V Česku si v posledních dnech užíváme tropy, během kterých teploměry často překračují hranici tropických 30 °C. Pro někoho se jedná o příjemný průběh prázdnin, jiní trpí v kancelářích bez klimatizace. Za oceánem si však musí poradit s mnohem dramatičtější vlnou veder, během kterých se teploty pohybují nad 40 °C.
Bavíme se samozřejmě o venkovních teplotách, neboť uvnitř automobilu mohou teploty během pár minut dosahovat podstatně vyšších hodnot. Toho se však rozhodla využít Tamika Madams, redaktorka kalifornské rádiové stanice KPCC.
Ta se pokusila připravit oběd o třech chodech za čelním sklem svého automobilu. Nejprve se vypravila do obchodu Trader Joe, kde nakoupila mražené thajské knedlíčky Gyoza, qesadillu s mexickým sýrem a čokoládové cookies - vše byly polotovary, které si personál rádia rád dopřává k obědu a k jejich dodělání stačí jen na chvíli vložit do trouby.
Tou se ale v tomto případě stala Honda, neznámého modelu, z roku 2011, která stále na společném parkovišti rádia KPCC a internetového magazínu laist.com, kde byl příběh o pečení za čelním sklem následně publikován.
Všechny pochutiny tedy byly vyskládány na plech pokrytý hliníkovou fólií a vloženy za čelní sklo. Na začátku pokusu byla teplota v autě cca 43.3 °C, na jeho konci, cca po 4 hodinách, zhruba 87.7 °C. Přitom již po dvou hodinách ukazoval teploměr namířený na plech cca 82.7 °C.
A výsledek? Knedlíčky Gyoza byly prý uvnitř naprosto delikatesní, ovšem jejich okraje prý byly trochu připečené. Quesadilla byla suchá, ovšem díky roztavenému sýru uvnitř to vlastně ani nikomu příliš nevadilo. Čokoládové Cookies byly nahoře propečené a vespod stále trochu vláčné. Zhruba jako recepty na hrníčkové brownies z mikrovlnné trouby. Mezi lidmi si nakonec Cookies získaly největší pozornost.
Important Question: Can you cook a three-course meal on your dashboard? Spoiler Alert:YES @taketwo #summerheatwave pic.twitter.com/dnlWGiHWRm
— tamika.madams (@_tamika_adams) 25. července 2018
Na závěr pak Madams dodala ještě pár tipů k nejlepší přípravě pokrmů v autě: Nejlepší sou černé automobily, které lépe pohlcují sluneční záření a rychleji se "rozpalují". Pro příště by také jednotlivé pokrmy připravovala samostatně, aby se neprolínaly chutě. A v neposlední řadě je také potřeba připravované pokrmy pravidelně otáčet, aby se připravily rovnoměrně.
V praxi jsou tyto rady samozřejmě k ničemu, ovšem pokud by měly teploty v Česku dál růst, vlastně by jen stačilo nechat auto na slunci, před odchodem do práce vyskládat jídlo na palubní desku a během pauzy na oběd si ho přinést čerstvě upečené.
Serving up our tray back to the newsroom! @taketwo #summerheatwave pic.twitter.com/OswnzEV1fk
— tamika.madams (@_tamika_adams) 25. července 2018
Stále však platí, že mikrovlnka či trouba v kuchyňce na vašem pracovišti bude jistější volbou, jak si ohřát jídlo. Nejsme zkrátka v Africe, abychom si dělali volská oka na pancíři tanků, jako za druhé světové války. A za čelní sklo si raději dejte speciální reflexní fólii, která pomůže snížit teplotu uvnitř vozu o pár stupňů a nastupování do vozu pak nebude takovým šokem.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?