Sergio Marchionne, zachránce automobilek Fiat a Chrysler, byl ještě donedávna generálním ředitelem společnosti Fiat Chrysler Automobiles. Před několika dny se však objevila zpráva o jeho vážném zdravotním stavu, kvůli kterému byl zbaven veškerých funkcí a mezi lidmi se začalo mluvit o nejhorším. To se dnes bohužel dnes i potvrdilo.
Tragickou novinu oznámil za společnost FCA její prezident John Elkann. Doslova uvedl „To, čeho jsme se nejvíce obávali, se stalo skutečností. Sergio Marchionne, člověk a přítel, odešel." Byl to přitom právě Elkann, který před pár dny rozeslal zaměstnancům automobilky dopis, ve kterém oznámil boj jejich (tou dobou již bývalého) generálního ředitele o holý život.
Vše přitom začalo operací ramene ve švýcarském Zurichu, která se měla odehrát již začátkem měsíce. Po ní se však objevily závažné komplikace, kvůli kterým byl Marchionne odvolán z pozice generálního ředitele FCA i Ferrari. Jeho povinnosti pak převzal úspěšný šéf společností Jeep a Ram (obě součást koncernu FCA) Mika Manley.
Bývalý šéf FCA se přitom ještě koncem minulého měsíce objevil na akci, během které přebírali italští Carabinieri nový služební Jeep Wrangler, který dostali od automobilky darem. Už tou dobou však bylo vidět, že Marchionne není zcela ve své kůži.
Ne jeho zdravotním stavu se zřejmě podepsal i jeho neúnavný workoholismus a cestování po celém světě v rámci své funkce hlavního představitele FCA. Marchionne byl také vášnivým kuřákem a milovníkem kávy - s obojím však v roce 2017 skoncoval.
Ve své funkci měl před sebou již jen necelý rok - v dubnu roku 2019 ho totiž čekal odchod do zaslouženého důchodu.
Marchionne, který zemřel ve věku 66 let, se zapíše do historie automobilového průmyslu jako zachránce automobilek Fiat i Chrysler a současně jako člověk, který obě automobilky v roce 2014 přivedl pod jednu střechu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?