Segment rychlých hatchbacků si stále drží svou popularitu, za což vděčíme zejména Volkswagenu, Fordu a Renaultu. Jak to ale vypadá v segmentu menších vozů? Mezi tzv. nákupními taškami se v posledních letech objevil celá řada zajímavých a hlavně rychlých vozů. který z nich si však zaslouží pomyslnou korunu?
Mezi standardními ostrými hatchbacky se vždy o první místo rvaly modely jako Volkswagen Golf GTi, Ford Focus RS a v posledních letech si o pozornost říkal i Renault Megane R.S.. V segmentu menších automobilů se však také vyklubalo několik ostrých novinek, které doslova křičí o pozornost.
O velký srovnávací test, alespoň co se akcelerace týče, se pokusil známý britský motoristický redaktor Mat Watson z YouTube kanálu CarWow, kterému nejsou podobné testy nijak cizí. Na své oblíbené letiště tak sezval eskadru rychlých nákupních tašek, ve které se nacházel Ford Fiesta ST, VW Polo GTI, Toyota Yaris GRMN, Peugeot 208 GTI a Mini John Cooper Works.
V této pětici by si svého favorita našel nejspíš každý, ovšem největší pozornost byla upírána zejména na malého ale dravého Yarise GRMN a také na nový Ford Fiesta ST, jehož přeplňovaný 1.5 litrový tříválec produkuje přes 200 koní a akceleraci z 0 na 100 km/h slibuje za 6.5 sekundy.
První disciplínu, kterou byl sprint na 1/4 míle (402 metru) ovládl Yaris GRMN, jehož řidič měl nejrychlejší reakci, což bylo v kombinaci s nízkou váhou a vysokým výkonem rozhodující. na druhém místě se celkem jistě držel Mini JCW a třetí místo patřilo Fiestě následované Golfem a Peugeotem.
V druhém testu se vozy rozjížděly k závodu z rychlosti 48 km/h na druhý rychlostní stupeň. Zde ukázalo svou sílu Mini, které bylo ze všech nejvýkonnější. Na druhém místě se držel Yaris a třetí příčku si pro sebe urvalo Polo GTI. Za ním následovala Fiesta a Peugeot.
Ačkoliv se hvězdami závodu stal Yaris a Mini, žádné z testovaných aut nebylo pomalé - ba naopak. Je však smutnou realitou, že Yaris GRMN byl vyroben pouze v omezeném množství, které zmizelo z nabídky automobilek krátce po uvedení modelu na trh.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.