Zanedlouho po vypuknutí kauzy Dieselgate obletěly svět fotografie tisíců opuštěných automobilů z produkce koncernu VW, které stály odstaveny na parkovištích, závodních tratích a sportovních hřištích. Brzy by se podobné fotografie mohly objevit znovu, ovšem tentokrát by pocházely z Evropy a tisíce Volkswagenů by byly naskládány v parkovacích domech a na parkovacích stáních. Na vině je přitom opět ekologie v hlavní roli s novým testovacím protokolem WLTP.
Motoristický web CarThrottle dnes přišel se zajímavou informací, podle které si automobilka Volkswagen musela pronajmout tisíce parkovacích míst pro nové automobily, které de facto nesmí legálně prodat. Na vině tentokrát nejsou žádné podvody, ale nový testovací proces WLTP.
Vlastně se jedná o jeden z dalších důsledků kauzy Dieselgate. Po provalení podvodů a snadnosti obcházení měřících procesů totiž došlo ke stanovení nového testovacího procesu nazvaného Worldwide Harmonised Light Vehicle Testing Procedure (WLTP), který nahradil poměrně neefektivní New European Driving Cycle (NEDC).
Nový proces testování WLTP vstoupí v platnost již od 1. září tohoto roku a tak se všechny automobilky snaží jím prohnat maximum svých modelů. Proces WLTP je totiž na rozdíl od systému NEDC založen na sbírání dat přímo za jízdy, nikoliv jen za laboratorních podmínek. Očekává se tedy, že u většiny automobilů bude nutné upravit data spotřeby paliva i emisí a znovu je certifikovat.
Nová testovací procedura si již dříve vybrala své oběti a to například u koncernového motoru EA888, který pohání celou paletu ostrých modelů. Ten musel být kvůli přísnějším ekologickým regulacím omezen a jeho výkony se tak vrátily o pár let zpět.
V tomto případě se však bavíme o problému podstatně větších rozměrů. V automobilce totiž neustále probíhá výroba a tak se již v červnu objevily předpoklady, podle kterých bude muset VW odložit dodání zhruba 250 000 automobilů a současně bude muset zbrzdit produkci - to vše jen kvůli novým procesům testování.
Podle zpráv Automotive News Europe si tak automobilka již pronajala několik vícepodlažních parkovišť, kde budou skladovány nové modely, které však kvůli WLTP nebudou moci být dodány zákazníkům. Jednou z možností je i využití dlouhodobě rozestavěného mezinárodního letiště Berlin-Brandenburg, ovšem o tom ještě nebylo rozhodnuto.
Kromě toho se navíc objevují informace, podle kterých bude muset automobilka zavírat továrnu ve Wolfsburgu na 1 až 2 dny v týdnu a to v období od srpna až do konce září. Na některé dny v týdnu má být navíc zavřena i továrna v Zwickau a některé výrobny dílů. Továrna v Emdenu má být zavírána na některé dny v týdnu v průběhu třetího a čtvrtého čtvrtletí, což je ovšem způsobeno klesajícím zájmem o středně velké modely jako Passat.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?