Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier a Gurpratap Boparai, Managing Director Škoda Auto India Private Ltd, dnes na tiskové konferenci v Dillí zveřejnili detaily projektu „INDIA 2.0“
Škoda Auto bude odpovědná za plánovanou modelovou ofenzívu koncernu Volkswagen na indickém trhu. Koncern Volkswagen do realizace záměru investuje jednu miliardu eur, zejména v období mezi roky 2019 a 2021. Aby byla zaručena maximální blízkost k trhu, bude v Indii vybudováno projektové centrum, v němž bude probíhat například vývoj vozů.
Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier říká: „Podle názoru odborníků se Indie v příštích letech stane třetím největším automobilovým trhem na světě. S naším projektem „INDIA 2.0“ nyní vytvoříme správné předpoklady k tomu, abychom tam trvale rostli. Nás cíl je ambiciózní, ale dosažitelný: společně se značkou Volkswagen chceme v dlouhodobém horizontu dosáhnout tržního podílu ve výši až pěti procent,v závislosti na vývoji trhu a konkrétního segmentu.“
Gurpratap Boparai, Managing Director Škoda Auto India Private Ltd, dodává: „S projektem „INDIA 2.0“ jsou společnost Škoda Auto a koncern Volkswagen skvěle připraveni na optimální využití dynamiky indického automobilového trhu. V Indii nabídneme prvotřídní produkty za ceny, které budou odpovídat změně paradigmatu v tamním automobilovém průmyslu. Nové produkty budeme vyrábět lokálně na bázi vysoce lokalizované platformy MQB A0, která už dnes splňuje přísné emisní a bezpečnostní standardy, které v Indii vstoupí v platnost v roce 2020.“
Škoda Auto bude subkompaktní platformu MQB A0 zprvu vyvíjet se zaměřením na Indii (MQB-A0-IN). V další fázi bude Škoda také prověřovat možnosti exportu vozů vyráběných v Indii. Škoda a Volkswagen na této platformě vyvinou několik produktů. Modelovou ofenzívu zahájí v roce 2020 SUV v segmentu A0. Aby plánované modely co nejlépe vyhovovaly potřebám indických zákazníků, sází společnost Škoda Auto od samého začátku na maximální blízkost tamnímu trhu. Technický vývoj nových produktů tak bude probíhat primárně v Indii. V této souvislosti automobilka plánuje postupné vytváření nových pracovních míst.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?