V první polovině roku 2018 Lexus v Evropě pokračoval ve stabilním růstu. Na prémiovém trhu prodeje společnosti Lexus vzrostly o 7 % a dosáhly 38 543 vozů. Na některých klíčových trzích, například Španělsko (+19 %), Rusko (+9 %), Polsko (+9 %) a Spojené království (+7 %), byl zaznamenán výrazný růst.
S 24 029 hybridními vozy prodanými v Evropě v první polovině roku 2018 (+5 % oproti období leden až červen 2017) je Lexus vedoucím hráčem v elektrifikaci. Hybridy představují v západní a střední Evropě 95 % prodejů značky Lexus.
Střední SUV Lexus NX zůstává nejlépe prodávaným vozem značky v Evropě s 15 365 auty (+15 % oproti období leden až červen 2017), těžícím z obnoveného modelu představeného v loňském roce. Prostorné SUV RX je na druhém místě s 8 995 vozy (+2 %) a už profituje z nedávného uvedení své sedmimístné verze RX-L. S podporou obnoveného produktu představeného na podzim 2017 si v prvním pololetí 2018 vede dobře také kompaktní hatchback CT s nárůstem prodeje o 10 %, kdy dosáhl 4 831 prodaných vozů.
Lexus nedávno představil dva vlajkové modely, luxusní kupé LC a luxusní sedan páté generace LS. LC zlákal od začátku prodeje před rokem už více než 1 000 zákazníků v Evropě a prodeje LC od ledna 2018 dosáhly už 676 vozů.
Prodeje Lexus Europe zahrnují také země Evropské unie, Norsko, Island a Švýcarsko a dále také tyto východoevropské trhy: Rusko, Ukrajina, Kazachstán, kavkazský region, Turecko a Izrael.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.