Lexus opět dokazuje, že není jen běžnou automobilkou uzavřenou ve vlastním světě, ale posouvá své aktivity směrem k luxusnímu životnímu stylu. Předpremiéra crossoveru Lexus UX si proto vysloužila velmi originální formu - značka otevřela v Lisabonu svoji pop-up galerii UX Art Space.
Bude zde k vidění prototyp nového crossoveru Lexus UX, ale představí se také výjimečná umělecká díla od mladých výtvarníků, jako je Inês Zenh nebo Bence Magyarlaki, které Lexus pověřil úkolem provést dekonstrukci nového modelu UX a vytvořit jeho vlastní interpretaci.
Funkcí výkonného producenta galerie UX Art Space byl pověřen Natxo Checa, zakladatel, ředitel, kurátor a producent galerie Zé dos Bois Gallery (ZDB). Sekunduje mu Carolina Grau, nezávislá kurátorka a specialistka na moderní umění, disponující rozsáhlými zkušenostmi v oblasti pořádání mezinárodních akcí a výstav.
“Lisabon, z nějž se postupně stává centrum kreativity a kultury, je dokonalým místem k představení našeho nového crossoveru UX v pokrokovém a uměleckém prostředí,” říká Pascal Ruch, šéf Lexus Europe. “Galerie UX Art Space by Lexus umožňuje návštěvníkům splynout se světem značky Lexus a sdílet s námi vášeň pro kreativní design a pokrokové technologie.”
“Galerie UX Art Space by Lexus harmonicky propojuje vozidlo s uměleckým dílem,” popisuje Carolina Grau. “Tato výstava dokáže návštěvníky pohltit a zapojit jejich emoce prostřednictvím umělecké interpretace pohybů, zvuků, tvarů a barevné palety přesně v duchu značky Lexus,” dodává.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?