Vůz Škoda Superb získal titul ,Auto Test Sieger 2018‘. Vlajková loď značky s motorem 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) dosáhla mezi všemi importovanými vozy, testovanými německým časopisem Auto Test, nejlepšího výsledku. Zkušení hodnotitelé v uplynulém roce do posledního detailu prověřili a porovnali zhruba 500 vozů.
V čísle 3/2018 německého odborného magazínu Auto Test se Škoda Superb 2,0 TDI 110 kW (150 k) dokázala prosadit proti silným konkurentům a získala celkem 641 bodů. Elegantní limuzína tak získala zlatou medaili nejen v tomto přímém srovnání, ale zaznamenala zároveň i nejlepší výsledek mezi všemi importovanými vozy, testovanými v uplynulých 12 měsících.
List vyzdvihl zejména „nejlepší nabídku prostoru“ a „uživatelsky přívětivý infotainment“. Výsledek: „Škoda je premiant ve své třídě, obrovský a velice praktický vůz. Poskytuje příjemný jízdní komfort, dobré jízdní vlastnosti.“
„Zisk dalšího ocenění pro model Škoda Superb, který souhrnem všech vlastností v testu časopisu, Auto Test‘ jasně přesvědčil, nás velice těší,“ řekl Stefan N. Quary, vedoucí oblasti prodeje společnosti Škoda Auto Deutschland GmbH, při předávání cen v Kolíně nad Rýnem.
Auto Test nejlepší vozy posledních dvanácti měsíců v různých kategoriích oceňuje už od roku 2008. Hodnotitelé ročně testují zhruba 500 vozů všech tříd, s nimiž celkem ujedou více než jeden milion kilometrů. Ve srovnávacím testu se hodnotí kritéria jako kvalita vozu a jízdní dynamika, stejně jako hodnota při prodeji ojetého vozu, struktura příplatkových výbav či průběžné provozní náklady. Jedním z hodnotících kritérií je i bezpečnost.
Škoda se v tomto prestižním hodnocení řadí mezi sériové vítěze. V letech 2014 a 2015 vyhrála v hodnocení importovaných vozů Octavia Combi, v roce 2016 byla importovaným vozem s nejlepším výsledkem v testu Škoda Superb Combi. V uplynulém roce ale tento prostorný vůz na druhé místo posunul nově zavedený model Škoda Kodiaq.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.