Během minulého týdne jsme vás informovali o prodeji modrého sedanu Lancia Kappa, kterým se na přelomu tisíciletí proháněl prezident Václav Havel. Automobil inzerovaný za částku 400 000 Kč údajně vyvolal obrovský zájem a jeho nový majitel si pro něj nakonec přijel již tuto neděli. Zda nakonec skončí v soukromé sbírce, nebo se objeví na výstavě, však bohužel zatím nevíme. Nový majitel však získal skutečnou vzácnost
Tmavě modrou Lancii Kappa koupil Václav Havel den před svatbou s herečkou Dagmar Veškrnovou. Za devět let s Lancií najezdil okolo 30ti tisíc kilometrů a v roce 2006 ji prodal tehdejšímu majiteli sítě autocenter AAA AUTO. Od té doby italský vůz nenajel prakticky nic a zůstal tak ve zcela autentickém stavu.
Současný majitel vozu a zakladatel sítě autocenter AAA AUTO Anthony Denny již před časem ukončil své aktivity v České republice. I přes vlastnictví obrovského automobilového muzea klasických aut v Austrálii se rozhodl, že vůz po prezidentu Havlovi by měl zůstat v České republice, pro kterou má jako historický artefakt mnohem větší význam. „Jsme velmi rádi, že pan Denny dal důvěru naší značce Mototechna Classic, pod jejíž hlavičkou se tento unikátní kousek v neděli prodal za 400.000 Kč,“ říká provozní ředitel AAA AUTO Petr Vaněček.
„Během prvních dnů od zveřejnění inzerátů jsme byli kontaktováni devíti vážnými zájemci různých koutů České republiky. Od chvíle, kdy se Lancia po prezidentu Havlovi objevila v naší internetové inzerci, si vůz na prohlédlo přes 2000 lidí. Vůz pochopitelně budil značnou pozornost i na pobočce v Praze, kde byl vystaven,“ doplňuje Jindřich Topol, regionální manažer výkupu AAA AUTO.
Lancia Kappa bez zajímavé historie se dnes dá sehnat v řádu nižších desetitisíců, hezké a zachovalé kusy od sta tisíc korun. „Cena vozů po slavných osobnostech, zejména těch s celosvětovým přesahem, kterým byl i prezident Václav Havel, se určuje relativně těžko. Zpravidla si stávající majitel zvolí částku, kterou by chtěl za vůz dostat a čeká, až se najde zájemce, pro kterého je vlastnictví vozu zajímavé. Při určení ceny jsme zároveň vycházeli i z prodeje první prezidentské Lancie, kterou před několika lety získal nový majitel za obdobnou částku,“ uzavírá Jindřich Topol.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.