Organizace J.D. Power zveřejnila výsledky průzkumu, který se zabývá tím, jak jsou majitelé spokojeni se svým novým vozem. Průzkum proběhl v Německu a týkal se vozů starých 1 až 3 roky, které jejich majitel vlastní už alespoň 12 měsíců. Nejlépe v něm skončila Toyota, nejhůře BMW.
Řidiči v průzkumu hodnotili celkem 177 položek, mezi nimiž byly nejen jízdní vlastnosti, ovladatelnost, nebo samotný motor, ale třeba i pohodlnost sedaček, výbava, nebo třeba infotainment. Ke každému bodu museli účastníci průzkumu vyhodnotit, jak jsou s ním spokojeni, a zároveň sami pojmenovávali problémy, na které během užívání narazili.
Výsledkem je množství problémů na 100 aut, což J.D. Power označuje indexem PP100. Z toho vyplývá, že čím nižší číslo auto získalo, tím je v očích zákazníků kvalitnější a tím jsou s ním spokojenější.
První místo obsadila Toyota s indexem 101. Její model Yaris se zároveň stal nejlépe hodnoceným vozem v kategorii malých aut. Stejnou hodnotu 103 pak v žebříčku získaly automobily Seat a Volvo, které se podělily o druhé místo. Na třetím místě pak s hodnocením 104 skončila mladoboleslavská automobilka Škoda Auto.
Jistě se sluší zmínit, že ocenění za nejlepší model ve svém segmentu získaly kromě Toyoty Yaris ještě Mercedes Benz s modely E-Classa CLA, Audi Q5, Ford C-Max/Grand C-Max, Mazda 3 a Opel Adam.
Na chvostu skončilo možná poněkud překvapivě domácí BMW s hodnotou 185. Před ním se umístil Fiat s hodnocením 179 a třetí nejhůře hodnocenou automobilkou je podle výzkumu Audi s indexem 163.
Nejvíce se kritizovaly položky jako vlastnosti motoru, převodovka, ale také příliš vysoká spotřeba, respektive to, že auto spotřebuje mnohem více paliva, než výrobce sliboval. Obecně si však všechny značky polepšily.
Průměrný index totiž dosáhl na hodnotu 133, zatímco loni to bylo 155. K největšímu posunu došlo při hodnocení exteriéru, výbavy a ovládání vozu. Průzkumu se zúčastnilo 14 292 řidičů, kteří svůj vůz pořídili mezi únorem 2015 a dubnem 2017.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.