Společnost Toyota Motor Europe podporuje vodíkové plavidlo Energy Observer na jeho plavbě kolem světa. Jde o první autonomní plavidlo na vodík, které neprodukuje žádné skleníkové plyny ani emise jemných částic. Tato loď budoucnosti poháněná elektřinou kombinuje obnovitelnou energii a systém produkující vodík z mořské vody bez jakýchkoli uhlíkových emisí.
Tato plavba otestuje palubní technologie za extrémních provozních podmínek. Jedná se o první pokus obeplutí celé planety v energeticky nezávislém člunu. Posádka pod vedením Victoriena Erussarda a Jérômeho Delafosseho rovněž hledá možnosti propagace ekologických energií a podpory energetických změn.
Plavidlo Energy Observer, představené v roce 2017 ve francouzském Saint-Malu, ukazuje praktické řešení pro neškodné získávání energie z přírody.
Toyota a vodík
Vodík je srdcem projektu Energy Observer a hlavním důvodem zapojení společnosti Toyota Motor Europe. Samotnému plavidlu poskytuje výraznou výhodu z hlediska hmotnosti (50 % výtlaku lodi) v porovnání s řešením, kdy by se energie ukládala výlučně pomocí baterií.
Využití vodíku v roli zásobníku energie je klíčem k řešení problému přerušované dodávky energie na zemi či na moři. Umožňuje využívat přebytky energie, a tím zvyšovat autonomii mobilních i stacionárních zařízení.
Společným cílem jsou Olympijské hry v Tokiu
Energy Observer se po loňské plavbě ve Francii nyní pohybuje ve Středozemním moři a v roce 2019 vyrazí na sever Evropy. V roce 2020 by pak měl doplout do Tokia, aby včas zavítal na Olympijské hry 2020.
„Nesmírně nás těší, že se Toyota Motor Europe rozhodla této mise zúčastnit. Sdílíme společnou vizi vodíku coby klíče k urychlení energetických změn, vize, kterou bychom rádi představili v rámci Olympijských her 2020 v Tokiu,“ říká Victorien Erussard, zakladatel a kapitán plavidla Energy Observer.
„Toyota je průkopníkem vodíkových technologií již nejméně 20 let. Testujeme za náročných podmínek, abychom prokázali použitelnost vodíku coby praktického alternativního paliva. Vodík umožňuje rychlé tankování, nabízí dlouhý dojezd a skvělé zkušenosti s cestováním zcela bez emisí, kdy pomáhá pohánět osobní automobily, autobusy, nákladní vozidla či dokonce vysokozdvižné vozíky,“ říká Matt Harrison, viceprezident pro obchod a marketing společnosti Toyota Motor Europe.
Energy Observer je hlavním francouzským ambasadorem v rámci naplňování 17 cílů trvale udržitelného rozvoje Organizace spojených národů. Jeho tým bude po celém světě v průběhu expedice shromažďovat dokumentární obsah o konkrétních spolehlivých řešeních. Všechna zjištění a odhalení se budou příští podzim vysílat formou osmidílného seriálu na stanici Planète+ a také prostřednictvím webového seriálu sdíleného na sociálních sítích.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.