Arnold Schwarzenegger se na filmových plátnech objevoval zejména v rolích drsňáků, kteří ničí na co přijdou. V soukromém životě se však jedná o usměvavého chlapíka, který se snaží dělat svět kolem sebe lepším. A k tomu používá i poněkud neobvyklé prostředky, jako je například americký tank M-47 Patton, se kterými se v mládí učil v tankové škole.
Tankem M-47 Patton se Arnold Schwarzenegger pochlubil již před pár lety, nyní ho však zas po dlouhé době vyvezl a pochlubil se s ním svému kamarádovi, kterým není nikdo jiný než známý moderátor, komik a hlavně vášnivý sběratel a milovník Jay Leno, který přivezl svůj tank. Tedy spíš tančík. Avšak roztomilý, jak dodal Schwarzenegger.
Jeho Patton je však tankem se vším všudy. 50 tun vážící monstrum bylo vyrobeno v roce 1951 a jeho účelem mělo být nasazení v korejském konfliktu. K tomu ovšem nedošla a tak se masa železa poháněná 810-koňovým motorem Chrysler V12 Twin Turbo dostala do Rakouska.
Později pak byl Patton s číslem 331 svěřen tankové škole, kde se na něm učil řízení mimo jiné i nadějný kulturista Arnold Schwarzenegger. O mnoho let později si pak tank pořídil a přivezl do států, kde s ním možná poněkud překvapivě páchá dobro. Projížďka v tanku řízeném slavnou hollywoodskou hvězdou totiž slouží například jako motivace pro děti, aby zůstávali déle ve škole a dobře se učily.
Tentokrát však dětí natáčení přítomné nebyly, což znamenalo jediné - dva přerostlí kluci si budou hrát s přerostlou hračkou. A když už máte po ruce tank, byla by přeci škoda s ním něco nezničit.
Už během krátké projížďky se Jay Leno do tanku téměř zamiloval, ovšem to hlavně mělo teprve přijít. Před tankem se totiž objevila stará opuštěná limuzína Lincoln TwonCar, jejíž dny byly sečteny. Schwarzenegger, kterému z okna koukala jen hlava, několika pohyby uvedl tank do pohybu a vcelku elegantně upravil staré limuzíně její karoserii.
Nadšení a protáhlé úsměvy obou hlavních aktérů jistě není potřeba více komentovat. Komu by se nelíbilo prohánět se tankem a demolovat stará auta? Tohle ani ne dvouminutové video od CNBC zkrátka zaručeně pobaví.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?