Silně obsazenou soutěž historických vozidel Silvretta Classic (5. až 7. července) obesílá Škoda Auto dvěma nepřehlédnutelnými vozy. Škoda 100 L Rallye a Škoda 130 RS se ve čtvrtek vydají na přibližně 650-kilometrovou náročnou trať po území Rakouska, Lichtenštejnska a Švýcarska.
Automobily Laurin & Klement / Škoda jsou v Alpách jako doma již od počátku 20. století. Kromě vítězství v bezpočtu závodů a soutěží pořádaných v náročném horském terénu se mladoboleslavská značka pevně etablovala i na místních trzích. Historické vozy Škoda rozhodně nejsou nováčkem ani na jednom z vrcholných setkání automobilových pokladů, soutěži Silvretta Classic, pořádané již od roku 1998. Na start letošního 21. ročníku vysílá Škoda dvojici vozů s rallyeovým DNA.
Sedan Škoda 100 L Rallye s litrovým čtyřválcem, vyrobený v roce 1970, zaujme velmi autentickými prvky výbavy, tak jej bylo možné v 70. letech vídat nejen na tratích československých závodů. Do oka padnou působivé disky kol z lehké slitiny, tříramenný sportovní volant či anatomická sedadla Recaro. Uložení progresivního hliníkového motoru u poháněných zadních kol zajistí vozu v alpských stoupáních vynikající trakci a při sjezdech do hlubokých údolí přijde vhod rovnoměrnější zatížení brzd relativním odlehčením přední nápravy.
Skutečnou legendou automobilových soutěží a okruhových závodů 70. - 80. let minulého století je kupé Škoda 130 RS shodné koncepce pohonu. Exemplář z roku 1978 připomene velmi úspěšnou kariéru tohoto modelu. K jejím vrcholům patří dvojité vítězství ve třídě do 1300 cm3 na prestižní Rallye Monte Carlo 1977 nebo stylové rozloučení 130 RS se závodními okruhy celkovým vítězstvím v mistrovství Evropy cestovních vozů 1981.
Startovní výstřel soutěže Silvretta Classic 2018 padne ve čtvrtek 5. července po poledni v rakouském městě Partenen, hned první etapa zahrnuje i legendární Silvretta-Hochalpenstrasse. V následujících dvou dnech se účastníci budou pohybovat po řadě dalších dechberoucích úsekůalpských silnic na území Rakouska, Lichtenštejnska a Švýcarska, včetně průsmyků ležících ve výšce až 2315 metrů (páteční Albulapass). Historické vozy projedou cílem soutěže po třech dnech a absolvování asi 650 kilometrů, v odpoledních hodinách soboty 7. července.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?