Sergio Marchionne, zachránce automobilek Fiat a Chrysler, byl ještě donedávna generálním ředitelem společnosti Fiat Chrysler Automobiles. Před několika dny se však objevila zpráva o jeho vážném zdravotním stavu, kvůli kterému byl zbaven veškerých funkcí a mezi lidmi se začalo mluvit o nejhorším. To se dnes bohužel dnes i potvrdilo.
Tragickou novinu oznámil za společnost FCA její prezident John Elkann. Doslova uvedl „To, čeho jsme se nejvíce obávali, se stalo skutečností. Sergio Marchionne, člověk a přítel, odešel." Byl to přitom právě Elkann, který před pár dny rozeslal zaměstnancům automobilky dopis, ve kterém oznámil boj jejich (tou dobou již bývalého) generálního ředitele o holý život.
Vše přitom začalo operací ramene ve švýcarském Zurichu, která se měla odehrát již začátkem měsíce. Po ní se však objevily závažné komplikace, kvůli kterým byl Marchionne odvolán z pozice generálního ředitele FCA i Ferrari. Jeho povinnosti pak převzal úspěšný šéf společností Jeep a Ram (obě součást koncernu FCA) Mika Manley.
Bývalý šéf FCA se přitom ještě koncem minulého měsíce objevil na akci, během které přebírali italští Carabinieri nový služební Jeep Wrangler, který dostali od automobilky darem. Už tou dobou však bylo vidět, že Marchionne není zcela ve své kůži.
Ne jeho zdravotním stavu se zřejmě podepsal i jeho neúnavný workoholismus a cestování po celém světě v rámci své funkce hlavního představitele FCA. Marchionne byl také vášnivým kuřákem a milovníkem kávy - s obojím však v roce 2017 skoncoval.
Ve své funkci měl před sebou již jen necelý rok - v dubnu roku 2019 ho totiž čekal odchod do zaslouženého důchodu.
Marchionne, který zemřel ve věku 66 let, se zapíše do historie automobilového průmyslu jako zachránce automobilek Fiat i Chrysler a současně jako člověk, který obě automobilky v roce 2014 přivedl pod jednu střechu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.