Zanedlouho po vypuknutí kauzy Dieselgate obletěly svět fotografie tisíců opuštěných automobilů z produkce koncernu VW, které stály odstaveny na parkovištích, závodních tratích a sportovních hřištích. Brzy by se podobné fotografie mohly objevit znovu, ovšem tentokrát by pocházely z Evropy a tisíce Volkswagenů by byly naskládány v parkovacích domech a na parkovacích stáních. Na vině je přitom opět ekologie v hlavní roli s novým testovacím protokolem WLTP.
Motoristický web CarThrottle dnes přišel se zajímavou informací, podle které si automobilka Volkswagen musela pronajmout tisíce parkovacích míst pro nové automobily, které de facto nesmí legálně prodat. Na vině tentokrát nejsou žádné podvody, ale nový testovací proces WLTP.
Vlastně se jedná o jeden z dalších důsledků kauzy Dieselgate. Po provalení podvodů a snadnosti obcházení měřících procesů totiž došlo ke stanovení nového testovacího procesu nazvaného Worldwide Harmonised Light Vehicle Testing Procedure (WLTP), který nahradil poměrně neefektivní New European Driving Cycle (NEDC).
Nový proces testování WLTP vstoupí v platnost již od 1. září tohoto roku a tak se všechny automobilky snaží jím prohnat maximum svých modelů. Proces WLTP je totiž na rozdíl od systému NEDC založen na sbírání dat přímo za jízdy, nikoliv jen za laboratorních podmínek. Očekává se tedy, že u většiny automobilů bude nutné upravit data spotřeby paliva i emisí a znovu je certifikovat.
Nová testovací procedura si již dříve vybrala své oběti a to například u koncernového motoru EA888, který pohání celou paletu ostrých modelů. Ten musel být kvůli přísnějším ekologickým regulacím omezen a jeho výkony se tak vrátily o pár let zpět.
V tomto případě se však bavíme o problému podstatně větších rozměrů. V automobilce totiž neustále probíhá výroba a tak se již v červnu objevily předpoklady, podle kterých bude muset VW odložit dodání zhruba 250 000 automobilů a současně bude muset zbrzdit produkci - to vše jen kvůli novým procesům testování.
Podle zpráv Automotive News Europe si tak automobilka již pronajala několik vícepodlažních parkovišť, kde budou skladovány nové modely, které však kvůli WLTP nebudou moci být dodány zákazníkům. Jednou z možností je i využití dlouhodobě rozestavěného mezinárodního letiště Berlin-Brandenburg, ovšem o tom ještě nebylo rozhodnuto.
Kromě toho se navíc objevují informace, podle kterých bude muset automobilka zavírat továrnu ve Wolfsburgu na 1 až 2 dny v týdnu a to v období od srpna až do konce září. Na některé dny v týdnu má být navíc zavřena i továrna v Zwickau a některé výrobny dílů. Továrna v Emdenu má být zavírána na některé dny v týdnu v průběhu třetího a čtvrtého čtvrtletí, což je ovšem způsobeno klesajícím zájmem o středně velké modely jako Passat.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?