Lexus opět dokazuje, že není jen běžnou automobilkou uzavřenou ve vlastním světě, ale posouvá své aktivity směrem k luxusnímu životnímu stylu. Předpremiéra crossoveru Lexus UX si proto vysloužila velmi originální formu - značka otevřela v Lisabonu svoji pop-up galerii UX Art Space.
Bude zde k vidění prototyp nového crossoveru Lexus UX, ale představí se také výjimečná umělecká díla od mladých výtvarníků, jako je Inês Zenh nebo Bence Magyarlaki, které Lexus pověřil úkolem provést dekonstrukci nového modelu UX a vytvořit jeho vlastní interpretaci.
Funkcí výkonného producenta galerie UX Art Space byl pověřen Natxo Checa, zakladatel, ředitel, kurátor a producent galerie Zé dos Bois Gallery (ZDB). Sekunduje mu Carolina Grau, nezávislá kurátorka a specialistka na moderní umění, disponující rozsáhlými zkušenostmi v oblasti pořádání mezinárodních akcí a výstav.
“Lisabon, z nějž se postupně stává centrum kreativity a kultury, je dokonalým místem k představení našeho nového crossoveru UX v pokrokovém a uměleckém prostředí,” říká Pascal Ruch, šéf Lexus Europe. “Galerie UX Art Space by Lexus umožňuje návštěvníkům splynout se světem značky Lexus a sdílet s námi vášeň pro kreativní design a pokrokové technologie.”
“Galerie UX Art Space by Lexus harmonicky propojuje vozidlo s uměleckým dílem,” popisuje Carolina Grau. “Tato výstava dokáže návštěvníky pohltit a zapojit jejich emoce prostřednictvím umělecké interpretace pohybů, zvuků, tvarů a barevné palety přesně v duchu značky Lexus,” dodává.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?