Volkswagen se připravuje na nejhorší? Parkovací místa si pronajímá po tisících

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 23. července 2018, 16:21 Google+

Zanedlouho po vypuknutí kauzy Dieselgate obletěly svět fotografie tisíců opuštěných automobilů z produkce koncernu VW, které stály odstaveny na parkovištích, závodních tratích a sportovních hřištích. Brzy by se podobné fotografie mohly objevit znovu, ovšem tentokrát by pocházely z Evropy a tisíce Volkswagenů by byly naskládány v parkovacích domech a na parkovacích stáních. Na vině je přitom opět ekologie v hlavní roli s novým testovacím protokolem WLTP.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Motoristický web CarThrottle dnes přišel se zajímavou informací, podle které si automobilka Volkswagen musela pronajmout tisíce parkovacích míst pro nové automobily, které de facto nesmí legálně prodat. Na vině tentokrát nejsou žádné podvody, ale nový testovací proces WLTP.

Vlastně se jedná o jeden z dalších důsledků kauzy Dieselgate. Po provalení podvodů a snadnosti obcházení měřících procesů totiž došlo ke stanovení nového testovacího procesu nazvaného Worldwide Harmonised Light Vehicle Testing Procedure (WLTP), který nahradil poměrně neefektivní New European Driving Cycle (NEDC).

Nový proces testování WLTP vstoupí v platnost již od 1. září tohoto roku a tak se všechny automobilky snaží jím prohnat maximum svých modelů. Proces WLTP je totiž na rozdíl od systému NEDC založen na sbírání dat přímo za jízdy, nikoliv jen za laboratorních podmínek. Očekává se tedy, že u většiny automobilů bude nutné upravit data spotřeby paliva i emisí a znovu je certifikovat.

Nová testovací procedura si již dříve vybrala své oběti a to například u koncernového motoru EA888, který pohání celou paletu ostrých modelů. Ten musel být kvůli přísnějším ekologickým regulacím omezen a jeho výkony se tak vrátily o pár let zpět.

V tomto případě se však bavíme o problému podstatně větších rozměrů. V automobilce totiž neustále probíhá výroba a tak se již v červnu objevily předpoklady, podle kterých bude muset VW odložit dodání zhruba 250 000 automobilů a současně bude muset zbrzdit produkci - to vše jen kvůli novým procesům testování.

img-responsive

Zařízení pro měření skutečných emisí během jízdy | foto: Bosch

Podle zpráv Automotive News Europe si tak automobilka již pronajala  několik vícepodlažních parkovišť, kde budou skladovány nové modely, které však kvůli WLTP nebudou moci být dodány zákazníkům. Jednou z možností je i využití dlouhodobě rozestavěného mezinárodního letiště Berlin-Brandenburg, ovšem o tom ještě nebylo rozhodnuto.

Kromě toho se navíc objevují informace, podle kterých bude muset automobilka zavírat továrnu ve Wolfsburgu na 1 až 2 dny v týdnu a to v období od srpna až do konce září. Na některé dny v týdnu má být navíc zavřena i továrna v Zwickau a některé výrobny dílů. Továrna v Emdenu má být zavírána na některé dny v týdnu v průběhu třetího a čtvrtého čtvrtletí, což je ovšem způsobeno klesajícím zájmem o středně velké modely jako Passat.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen se připravuje na nejhorší? Parkovací místa si pronajímá po tisících

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda Tourist byla v podstatě označením předsériového modelu Forman. Oba modely se vzájemně lišily jen v maličkostech

Záhadná Škoda Tourist? Historie škodováckých kombíků je bohatší, než se zdá

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud