Volkswagen se připravuje na nejhorší? Parkovací místa si pronajímá po tisících

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: pixabay.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 23. července 2018 16:21
Sdílej:

Zanedlouho po vypuknutí kauzy Dieselgate obletěly svět fotografie tisíců opuštěných automobilů z produkce koncernu VW, které stály odstaveny na parkovištích, závodních tratích a sportovních hřištích. Brzy by se podobné fotografie mohly objevit znovu, ovšem tentokrát by pocházely z Evropy a tisíce Volkswagenů by byly naskládány v parkovacích domech a na parkovacích stáních. Na vině je přitom opět ekologie v hlavní roli s novým testovacím protokolem WLTP.

Motoristický web CarThrottle dnes přišel se zajímavou informací, podle které si automobilka Volkswagen musela pronajmout tisíce parkovacích míst pro nové automobily, které de facto nesmí legálně prodat. Na vině tentokrát nejsou žádné podvody, ale nový testovací proces WLTP.

Vlastně se jedná o jeden z dalších důsledků kauzy Dieselgate. Po provalení podvodů a snadnosti obcházení měřících procesů totiž došlo ke stanovení nového testovacího procesu nazvaného Worldwide Harmonised Light Vehicle Testing Procedure (WLTP), který nahradil poměrně neefektivní New European Driving Cycle (NEDC).

Nový proces testování WLTP vstoupí v platnost již od 1. září tohoto roku a tak se všechny automobilky snaží jím prohnat maximum svých modelů. Proces WLTP je totiž na rozdíl od systému NEDC založen na sbírání dat přímo za jízdy, nikoliv jen za laboratorních podmínek. Očekává se tedy, že u většiny automobilů bude nutné upravit data spotřeby paliva i emisí a znovu je certifikovat.

Nová testovací procedura si již dříve vybrala své oběti a to například u koncernového motoru EA888, který pohání celou paletu ostrých modelů. Ten musel být kvůli přísnějším ekologickým regulacím omezen a jeho výkony se tak vrátily o pár let zpět.

V tomto případě se však bavíme o problému podstatně větších rozměrů. V automobilce totiž neustále probíhá výroba a tak se již v červnu objevily předpoklady, podle kterých bude muset VW odložit dodání zhruba 250 000 automobilů a současně bude muset zbrzdit produkci - to vše jen kvůli novým procesům testování.

Podle zpráv Automotive News Europe si tak automobilka již pronajala  několik vícepodlažních parkovišť, kde budou skladovány nové modely, které však kvůli WLTP nebudou moci být dodány zákazníkům. Jednou z možností je i využití dlouhodobě rozestavěného mezinárodního letiště Berlin-Brandenburg, ovšem o tom ještě nebylo rozhodnuto.

Kromě toho se navíc objevují informace, podle kterých bude muset automobilka zavírat továrnu ve Wolfsburgu na 1 až 2 dny v týdnu a to v období od srpna až do konce září. Na některé dny v týdnu má být navíc zavřena i továrna v Zwickau a některé výrobny dílů. Továrna v Emdenu má být zavírána na některé dny v týdnu v průběhu třetího a čtvrtého čtvrtletí, což je ovšem způsobeno klesajícím zájmem o středně velké modely jako Passat.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?