Organizace J.D. Power zveřejnila výsledky průzkumu, který se zabývá tím, jak jsou majitelé spokojeni se svým novým vozem. Průzkum proběhl v Německu a týkal se vozů starých 1 až 3 roky, které jejich majitel vlastní už alespoň 12 měsíců. Nejlépe v něm skončila Toyota, nejhůře BMW.
Řidiči v průzkumu hodnotili celkem 177 položek, mezi nimiž byly nejen jízdní vlastnosti, ovladatelnost, nebo samotný motor, ale třeba i pohodlnost sedaček, výbava, nebo třeba infotainment. Ke každému bodu museli účastníci průzkumu vyhodnotit, jak jsou s ním spokojeni, a zároveň sami pojmenovávali problémy, na které během užívání narazili.
Výsledkem je množství problémů na 100 aut, což J.D. Power označuje indexem PP100. Z toho vyplývá, že čím nižší číslo auto získalo, tím je v očích zákazníků kvalitnější a tím jsou s ním spokojenější.
První místo obsadila Toyota s indexem 101. Její model Yaris se zároveň stal nejlépe hodnoceným vozem v kategorii malých aut. Stejnou hodnotu 103 pak v žebříčku získaly automobily Seat a Volvo, které se podělily o druhé místo. Na třetím místě pak s hodnocením 104 skončila mladoboleslavská automobilka Škoda Auto.
Jistě se sluší zmínit, že ocenění za nejlepší model ve svém segmentu získaly kromě Toyoty Yaris ještě Mercedes Benz s modely E-Classa CLA, Audi Q5, Ford C-Max/Grand C-Max, Mazda 3 a Opel Adam.
Na chvostu skončilo možná poněkud překvapivě domácí BMW s hodnotou 185. Před ním se umístil Fiat s hodnocením 179 a třetí nejhůře hodnocenou automobilkou je podle výzkumu Audi s indexem 163.
Nejvíce se kritizovaly položky jako vlastnosti motoru, převodovka, ale také příliš vysoká spotřeba, respektive to, že auto spotřebuje mnohem více paliva, než výrobce sliboval. Obecně si však všechny značky polepšily.
Průměrný index totiž dosáhl na hodnotu 133, zatímco loni to bylo 155. K největšímu posunu došlo při hodnocení exteriéru, výbavy a ovládání vozu. Průzkumu se zúčastnilo 14 292 řidičů, kteří svůj vůz pořídili mezi únorem 2015 a dubnem 2017.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.