V první polovině roku 2018 Lexus v Evropě pokračoval ve stabilním růstu. Na prémiovém trhu prodeje společnosti Lexus vzrostly o 7 % a dosáhly 38 543 vozů. Na některých klíčových trzích, například Španělsko (+19 %), Rusko (+9 %), Polsko (+9 %) a Spojené království (+7 %), byl zaznamenán výrazný růst.
S 24 029 hybridními vozy prodanými v Evropě v první polovině roku 2018 (+5 % oproti období leden až červen 2017) je Lexus vedoucím hráčem v elektrifikaci. Hybridy představují v západní a střední Evropě 95 % prodejů značky Lexus.
Střední SUV Lexus NX zůstává nejlépe prodávaným vozem značky v Evropě s 15 365 auty (+15 % oproti období leden až červen 2017), těžícím z obnoveného modelu představeného v loňském roce. Prostorné SUV RX je na druhém místě s 8 995 vozy (+2 %) a už profituje z nedávného uvedení své sedmimístné verze RX-L. S podporou obnoveného produktu představeného na podzim 2017 si v prvním pololetí 2018 vede dobře také kompaktní hatchback CT s nárůstem prodeje o 10 %, kdy dosáhl 4 831 prodaných vozů.
Lexus nedávno představil dva vlajkové modely, luxusní kupé LC a luxusní sedan páté generace LS. LC zlákal od začátku prodeje před rokem už více než 1 000 zákazníků v Evropě a prodeje LC od ledna 2018 dosáhly už 676 vozů.
Prodeje Lexus Europe zahrnují také země Evropské unie, Norsko, Island a Švýcarsko a dále také tyto východoevropské trhy: Rusko, Ukrajina, Kazachstán, kavkazský region, Turecko a Izrael.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.