Mladoboleslavská automobilka má vcelku bohaté zkušenosti s dodávkami vozidel pro záchranné a bezpečnostní složky. Například policejní Octavie tak můžete potkat nejen v Česku, ale také ve Slovinsku, Belgii nebo Velké Británii. A právě policejní sbory této evropské ostrovní monarchie přivítaly ve svých řadách i nové kompaktní SUV - Škodu Karoq.
Jak už bývá zvykem, Karoq musel před nástupem k policejnímu sboru projít několika drobnými úpravami, mezi kterými nechybí tradiční policejní zbarvení, nápisy „Police," střešní majáky, majáky za čelním sklem, majáky v masce a samozřejmě výkonná siréna.
Interiér pak obsahuje kromě několika specifických úprav pro policejní sbory i plně vyjímatelná zadní sedadla, díky kterým lze rychle a snadno zvětšit zavazadlový prostor. Ze standardních 521 litrů se tak dá poměrně rychle udělat vcelku ohromujících 1 810 litrů. Tento prostor pak může být využij podle operačních požadavků, jak cituje web CarScoops britské zastoupení značky Škoda.
„Dlouhé roky jsme pracovali se záchrannými složkami, abychom mohli nabídnout taková vozidla, která budou praktická a současně budou moci být upravena podle konkrétních požadavků," komentoval Henry Williams, který má v britském zastoupení Škody na starosti Fleetová vozidla.
„Tato vozidla jsou neustále využívána lidmi zachraňujícími životy, takže jedním ze základních požadavků je spolehlivost, kterou ale Škoda nabízí pokaždé. Karoq zkrátka splňuje všechny požadavky a to i díky skvělé ovladatelnosti, prostoru a praktičnosti."
Policejní Škoda Karoq navíc dostala i několik šikovných asistentů, díky čemuž nabídne posádce komfortní a současně bezpečné cestování. V nabídce tak nechybí Front Assist se sledováním chodců a nouzovým brzděním, hlídání mrtvého úhlu nebo například adaptivní tempomat.
Pod kapotou policejních Karoqů budou k dispozici celkem 4 pohonné jednotky: dvě benzínová TSI a dvě naftová TDI, přičemž výkon bude pokaždé buď 115 koní (86 kW), nebo 150 koní (110 kW). Všechny motory pak mohou být spojeny i se sedmistupňovým DSG a v případě nejsilnějšího dieselu bude v nabídce dokonce i pohon 4x4.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?