Za posledních pár let už se na trhu objevilo hned několik vozidel, jejichž vlastníkem byla britská královna Elizabeth II. Ani Daimler Super V8 nebo Jaguar X-Type Estate se však svým stylem nevyrovnají vozu, který byl od počátků stvořen pro přepravu nejmocnějších lidí světa. Řeč samozřejmě nemůže být o jiné značce, než Rolls-Royce a jejím modelu Phantom IV State Landaulet z roku 1953.
Během akce Bonhams Goodwood Revival, která se koná během září tohoto roku, bude mít některých z movitých návštěvníků šanci pořídit si stroj, který vznikl k oslavám zlatého výročí (50 let) automobilky na trhu a jeho majitelkou a uživatelkou byla britská královna.
Informací o vozu je bohužel jen velmi málo, ovšem podle zpráv aukční společnosti byl vůz v držení královské rodiny od roku 1959 až do roku 2002. A ačkoliv již nebyl využíván přímo královnou, na veřejnosti se stále objevoval - v roce 1981 byl k vidění na svatbě prince Charlese a Diany a v roce 1986 na svatbě prince Andrewa a Sarah Ferguson.
Samotná královna pak z tohoto výjimečného vozu Rolls-Royce přesedlala zpět do Bentley. Tou dobou se však jednalo de facto o jednu automobilku. Nyní však bude vůz nabízen v rámci prodeje kolekce osmi významných vozů, které vznikaly za asistence Bentley.
A zatím co královnin Jaguar X-Type Estate se v roce 2016 prodal za pouhých 15 000 liber (cca 431 000 Kč), prodejní cena výjimečného Rollse se odhaduje v rozmezí 1 až 2 miliony liber, v přepočtu tedy cca 28.7 až 57.5 milionu korun.
Pokud ale budou návštěvníci aukce pátrat po něčem novějším, dostanou šanci pořídit si Rolls-Royce Phantom V High Roof State Limousine z roku 1960. O tomto stroji bohužel Bonhams neposkytli příliš mnoho informací - tedy s výjimkou ceny. Ta by se mohla pohybovat v rozmezí 1 až 1.5 milionu liber.
Další zajímavé skvosty v aukci budou například Rolls-Royce Silver Seraph, nebo Rolls-Royce Corniche z roku 2002, který je oficiálně považován za poslední Rolls-Royce vyroben v Crewe.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?