Arnold Schwarzenegger se na filmových plátnech objevoval zejména v rolích drsňáků, kteří ničí na co přijdou. V soukromém životě se však jedná o usměvavého chlapíka, který se snaží dělat svět kolem sebe lepším. A k tomu používá i poněkud neobvyklé prostředky, jako je například americký tank M-47 Patton, se kterými se v mládí učil v tankové škole.
Tankem M-47 Patton se Arnold Schwarzenegger pochlubil již před pár lety, nyní ho však zas po dlouhé době vyvezl a pochlubil se s ním svému kamarádovi, kterým není nikdo jiný než známý moderátor, komik a hlavně vášnivý sběratel a milovník Jay Leno, který přivezl svůj tank. Tedy spíš tančík. Avšak roztomilý, jak dodal Schwarzenegger.
Jeho Patton je však tankem se vším všudy. 50 tun vážící monstrum bylo vyrobeno v roce 1951 a jeho účelem mělo být nasazení v korejském konfliktu. K tomu ovšem nedošla a tak se masa železa poháněná 810-koňovým motorem Chrysler V12 Twin Turbo dostala do Rakouska.
Později pak byl Patton s číslem 331 svěřen tankové škole, kde se na něm učil řízení mimo jiné i nadějný kulturista Arnold Schwarzenegger. O mnoho let později si pak tank pořídil a přivezl do států, kde s ním možná poněkud překvapivě páchá dobro. Projížďka v tanku řízeném slavnou hollywoodskou hvězdou totiž slouží například jako motivace pro děti, aby zůstávali déle ve škole a dobře se učily.
Tentokrát však dětí natáčení přítomné nebyly, což znamenalo jediné - dva přerostlí kluci si budou hrát s přerostlou hračkou. A když už máte po ruce tank, byla by přeci škoda s ním něco nezničit.
Už během krátké projížďky se Jay Leno do tanku téměř zamiloval, ovšem to hlavně mělo teprve přijít. Před tankem se totiž objevila stará opuštěná limuzína Lincoln TwonCar, jejíž dny byly sečteny. Schwarzenegger, kterému z okna koukala jen hlava, několika pohyby uvedl tank do pohybu a vcelku elegantně upravil staré limuzíně její karoserii.
Nadšení a protáhlé úsměvy obou hlavních aktérů jistě není potřeba více komentovat. Komu by se nelíbilo prohánět se tankem a demolovat stará auta? Tohle ani ne dvouminutové video od CNBC zkrátka zaručeně pobaví.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?