V Česku si v posledních dnech užíváme tropy, během kterých teploměry často překračují hranici tropických 30 °C. Pro někoho se jedná o příjemný průběh prázdnin, jiní trpí v kancelářích bez klimatizace. Za oceánem si však musí poradit s mnohem dramatičtější vlnou veder, během kterých se teploty pohybují nad 40 °C.
Bavíme se samozřejmě o venkovních teplotách, neboť uvnitř automobilu mohou teploty během pár minut dosahovat podstatně vyšších hodnot. Toho se však rozhodla využít Tamika Madams, redaktorka kalifornské rádiové stanice KPCC.
Ta se pokusila připravit oběd o třech chodech za čelním sklem svého automobilu. Nejprve se vypravila do obchodu Trader Joe, kde nakoupila mražené thajské knedlíčky Gyoza, qesadillu s mexickým sýrem a čokoládové cookies - vše byly polotovary, které si personál rádia rád dopřává k obědu a k jejich dodělání stačí jen na chvíli vložit do trouby.
Tou se ale v tomto případě stala Honda, neznámého modelu, z roku 2011, která stále na společném parkovišti rádia KPCC a internetového magazínu laist.com, kde byl příběh o pečení za čelním sklem následně publikován.
Všechny pochutiny tedy byly vyskládány na plech pokrytý hliníkovou fólií a vloženy za čelní sklo. Na začátku pokusu byla teplota v autě cca 43.3 °C, na jeho konci, cca po 4 hodinách, zhruba 87.7 °C. Přitom již po dvou hodinách ukazoval teploměr namířený na plech cca 82.7 °C.
A výsledek? Knedlíčky Gyoza byly prý uvnitř naprosto delikatesní, ovšem jejich okraje prý byly trochu připečené. Quesadilla byla suchá, ovšem díky roztavenému sýru uvnitř to vlastně ani nikomu příliš nevadilo. Čokoládové Cookies byly nahoře propečené a vespod stále trochu vláčné. Zhruba jako recepty na hrníčkové brownies z mikrovlnné trouby. Mezi lidmi si nakonec Cookies získaly největší pozornost.
Important Question: Can you cook a three-course meal on your dashboard? Spoiler Alert:YES @taketwo #summerheatwave pic.twitter.com/dnlWGiHWRm
— tamika.madams (@_tamika_adams) 25. července 2018
Na závěr pak Madams dodala ještě pár tipů k nejlepší přípravě pokrmů v autě: Nejlepší sou černé automobily, které lépe pohlcují sluneční záření a rychleji se "rozpalují". Pro příště by také jednotlivé pokrmy připravovala samostatně, aby se neprolínaly chutě. A v neposlední řadě je také potřeba připravované pokrmy pravidelně otáčet, aby se připravily rovnoměrně.
V praxi jsou tyto rady samozřejmě k ničemu, ovšem pokud by měly teploty v Česku dál růst, vlastně by jen stačilo nechat auto na slunci, před odchodem do práce vyskládat jídlo na palubní desku a během pauzy na oběd si ho přinést čerstvě upečené.
Serving up our tray back to the newsroom! @taketwo #summerheatwave pic.twitter.com/OswnzEV1fk
— tamika.madams (@_tamika_adams) 25. července 2018
Stále však platí, že mikrovlnka či trouba v kuchyňce na vašem pracovišti bude jistější volbou, jak si ohřát jídlo. Nejsme zkrátka v Africe, abychom si dělali volská oka na pancíři tanků, jako za druhé světové války. A za čelní sklo si raději dejte speciální reflexní fólii, která pomůže snížit teplotu uvnitř vozu o pár stupňů a nastupování do vozu pak nebude takovým šokem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.