Za posledních pár let už se na trhu objevilo hned několik vozidel, jejichž vlastníkem byla britská královna Elizabeth II. Ani Daimler Super V8 nebo Jaguar X-Type Estate se však svým stylem nevyrovnají vozu, který byl od počátků stvořen pro přepravu nejmocnějších lidí světa. Řeč samozřejmě nemůže být o jiné značce, než Rolls-Royce a jejím modelu Phantom IV State Landaulet z roku 1953.
Během akce Bonhams Goodwood Revival, která se koná během září tohoto roku, bude mít některých z movitých návštěvníků šanci pořídit si stroj, který vznikl k oslavám zlatého výročí (50 let) automobilky na trhu a jeho majitelkou a uživatelkou byla britská královna.
Informací o vozu je bohužel jen velmi málo, ovšem podle zpráv aukční společnosti byl vůz v držení královské rodiny od roku 1959 až do roku 2002. A ačkoliv již nebyl využíván přímo královnou, na veřejnosti se stále objevoval - v roce 1981 byl k vidění na svatbě prince Charlese a Diany a v roce 1986 na svatbě prince Andrewa a Sarah Ferguson.
Samotná královna pak z tohoto výjimečného vozu Rolls-Royce přesedlala zpět do Bentley. Tou dobou se však jednalo de facto o jednu automobilku. Nyní však bude vůz nabízen v rámci prodeje kolekce osmi významných vozů, které vznikaly za asistence Bentley.
A zatím co královnin Jaguar X-Type Estate se v roce 2016 prodal za pouhých 15 000 liber (cca 431 000 Kč), prodejní cena výjimečného Rollse se odhaduje v rozmezí 1 až 2 miliony liber, v přepočtu tedy cca 28.7 až 57.5 milionu korun.
Pokud ale budou návštěvníci aukce pátrat po něčem novějším, dostanou šanci pořídit si Rolls-Royce Phantom V High Roof State Limousine z roku 1960. O tomto stroji bohužel Bonhams neposkytli příliš mnoho informací - tedy s výjimkou ceny. Ta by se mohla pohybovat v rozmezí 1 až 1.5 milionu liber.
Další zajímavé skvosty v aukci budou například Rolls-Royce Silver Seraph, nebo Rolls-Royce Corniche z roku 2002, který je oficiálně považován za poslední Rolls-Royce vyroben v Crewe.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.