MINI je partnerem multikulturního festivalu Colours of Ostrava. A toto partnerství bere skutečně vážně. Zcela v duchu svého osobitého přístupu k životu vyslalo svůj nejsportovnější model – MINI John Cooper Works – na speciální misi.
Pomocí jeřábu jej umístilo na terasu vyhlídkové věže Bolt Tower, která je speciální šroubovou nástavbou vysoké pece číslo 1 v Dolní oblasti Vítkovic v Ostravě, tedy nad areálem, kde již tento víkend proběhne mezinárodně uznávaný festival. MINI John Cooper Works s výkonem 170 kW/231 k sleduje okolí z výšky 65 metrů – žádný jiný automobil v České republice ještě nebyl tak vysoko nad okolním terénem (pozor, nezaměňovat s nadmořskou výškou).
Vynesení reálného vozu na nástavbu bývalé vysoké pece, kterou navrhl Josef Pleskot, trvalo přibližně hodinu a půl a zajistil jej MINI autorizovaný ostravský dealer, společnost CarTec Group. MINI John Cooper Works v červené barvě Chili Red s černou střechou bude v této výšce vystaveno minimálně po dobu konání multikulturního festivalu pod ním. Máme však řešení, jak ho lze snést na zem dříve – koupit si jej. V tom případě je sundání vozu v ceně a případný zákazník má jistotu, že žádné jiné MINI na českých silnicích nemělo takový rozhled.
Základní cena 3dveřového MINI John Cooper Works činí 848 900 Kč, cena vozu stojícího 65 metrů nad Ostravou činí 1 041 638 Kč. V jeho výbavě je totiž navíc mnoho prvků, z nichž zmiňme například automatickou převodovku, paket Wired nebo speciální kola z lehké slitiny John Cooper Works Track.
Na multikulturním festivalu Colours of Ostrava se bude MINI prezentovat i na zemi, i když stále originálně vzletným způsobem. Připraven bude speciální Pop-Up showroom a MINI bude mít i vlastní Drive stage by MINI, která se bude zaměřovat na svěží a vzrušující hudbu s akustickým základem. Kromě vysoko vystaveného „JCW“ připravilo MINI také speciální zvýhodněnou edici šesti vozů MINI Cooper D Countryman for Colours se speciální výbavou, designem a cenou.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?