Kolem automobilky Tesla a její produkce bylo v posledních měsících skutečně živo. Po slibu Elona Muska, že do konce minulého měsíce bude sjíždět z linky 5 000 Modelů 3 týdně, si řada odborníků klepala na čelo a považovala Muska jen za přehnaného optimistu, snílka a pohádkáře. Musk ovšem udělal pro tento cíl vše, co bylo v jeho silách - včetně stavby nové výrobní linky. A výsledek? Musk ho shrnul v posledním ze svých příspěvků na Twitteru - 7000 aut, 7 dnů. Tesla Team.
V posledních měsících čelila Tesla neúpornému drobnohledu odborníků z celého světa, kteří pokrokové automobilce ve většině případů předvídali hořký konec. Elon Musk si však stále stál za svým a sliboval, že do konce června se podaří výrobu Modelu 3 navýšit na 5 000 automobilů týdně.
O tom řada lidí pochybovala a vlastně se ani nelze příliš divit. Není to totiž dlouho, co byla produkce v celé automobilce zastavena na týdenní údržbu, následovala rychlá sedmidenní výstavba zcela nový výrobní linky v obřím stanu před továrnou a následovaly zvěsti o špatném zacházení se zaměstnanci.
Všichni, včetně Muska, přitom věděli, že naplnění tohoto výrobního cíle bude naprosto zásadním pro jakoukoliv další existenci automobilky. A jak tedy Muskův závazek dopadl? Oficiální vyjádření nemáme, nicméně podle Agentury Reuters, které se podařilo získat vyjádření dvou nejmenovaných zaměstnanců, se cíl skutečně podařilo naplnit. Pár hodin po půlnoci mělo být zhotoveno 5 000 Modelů 3, které prošly i kontrolou kvality a jsou připraveny na export.
Samotná automobilka ani Elon Musk se zatím nijak konkrétně nevyjádřily, ovšem na Instagramu jednoho ze zaměstnanců Tesly se objevil velice zajímavý příspěvek, který mnohé naznačuje:
#model3 #5k #5000built #cantstopwontstop #teslalife #tesla
Samotný Elon Musk nahrál na Twitter, což je jeho oblíbený komunikační kanál, poměrně jednoduchý příspěvek sdělující „7000 automobilů, 7 dnů. Tým Tesla." Co konkrétně tím chtěl autor říct zatím není jisté, přesto pevně věříme, že se v Tesle podařilo dosáhnout tolik vytouženého cíle.
7000 cars, 7 days♥️ Tesla Team ♥️
— Elon Musk (@elonmusk) 1. července 2018
Právě s dosahováním předem nastavených cílů má totiž Tesla dlouhodobě potíže. Toho jsme ostatně byli svědky celý minulý rok, kdy automobilka nebyla schopna dostát svým závazkům. Situace se výrazně změnila až s příchodem tohoto roku, ovšem ani na konci prvního čtvrtletí se Tesle nepodařilo vyrobit 2500 Modelů 3 týdně - ačkoliv nechybělo mnoho.
Nyní už tedy zbývá jen počkat na oficiální vyjádření Tesly, které by snad mohlo dorazit během týdne. Další otázkou však ale zůstane, zda se na úkor výrobního tempa nesnížila úroveň kvality. Jakkoliv jsou totiž elektromobily Tesla dokonalé pro svou techniku, slícování dílů činí zaměstnancům často potíže. Tedy alespoň vždy na začátcích výroby.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?