Během minulého týdne jsme vás informovali o prodeji modrého sedanu Lancia Kappa, kterým se na přelomu tisíciletí proháněl prezident Václav Havel. Automobil inzerovaný za částku 400 000 Kč údajně vyvolal obrovský zájem a jeho nový majitel si pro něj nakonec přijel již tuto neděli. Zda nakonec skončí v soukromé sbírce, nebo se objeví na výstavě, však bohužel zatím nevíme. Nový majitel však získal skutečnou vzácnost
Tmavě modrou Lancii Kappa koupil Václav Havel den před svatbou s herečkou Dagmar Veškrnovou. Za devět let s Lancií najezdil okolo 30ti tisíc kilometrů a v roce 2006 ji prodal tehdejšímu majiteli sítě autocenter AAA AUTO. Od té doby italský vůz nenajel prakticky nic a zůstal tak ve zcela autentickém stavu.
Současný majitel vozu a zakladatel sítě autocenter AAA AUTO Anthony Denny již před časem ukončil své aktivity v České republice. I přes vlastnictví obrovského automobilového muzea klasických aut v Austrálii se rozhodl, že vůz po prezidentu Havlovi by měl zůstat v České republice, pro kterou má jako historický artefakt mnohem větší význam. „Jsme velmi rádi, že pan Denny dal důvěru naší značce Mototechna Classic, pod jejíž hlavičkou se tento unikátní kousek v neděli prodal za 400.000 Kč,“ říká provozní ředitel AAA AUTO Petr Vaněček.
„Během prvních dnů od zveřejnění inzerátů jsme byli kontaktováni devíti vážnými zájemci různých koutů České republiky. Od chvíle, kdy se Lancia po prezidentu Havlovi objevila v naší internetové inzerci, si vůz na prohlédlo přes 2000 lidí. Vůz pochopitelně budil značnou pozornost i na pobočce v Praze, kde byl vystaven,“ doplňuje Jindřich Topol, regionální manažer výkupu AAA AUTO.
Lancia Kappa bez zajímavé historie se dnes dá sehnat v řádu nižších desetitisíců, hezké a zachovalé kusy od sta tisíc korun. „Cena vozů po slavných osobnostech, zejména těch s celosvětovým přesahem, kterým byl i prezident Václav Havel, se určuje relativně těžko. Zpravidla si stávající majitel zvolí částku, kterou by chtěl za vůz dostat a čeká, až se najde zájemce, pro kterého je vlastnictví vozu zajímavé. Při určení ceny jsme zároveň vycházeli i z prodeje první prezidentské Lancie, kterou před několika lety získal nový majitel za obdobnou částku,“ uzavírá Jindřich Topol.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?