Tradiční autosalony jsou v posledních letech na ústupu a jejich místo zaujímají nové typy akcí, jako je právě Goodwood Festival of Speed. Tato akce s pětadvacetiletou tradicí totiž nabízí tradiční výstavu automobilů, dynamické ukázky a spousty doprovodných akcí. Přičtěte navíc anglický styl, vkus a úroveň a okamžitě získáváte motoristickou akci, na kterou se každý rok vypravuje stále více lidí. Letos již byla k vidění první dynamická ukázka Toyoty Supra, nový Nissan GT-R50 by Italdesign nebo McLaren 600LT. K vidění je dále první oficiálně evropská Tesla Model 3 nebo zcela nový Ariel Atom 4. Živý přenos začíná v 9:30.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.