Volkswagen se připravuje na nejhorší? Parkovací místa si pronajímá po tisících

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: pixabay.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 23. července 2018 16:21
Sdílej:

Zanedlouho po vypuknutí kauzy Dieselgate obletěly svět fotografie tisíců opuštěných automobilů z produkce koncernu VW, které stály odstaveny na parkovištích, závodních tratích a sportovních hřištích. Brzy by se podobné fotografie mohly objevit znovu, ovšem tentokrát by pocházely z Evropy a tisíce Volkswagenů by byly naskládány v parkovacích domech a na parkovacích stáních. Na vině je přitom opět ekologie v hlavní roli s novým testovacím protokolem WLTP.

Motoristický web CarThrottle dnes přišel se zajímavou informací, podle které si automobilka Volkswagen musela pronajmout tisíce parkovacích míst pro nové automobily, které de facto nesmí legálně prodat. Na vině tentokrát nejsou žádné podvody, ale nový testovací proces WLTP.

Vlastně se jedná o jeden z dalších důsledků kauzy Dieselgate. Po provalení podvodů a snadnosti obcházení měřících procesů totiž došlo ke stanovení nového testovacího procesu nazvaného Worldwide Harmonised Light Vehicle Testing Procedure (WLTP), který nahradil poměrně neefektivní New European Driving Cycle (NEDC).

Nový proces testování WLTP vstoupí v platnost již od 1. září tohoto roku a tak se všechny automobilky snaží jím prohnat maximum svých modelů. Proces WLTP je totiž na rozdíl od systému NEDC založen na sbírání dat přímo za jízdy, nikoliv jen za laboratorních podmínek. Očekává se tedy, že u většiny automobilů bude nutné upravit data spotřeby paliva i emisí a znovu je certifikovat.

Nová testovací procedura si již dříve vybrala své oběti a to například u koncernového motoru EA888, který pohání celou paletu ostrých modelů. Ten musel být kvůli přísnějším ekologickým regulacím omezen a jeho výkony se tak vrátily o pár let zpět.

V tomto případě se však bavíme o problému podstatně větších rozměrů. V automobilce totiž neustále probíhá výroba a tak se již v červnu objevily předpoklady, podle kterých bude muset VW odložit dodání zhruba 250 000 automobilů a současně bude muset zbrzdit produkci - to vše jen kvůli novým procesům testování.

Podle zpráv Automotive News Europe si tak automobilka již pronajala  několik vícepodlažních parkovišť, kde budou skladovány nové modely, které však kvůli WLTP nebudou moci být dodány zákazníkům. Jednou z možností je i využití dlouhodobě rozestavěného mezinárodního letiště Berlin-Brandenburg, ovšem o tom ještě nebylo rozhodnuto.

Kromě toho se navíc objevují informace, podle kterých bude muset automobilka zavírat továrnu ve Wolfsburgu na 1 až 2 dny v týdnu a to v období od srpna až do konce září. Na některé dny v týdnu má být navíc zavřena i továrna v Zwickau a některé výrobny dílů. Továrna v Emdenu má být zavírána na některé dny v týdnu v průběhu třetího a čtvrtého čtvrtletí, což je ovšem způsobeno klesajícím zájmem o středně velké modely jako Passat.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.