Během minulého týdne jsme vás informovali o prodeji modrého sedanu Lancia Kappa, kterým se na přelomu tisíciletí proháněl prezident Václav Havel. Automobil inzerovaný za částku 400 000 Kč údajně vyvolal obrovský zájem a jeho nový majitel si pro něj nakonec přijel již tuto neděli. Zda nakonec skončí v soukromé sbírce, nebo se objeví na výstavě, však bohužel zatím nevíme. Nový majitel však získal skutečnou vzácnost
Tmavě modrou Lancii Kappa koupil Václav Havel den před svatbou s herečkou Dagmar Veškrnovou. Za devět let s Lancií najezdil okolo 30ti tisíc kilometrů a v roce 2006 ji prodal tehdejšímu majiteli sítě autocenter AAA AUTO. Od té doby italský vůz nenajel prakticky nic a zůstal tak ve zcela autentickém stavu.
Současný majitel vozu a zakladatel sítě autocenter AAA AUTO Anthony Denny již před časem ukončil své aktivity v České republice. I přes vlastnictví obrovského automobilového muzea klasických aut v Austrálii se rozhodl, že vůz po prezidentu Havlovi by měl zůstat v České republice, pro kterou má jako historický artefakt mnohem větší význam. „Jsme velmi rádi, že pan Denny dal důvěru naší značce Mototechna Classic, pod jejíž hlavičkou se tento unikátní kousek v neděli prodal za 400.000 Kč,“ říká provozní ředitel AAA AUTO Petr Vaněček.
„Během prvních dnů od zveřejnění inzerátů jsme byli kontaktováni devíti vážnými zájemci různých koutů České republiky. Od chvíle, kdy se Lancia po prezidentu Havlovi objevila v naší internetové inzerci, si vůz na prohlédlo přes 2000 lidí. Vůz pochopitelně budil značnou pozornost i na pobočce v Praze, kde byl vystaven,“ doplňuje Jindřich Topol, regionální manažer výkupu AAA AUTO.
Lancia Kappa bez zajímavé historie se dnes dá sehnat v řádu nižších desetitisíců, hezké a zachovalé kusy od sta tisíc korun. „Cena vozů po slavných osobnostech, zejména těch s celosvětovým přesahem, kterým byl i prezident Václav Havel, se určuje relativně těžko. Zpravidla si stávající majitel zvolí částku, kterou by chtěl za vůz dostat a čeká, až se najde zájemce, pro kterého je vlastnictví vozu zajímavé. Při určení ceny jsme zároveň vycházeli i z prodeje první prezidentské Lancie, kterou před několika lety získal nový majitel za obdobnou částku,“ uzavírá Jindřich Topol.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?