Sergio Marchionne, zachránce automobilek Fiat a Chrysler, byl ještě donedávna generálním ředitelem společnosti Fiat Chrysler Automobiles. Před několika dny se však objevila zpráva o jeho vážném zdravotním stavu, kvůli kterému byl zbaven veškerých funkcí a mezi lidmi se začalo mluvit o nejhorším. To se dnes bohužel dnes i potvrdilo.
Tragickou novinu oznámil za společnost FCA její prezident John Elkann. Doslova uvedl „To, čeho jsme se nejvíce obávali, se stalo skutečností. Sergio Marchionne, člověk a přítel, odešel." Byl to přitom právě Elkann, který před pár dny rozeslal zaměstnancům automobilky dopis, ve kterém oznámil boj jejich (tou dobou již bývalého) generálního ředitele o holý život.
Vše přitom začalo operací ramene ve švýcarském Zurichu, která se měla odehrát již začátkem měsíce. Po ní se však objevily závažné komplikace, kvůli kterým byl Marchionne odvolán z pozice generálního ředitele FCA i Ferrari. Jeho povinnosti pak převzal úspěšný šéf společností Jeep a Ram (obě součást koncernu FCA) Mika Manley.
Bývalý šéf FCA se přitom ještě koncem minulého měsíce objevil na akci, během které přebírali italští Carabinieri nový služební Jeep Wrangler, který dostali od automobilky darem. Už tou dobou však bylo vidět, že Marchionne není zcela ve své kůži.
Ne jeho zdravotním stavu se zřejmě podepsal i jeho neúnavný workoholismus a cestování po celém světě v rámci své funkce hlavního představitele FCA. Marchionne byl také vášnivým kuřákem a milovníkem kávy - s obojím však v roce 2017 skoncoval.
Ve své funkci měl před sebou již jen necelý rok - v dubnu roku 2019 ho totiž čekal odchod do zaslouženého důchodu.
Marchionne, který zemřel ve věku 66 let, se zapíše do historie automobilového průmyslu jako zachránce automobilek Fiat i Chrysler a současně jako člověk, který obě automobilky v roce 2014 přivedl pod jednu střechu.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.