Arnold Schwarzenegger se na filmových plátnech objevoval zejména v rolích drsňáků, kteří ničí na co přijdou. V soukromém životě se však jedná o usměvavého chlapíka, který se snaží dělat svět kolem sebe lepším. A k tomu používá i poněkud neobvyklé prostředky, jako je například americký tank M-47 Patton, se kterými se v mládí učil v tankové škole.
Tankem M-47 Patton se Arnold Schwarzenegger pochlubil již před pár lety, nyní ho však zas po dlouhé době vyvezl a pochlubil se s ním svému kamarádovi, kterým není nikdo jiný než známý moderátor, komik a hlavně vášnivý sběratel a milovník Jay Leno, který přivezl svůj tank. Tedy spíš tančík. Avšak roztomilý, jak dodal Schwarzenegger.
Jeho Patton je však tankem se vším všudy. 50 tun vážící monstrum bylo vyrobeno v roce 1951 a jeho účelem mělo být nasazení v korejském konfliktu. K tomu ovšem nedošla a tak se masa železa poháněná 810-koňovým motorem Chrysler V12 Twin Turbo dostala do Rakouska.
Později pak byl Patton s číslem 331 svěřen tankové škole, kde se na něm učil řízení mimo jiné i nadějný kulturista Arnold Schwarzenegger. O mnoho let později si pak tank pořídil a přivezl do států, kde s ním možná poněkud překvapivě páchá dobro. Projížďka v tanku řízeném slavnou hollywoodskou hvězdou totiž slouží například jako motivace pro děti, aby zůstávali déle ve škole a dobře se učily.
Tentokrát však dětí natáčení přítomné nebyly, což znamenalo jediné - dva přerostlí kluci si budou hrát s přerostlou hračkou. A když už máte po ruce tank, byla by přeci škoda s ním něco nezničit.
Už během krátké projížďky se Jay Leno do tanku téměř zamiloval, ovšem to hlavně mělo teprve přijít. Před tankem se totiž objevila stará opuštěná limuzína Lincoln TwonCar, jejíž dny byly sečteny. Schwarzenegger, kterému z okna koukala jen hlava, několika pohyby uvedl tank do pohybu a vcelku elegantně upravil staré limuzíně její karoserii.
Nadšení a protáhlé úsměvy obou hlavních aktérů jistě není potřeba více komentovat. Komu by se nelíbilo prohánět se tankem a demolovat stará auta? Tohle ani ne dvouminutové video od CNBC zkrátka zaručeně pobaví.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.