Sergio Marchionne, zachránce automobilek Fiat a Chrysler, byl ještě donedávna generálním ředitelem společnosti Fiat Chrysler Automobiles. Před několika dny se však objevila zpráva o jeho vážném zdravotním stavu, kvůli kterému byl zbaven veškerých funkcí a mezi lidmi se začalo mluvit o nejhorším. To se dnes bohužel dnes i potvrdilo.
Tragickou novinu oznámil za společnost FCA její prezident John Elkann. Doslova uvedl „To, čeho jsme se nejvíce obávali, se stalo skutečností. Sergio Marchionne, člověk a přítel, odešel." Byl to přitom právě Elkann, který před pár dny rozeslal zaměstnancům automobilky dopis, ve kterém oznámil boj jejich (tou dobou již bývalého) generálního ředitele o holý život.
Vše přitom začalo operací ramene ve švýcarském Zurichu, která se měla odehrát již začátkem měsíce. Po ní se však objevily závažné komplikace, kvůli kterým byl Marchionne odvolán z pozice generálního ředitele FCA i Ferrari. Jeho povinnosti pak převzal úspěšný šéf společností Jeep a Ram (obě součást koncernu FCA) Mika Manley.
Bývalý šéf FCA se přitom ještě koncem minulého měsíce objevil na akci, během které přebírali italští Carabinieri nový služební Jeep Wrangler, který dostali od automobilky darem. Už tou dobou však bylo vidět, že Marchionne není zcela ve své kůži.
Ne jeho zdravotním stavu se zřejmě podepsal i jeho neúnavný workoholismus a cestování po celém světě v rámci své funkce hlavního představitele FCA. Marchionne byl také vášnivým kuřákem a milovníkem kávy - s obojím však v roce 2017 skoncoval.
Ve své funkci měl před sebou již jen necelý rok - v dubnu roku 2019 ho totiž čekal odchod do zaslouženého důchodu.
Marchionne, který zemřel ve věku 66 let, se zapíše do historie automobilového průmyslu jako zachránce automobilek Fiat i Chrysler a současně jako člověk, který obě automobilky v roce 2014 přivedl pod jednu střechu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?