V Česku si v posledních dnech užíváme tropy, během kterých teploměry často překračují hranici tropických 30 °C. Pro někoho se jedná o příjemný průběh prázdnin, jiní trpí v kancelářích bez klimatizace. Za oceánem si však musí poradit s mnohem dramatičtější vlnou veder, během kterých se teploty pohybují nad 40 °C.
Bavíme se samozřejmě o venkovních teplotách, neboť uvnitř automobilu mohou teploty během pár minut dosahovat podstatně vyšších hodnot. Toho se však rozhodla využít Tamika Madams, redaktorka kalifornské rádiové stanice KPCC.
Ta se pokusila připravit oběd o třech chodech za čelním sklem svého automobilu. Nejprve se vypravila do obchodu Trader Joe, kde nakoupila mražené thajské knedlíčky Gyoza, qesadillu s mexickým sýrem a čokoládové cookies - vše byly polotovary, které si personál rádia rád dopřává k obědu a k jejich dodělání stačí jen na chvíli vložit do trouby.
Tou se ale v tomto případě stala Honda, neznámého modelu, z roku 2011, která stále na společném parkovišti rádia KPCC a internetového magazínu laist.com, kde byl příběh o pečení za čelním sklem následně publikován.
Všechny pochutiny tedy byly vyskládány na plech pokrytý hliníkovou fólií a vloženy za čelní sklo. Na začátku pokusu byla teplota v autě cca 43.3 °C, na jeho konci, cca po 4 hodinách, zhruba 87.7 °C. Přitom již po dvou hodinách ukazoval teploměr namířený na plech cca 82.7 °C.
A výsledek? Knedlíčky Gyoza byly prý uvnitř naprosto delikatesní, ovšem jejich okraje prý byly trochu připečené. Quesadilla byla suchá, ovšem díky roztavenému sýru uvnitř to vlastně ani nikomu příliš nevadilo. Čokoládové Cookies byly nahoře propečené a vespod stále trochu vláčné. Zhruba jako recepty na hrníčkové brownies z mikrovlnné trouby. Mezi lidmi si nakonec Cookies získaly největší pozornost.
Important Question: Can you cook a three-course meal on your dashboard? Spoiler Alert:YES @taketwo #summerheatwave pic.twitter.com/dnlWGiHWRm
— tamika.madams (@_tamika_adams) 25. července 2018
Na závěr pak Madams dodala ještě pár tipů k nejlepší přípravě pokrmů v autě: Nejlepší sou černé automobily, které lépe pohlcují sluneční záření a rychleji se "rozpalují". Pro příště by také jednotlivé pokrmy připravovala samostatně, aby se neprolínaly chutě. A v neposlední řadě je také potřeba připravované pokrmy pravidelně otáčet, aby se připravily rovnoměrně.
V praxi jsou tyto rady samozřejmě k ničemu, ovšem pokud by měly teploty v Česku dál růst, vlastně by jen stačilo nechat auto na slunci, před odchodem do práce vyskládat jídlo na palubní desku a během pauzy na oběd si ho přinést čerstvě upečené.
Serving up our tray back to the newsroom! @taketwo #summerheatwave pic.twitter.com/OswnzEV1fk
— tamika.madams (@_tamika_adams) 25. července 2018
Stále však platí, že mikrovlnka či trouba v kuchyňce na vašem pracovišti bude jistější volbou, jak si ohřát jídlo. Nejsme zkrátka v Africe, abychom si dělali volská oka na pancíři tanků, jako za druhé světové války. A za čelní sklo si raději dejte speciální reflexní fólii, která pomůže snížit teplotu uvnitř vozu o pár stupňů a nastupování do vozu pak nebude takovým šokem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.