Za posledních pár let už se na trhu objevilo hned několik vozidel, jejichž vlastníkem byla britská královna Elizabeth II. Ani Daimler Super V8 nebo Jaguar X-Type Estate se však svým stylem nevyrovnají vozu, který byl od počátků stvořen pro přepravu nejmocnějších lidí světa. Řeč samozřejmě nemůže být o jiné značce, než Rolls-Royce a jejím modelu Phantom IV State Landaulet z roku 1953.
Během akce Bonhams Goodwood Revival, která se koná během září tohoto roku, bude mít některých z movitých návštěvníků šanci pořídit si stroj, který vznikl k oslavám zlatého výročí (50 let) automobilky na trhu a jeho majitelkou a uživatelkou byla britská královna.
Informací o vozu je bohužel jen velmi málo, ovšem podle zpráv aukční společnosti byl vůz v držení královské rodiny od roku 1959 až do roku 2002. A ačkoliv již nebyl využíván přímo královnou, na veřejnosti se stále objevoval - v roce 1981 byl k vidění na svatbě prince Charlese a Diany a v roce 1986 na svatbě prince Andrewa a Sarah Ferguson.
Samotná královna pak z tohoto výjimečného vozu Rolls-Royce přesedlala zpět do Bentley. Tou dobou se však jednalo de facto o jednu automobilku. Nyní však bude vůz nabízen v rámci prodeje kolekce osmi významných vozů, které vznikaly za asistence Bentley.
A zatím co královnin Jaguar X-Type Estate se v roce 2016 prodal za pouhých 15 000 liber (cca 431 000 Kč), prodejní cena výjimečného Rollse se odhaduje v rozmezí 1 až 2 miliony liber, v přepočtu tedy cca 28.7 až 57.5 milionu korun.
Pokud ale budou návštěvníci aukce pátrat po něčem novějším, dostanou šanci pořídit si Rolls-Royce Phantom V High Roof State Limousine z roku 1960. O tomto stroji bohužel Bonhams neposkytli příliš mnoho informací - tedy s výjimkou ceny. Ta by se mohla pohybovat v rozmezí 1 až 1.5 milionu liber.
Další zajímavé skvosty v aukci budou například Rolls-Royce Silver Seraph, nebo Rolls-Royce Corniche z roku 2002, který je oficiálně považován za poslední Rolls-Royce vyroben v Crewe.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?