Kolem automobilky Tesla a její produkce bylo v posledních měsících skutečně živo. Po slibu Elona Muska, že do konce minulého měsíce bude sjíždět z linky 5 000 Modelů 3 týdně, si řada odborníků klepala na čelo a považovala Muska jen za přehnaného optimistu, snílka a pohádkáře. Musk ovšem udělal pro tento cíl vše, co bylo v jeho silách - včetně stavby nové výrobní linky. A výsledek? Musk ho shrnul v posledním ze svých příspěvků na Twitteru - 7000 aut, 7 dnů. Tesla Team.
V posledních měsících čelila Tesla neúpornému drobnohledu odborníků z celého světa, kteří pokrokové automobilce ve většině případů předvídali hořký konec. Elon Musk si však stále stál za svým a sliboval, že do konce června se podaří výrobu Modelu 3 navýšit na 5 000 automobilů týdně.
O tom řada lidí pochybovala a vlastně se ani nelze příliš divit. Není to totiž dlouho, co byla produkce v celé automobilce zastavena na týdenní údržbu, následovala rychlá sedmidenní výstavba zcela nový výrobní linky v obřím stanu před továrnou a následovaly zvěsti o špatném zacházení se zaměstnanci.
Všichni, včetně Muska, přitom věděli, že naplnění tohoto výrobního cíle bude naprosto zásadním pro jakoukoliv další existenci automobilky. A jak tedy Muskův závazek dopadl? Oficiální vyjádření nemáme, nicméně podle Agentury Reuters, které se podařilo získat vyjádření dvou nejmenovaných zaměstnanců, se cíl skutečně podařilo naplnit. Pár hodin po půlnoci mělo být zhotoveno 5 000 Modelů 3, které prošly i kontrolou kvality a jsou připraveny na export.
Samotná automobilka ani Elon Musk se zatím nijak konkrétně nevyjádřily, ovšem na Instagramu jednoho ze zaměstnanců Tesly se objevil velice zajímavý příspěvek, který mnohé naznačuje:
#model3 #5k #5000built #cantstopwontstop #teslalife #tesla
Samotný Elon Musk nahrál na Twitter, což je jeho oblíbený komunikační kanál, poměrně jednoduchý příspěvek sdělující „7000 automobilů, 7 dnů. Tým Tesla." Co konkrétně tím chtěl autor říct zatím není jisté, přesto pevně věříme, že se v Tesle podařilo dosáhnout tolik vytouženého cíle.
7000 cars, 7 days♥️ Tesla Team ♥️
— Elon Musk (@elonmusk) 1. července 2018
Právě s dosahováním předem nastavených cílů má totiž Tesla dlouhodobě potíže. Toho jsme ostatně byli svědky celý minulý rok, kdy automobilka nebyla schopna dostát svým závazkům. Situace se výrazně změnila až s příchodem tohoto roku, ovšem ani na konci prvního čtvrtletí se Tesle nepodařilo vyrobit 2500 Modelů 3 týdně - ačkoliv nechybělo mnoho.
Nyní už tedy zbývá jen počkat na oficiální vyjádření Tesly, které by snad mohlo dorazit během týdne. Další otázkou však ale zůstane, zda se na úkor výrobního tempa nesnížila úroveň kvality. Jakkoliv jsou totiž elektromobily Tesla dokonalé pro svou techniku, slícování dílů činí zaměstnancům často potíže. Tedy alespoň vždy na začátcích výroby.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.