Arnold Schwarzenegger se na filmových plátnech objevoval zejména v rolích drsňáků, kteří ničí na co přijdou. V soukromém životě se však jedná o usměvavého chlapíka, který se snaží dělat svět kolem sebe lepším. A k tomu používá i poněkud neobvyklé prostředky, jako je například americký tank M-47 Patton, se kterými se v mládí učil v tankové škole.
Tankem M-47 Patton se Arnold Schwarzenegger pochlubil již před pár lety, nyní ho však zas po dlouhé době vyvezl a pochlubil se s ním svému kamarádovi, kterým není nikdo jiný než známý moderátor, komik a hlavně vášnivý sběratel a milovník Jay Leno, který přivezl svůj tank. Tedy spíš tančík. Avšak roztomilý, jak dodal Schwarzenegger.
Jeho Patton je však tankem se vším všudy. 50 tun vážící monstrum bylo vyrobeno v roce 1951 a jeho účelem mělo být nasazení v korejském konfliktu. K tomu ovšem nedošla a tak se masa železa poháněná 810-koňovým motorem Chrysler V12 Twin Turbo dostala do Rakouska.
Později pak byl Patton s číslem 331 svěřen tankové škole, kde se na něm učil řízení mimo jiné i nadějný kulturista Arnold Schwarzenegger. O mnoho let později si pak tank pořídil a přivezl do států, kde s ním možná poněkud překvapivě páchá dobro. Projížďka v tanku řízeném slavnou hollywoodskou hvězdou totiž slouží například jako motivace pro děti, aby zůstávali déle ve škole a dobře se učily.
Tentokrát však dětí natáčení přítomné nebyly, což znamenalo jediné - dva přerostlí kluci si budou hrát s přerostlou hračkou. A když už máte po ruce tank, byla by přeci škoda s ním něco nezničit.
Už během krátké projížďky se Jay Leno do tanku téměř zamiloval, ovšem to hlavně mělo teprve přijít. Před tankem se totiž objevila stará opuštěná limuzína Lincoln TwonCar, jejíž dny byly sečteny. Schwarzenegger, kterému z okna koukala jen hlava, několika pohyby uvedl tank do pohybu a vcelku elegantně upravil staré limuzíně její karoserii.
Nadšení a protáhlé úsměvy obou hlavních aktérů jistě není potřeba více komentovat. Komu by se nelíbilo prohánět se tankem a demolovat stará auta? Tohle ani ne dvouminutové video od CNBC zkrátka zaručeně pobaví.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.