MINI je partnerem multikulturního festivalu Colours of Ostrava. A toto partnerství bere skutečně vážně. Zcela v duchu svého osobitého přístupu k životu vyslalo svůj nejsportovnější model – MINI John Cooper Works – na speciální misi.
Pomocí jeřábu jej umístilo na terasu vyhlídkové věže Bolt Tower, která je speciální šroubovou nástavbou vysoké pece číslo 1 v Dolní oblasti Vítkovic v Ostravě, tedy nad areálem, kde již tento víkend proběhne mezinárodně uznávaný festival. MINI John Cooper Works s výkonem 170 kW/231 k sleduje okolí z výšky 65 metrů – žádný jiný automobil v České republice ještě nebyl tak vysoko nad okolním terénem (pozor, nezaměňovat s nadmořskou výškou).
Vynesení reálného vozu na nástavbu bývalé vysoké pece, kterou navrhl Josef Pleskot, trvalo přibližně hodinu a půl a zajistil jej MINI autorizovaný ostravský dealer, společnost CarTec Group. MINI John Cooper Works v červené barvě Chili Red s černou střechou bude v této výšce vystaveno minimálně po dobu konání multikulturního festivalu pod ním. Máme však řešení, jak ho lze snést na zem dříve – koupit si jej. V tom případě je sundání vozu v ceně a případný zákazník má jistotu, že žádné jiné MINI na českých silnicích nemělo takový rozhled.
Základní cena 3dveřového MINI John Cooper Works činí 848 900 Kč, cena vozu stojícího 65 metrů nad Ostravou činí 1 041 638 Kč. V jeho výbavě je totiž navíc mnoho prvků, z nichž zmiňme například automatickou převodovku, paket Wired nebo speciální kola z lehké slitiny John Cooper Works Track.
Na multikulturním festivalu Colours of Ostrava se bude MINI prezentovat i na zemi, i když stále originálně vzletným způsobem. Připraven bude speciální Pop-Up showroom a MINI bude mít i vlastní Drive stage by MINI, která se bude zaměřovat na svěží a vzrušující hudbu s akustickým základem. Kromě vysoko vystaveného „JCW“ připravilo MINI také speciální zvýhodněnou edici šesti vozů MINI Cooper D Countryman for Colours se speciální výbavou, designem a cenou.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?