Vůz Škoda Superb získal titul ,Auto Test Sieger 2018‘. Vlajková loď značky s motorem 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) dosáhla mezi všemi importovanými vozy, testovanými německým časopisem Auto Test, nejlepšího výsledku. Zkušení hodnotitelé v uplynulém roce do posledního detailu prověřili a porovnali zhruba 500 vozů.
V čísle 3/2018 německého odborného magazínu Auto Test se Škoda Superb 2,0 TDI 110 kW (150 k) dokázala prosadit proti silným konkurentům a získala celkem 641 bodů. Elegantní limuzína tak získala zlatou medaili nejen v tomto přímém srovnání, ale zaznamenala zároveň i nejlepší výsledek mezi všemi importovanými vozy, testovanými v uplynulých 12 měsících.
List vyzdvihl zejména „nejlepší nabídku prostoru“ a „uživatelsky přívětivý infotainment“. Výsledek: „Škoda je premiant ve své třídě, obrovský a velice praktický vůz. Poskytuje příjemný jízdní komfort, dobré jízdní vlastnosti.“
„Zisk dalšího ocenění pro model Škoda Superb, který souhrnem všech vlastností v testu časopisu, Auto Test‘ jasně přesvědčil, nás velice těší,“ řekl Stefan N. Quary, vedoucí oblasti prodeje společnosti Škoda Auto Deutschland GmbH, při předávání cen v Kolíně nad Rýnem.
Auto Test nejlepší vozy posledních dvanácti měsíců v různých kategoriích oceňuje už od roku 2008. Hodnotitelé ročně testují zhruba 500 vozů všech tříd, s nimiž celkem ujedou více než jeden milion kilometrů. Ve srovnávacím testu se hodnotí kritéria jako kvalita vozu a jízdní dynamika, stejně jako hodnota při prodeji ojetého vozu, struktura příplatkových výbav či průběžné provozní náklady. Jedním z hodnotících kritérií je i bezpečnost.
Škoda se v tomto prestižním hodnocení řadí mezi sériové vítěze. V letech 2014 a 2015 vyhrála v hodnocení importovaných vozů Octavia Combi, v roce 2016 byla importovaným vozem s nejlepším výsledkem v testu Škoda Superb Combi. V uplynulém roce ale tento prostorný vůz na druhé místo posunul nově zavedený model Škoda Kodiaq.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.