Sergio Marchionne, zachránce automobilek Fiat a Chrysler, byl ještě donedávna generálním ředitelem společnosti Fiat Chrysler Automobiles. Před několika dny se však objevila zpráva o jeho vážném zdravotním stavu, kvůli kterému byl zbaven veškerých funkcí a mezi lidmi se začalo mluvit o nejhorším. To se dnes bohužel dnes i potvrdilo.
Tragickou novinu oznámil za společnost FCA její prezident John Elkann. Doslova uvedl „To, čeho jsme se nejvíce obávali, se stalo skutečností. Sergio Marchionne, člověk a přítel, odešel." Byl to přitom právě Elkann, který před pár dny rozeslal zaměstnancům automobilky dopis, ve kterém oznámil boj jejich (tou dobou již bývalého) generálního ředitele o holý život.
Vše přitom začalo operací ramene ve švýcarském Zurichu, která se měla odehrát již začátkem měsíce. Po ní se však objevily závažné komplikace, kvůli kterým byl Marchionne odvolán z pozice generálního ředitele FCA i Ferrari. Jeho povinnosti pak převzal úspěšný šéf společností Jeep a Ram (obě součást koncernu FCA) Mika Manley.
Bývalý šéf FCA se přitom ještě koncem minulého měsíce objevil na akci, během které přebírali italští Carabinieri nový služební Jeep Wrangler, který dostali od automobilky darem. Už tou dobou však bylo vidět, že Marchionne není zcela ve své kůži.
Ne jeho zdravotním stavu se zřejmě podepsal i jeho neúnavný workoholismus a cestování po celém světě v rámci své funkce hlavního představitele FCA. Marchionne byl také vášnivým kuřákem a milovníkem kávy - s obojím však v roce 2017 skoncoval.
Ve své funkci měl před sebou již jen necelý rok - v dubnu roku 2019 ho totiž čekal odchod do zaslouženého důchodu.
Marchionne, který zemřel ve věku 66 let, se zapíše do historie automobilového průmyslu jako zachránce automobilek Fiat i Chrysler a současně jako člověk, který obě automobilky v roce 2014 přivedl pod jednu střechu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.