Automobilka Tesla, stejně jako další společnosti z portfolia Elona Muska, čas od času představí nový produkt, který nemá s motorismem nebo původním zaměřením společnosti téměř žádnou spojitost. V minulosti už jsme se tak dočkali triček, čepic, plamenometů nebo USB power-bank ve tvaru nabíječky Tesla SuperCharger. Nyní však Tesla do svého portfolia zařadila nový "dopravní" prostředek, který vám ale bez vln bude k ničemu. Tedy pokud nestojíte o stylový doplněk na střeše.
Jak už jste nejspíš uhodli, novým produktem Tesly bude speciální edice surfových prken. Přijde vám to šílené? Ve skutečnosti vlastně není. Člověk se ale musí ponořit hlouběji do historie státu Kalifornie, kde bylo surfování v šedesátých letech na vrcholu popularity.
Skupina milovníků surfování se navíc výrazně prolínala s příznivci rychlé jízdy a sportovních automobilů. Surfové prkno se tak často stávalo nezbytným doplňkem nejednoho sporťáku. A právě této spojitosti se zřejmě Tesla snaží využít se svou limitovanou sérií 200 surfových prken, jak informoval The Drive.
Nečekejte ale nic běžného, to přeci Tesla nemá ve zvyku. Místo toho se spojila se zavedenou kalifornskou společnosti Lost Surfboards ze San Clemente a společně vytvořili unikátní design. Výsledný surfboard tak působí moderně, elegantně a dynamicky. Vrchní stranu pokrývá matně černý karbon, zatím co spodní zdobí sytě rudá barva. Během návrhu prkna navíc Tesla vycházela z designu svých automobilů.
Speciální prkno ovšem podle očekávání doplní i speciální cenovka. Klasické surfy z produkce Lost vychází na cca 700 dolarů, jejich karbonová "Black Dart" pak okolo 800 dolarů. Speciální surf vyvíjený ve spolupráci s Teslou však přijde zájemce na 1500 dolarů, tedy cca 33 000 Kč.
Všem už je tedy nejspíš jasné, že tohle prkno necílí ani tak na zapálené surfaře, jako spíš na sběratele a investory. Díky omezené produkci se totiž dá čekat, že na skutečné vlny vezme tohle prkno jen málokdo. Vzhledem k tomu, že už je vyprodáno, se tak dá předpokládat, že brzy se začnou prkna mezi sběrateli prodávat za ještě větší částky.
Své prkno už si objednal i jistý Marques Brownlee, který se pochlubil příspěvkem a fotografiemi na Twitteru. Ani on nesurfuje, nabídce tohoto prkna však nemohl odolat.
In other news, Tesla dropped some new merch... It's a limited edition surfboard. No, I don't surf. But it's red and matte black. So I snagged one ¯\_(ツ)_/¯https://t.co/2v2G7bnALC pic.twitter.com/aWuMYHK3JC
— Marques Brownlee (@MKBHD) 29. července 2018
Pokud by ale některý z majitelů Tesly chtěl vyrazit na pláž, jistě ho potěší, že podle informací Tesly je možné prkno uložit do kabiny všech v současnosti nabízených modelů. Díky kalifornským kořenům Tesly se tak bude jednat o zajímavou kombinaci, která se nejspíš brzy objeví v garážích těch největších milovníků elektromobilů Tesla.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.