Během akce Bonhams Goodwood Revival, která se koná během září tohoto roku, bude mít některých z movitých návštěvníků šanci pořídit si stroj, který vznikl k oslavám zlatého výročí (50 let) automobilky na trhu a jeho majitelkou a uživatelkou byla britská královna.
Informací o vozu je bohužel jen velmi málo, ovšem podle zpráv aukční společnosti byl vůz v držení královské rodiny od roku 1959 až do roku 2002. A ačkoliv již nebyl využíván přímo královnou, na veřejnosti se stále objevoval - v roce 1981 byl k vidění na svatbě prince Charlese a Diany a v roce 1986 na svatbě prince Andrewa a Sarah Ferguson.
Samotná královna pak z tohoto výjimečného vozu Rolls-Royce přesedlala zpět do Bentley. Tou dobou se však jednalo de facto o jednu automobilku. Nyní však bude vůz nabízen v rámci prodeje kolekce osmi významných vozů, které vznikaly za asistence Bentley.
A zatím co královnin Jaguar X-Type Estate se v roce 2016 prodal za pouhých 15 000 liber (cca 431 000 Kč), prodejní cena výjimečného Rollse se odhaduje v rozmezí 1 až 2 miliony liber, v přepočtu tedy cca 28.7 až 57.5 milionu korun.
Pokud ale budou návštěvníci aukce pátrat po něčem novějším, dostanou šanci pořídit si Rolls-Royce Phantom V High Roof State Limousine z roku 1960. O tomto stroji bohužel Bonhams neposkytli příliš mnoho informací - tedy s výjimkou ceny. Ta by se mohla pohybovat v rozmezí 1 až 1.5 milionu liber.
Další zajímavé skvosty v aukci budou například Rolls-Royce Silver Seraph, nebo Rolls-Royce Corniche z roku 2002, který je oficiálně považován za poslední Rolls-Royce vyroben v Crewe.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?