V první polovině roku 2018 Lexus v Evropě pokračoval ve stabilním růstu. Na prémiovém trhu prodeje společnosti Lexus vzrostly o 7 % a dosáhly 38 543 vozů. Na některých klíčových trzích, například Španělsko (+19 %), Rusko (+9 %), Polsko (+9 %) a Spojené království (+7 %), byl zaznamenán výrazný růst.
S 24 029 hybridními vozy prodanými v Evropě v první polovině roku 2018 (+5 % oproti období leden až červen 2017) je Lexus vedoucím hráčem v elektrifikaci. Hybridy představují v západní a střední Evropě 95 % prodejů značky Lexus.
Střední SUV Lexus NX zůstává nejlépe prodávaným vozem značky v Evropě s 15 365 auty (+15 % oproti období leden až červen 2017), těžícím z obnoveného modelu představeného v loňském roce. Prostorné SUV RX je na druhém místě s 8 995 vozy (+2 %) a už profituje z nedávného uvedení své sedmimístné verze RX-L. S podporou obnoveného produktu představeného na podzim 2017 si v prvním pololetí 2018 vede dobře také kompaktní hatchback CT s nárůstem prodeje o 10 %, kdy dosáhl 4 831 prodaných vozů.
Lexus nedávno představil dva vlajkové modely, luxusní kupé LC a luxusní sedan páté generace LS. LC zlákal od začátku prodeje před rokem už více než 1 000 zákazníků v Evropě a prodeje LC od ledna 2018 dosáhly už 676 vozů.
Prodeje Lexus Europe zahrnují také země Evropské unie, Norsko, Island a Švýcarsko a dále také tyto východoevropské trhy: Rusko, Ukrajina, Kazachstán, kavkazský region, Turecko a Izrael.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?